Σε περίοδο… εκπτώσεων έχoυν εισέλθει ξενοδοχεία και καταλύματα τύπου Airbnb, σε πολλές περιοχές της χώρας ακόμη και σε δημοφιλείς προορισμούς, με στόχο την αύξηση της πληρότητας τους τον Αύγουστο. Έναν μήνα που φαίνεται ότι θα κυριαρχήσει η λογική των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής (last minute)…

Airbnb: «Έπιασε» το 40% η πληρότητα τον Ιούνιο, υπερπροσφορά από 991.156 κλίνες και 224.860 καταλύματα [γραφήματα]

Μια ματιά στην πλατφόρμα της Booking για το διάστημα 9-16 Αυγούστου, μια περίοδο κατά την οποία κορυφώνεται η σεζόν, είναι αποκαλυπτική του τι συμβαίνει.

Ενδεικτικά για το διάστημα (9-16 Αυγούστου) στη Μύκονο, εκ των κορυφαίων προορισμών της χώρας 477 καταλύματα συνολικά όλων των τύπων και μεταξύ αυτών 196 ξενοδοχεία αναζητούσαν χθες πελάτες και από τα 196 ξενοδοχεία τα 110 είχαν προσφορές που κυμαίνονταν από 10%-60%.

Από την Μύκονο έως…

Μάλιστα, σύμφωνα πάντα με την Booking μόνο το 76% του συνόλου των καταλυμάτων «δεν έχουν διαθεσιμότητα για τις ημερομηνίες σας στον ιστοχώρο μας», που σημαίνει ότι ένα στα τέσσερα καταλύματα  έχουν σχετικά μειωμένη πληρότητα. Επιλέγοντας μόνο ξενοδοχεία ωστόσο το ποσοστό φτάνει στο 90%.

Ανάλογη εικόνα και στην Σαντορίνη, παγκόσμιο δημοφιλή προορισμό, για το ίδιο διάστημα βρέθηκαν 419 καταλύματα να ψάχνουν πελάτες, ενώ «το 84% των καταλυμάτων δεν έχουν διαθεσιμότητα για τις ημερομηνίες σας στον ιστοχώρο μας», ενώ επιλέγοντας μόνο ξενοδοχεία το 91% των καταλυμάτων δεν έχουν διαθεσιμότητα στον ιστοχώρο μας. Από τα 215 ξενοδοχεία που προσφέρουν δωμάτια τα 125 προσέφεραν και εμφανείς εκπτώσεις.

…την Ρόδο

Στη Ρόδο η εικόνα είναι καλύτερη καθώς  για το ίδιο διάστημα βρέθηκαν μόλις 291 καταλύματα που προσέφεραν δωμάτια, με «το 92% των καταλυμάτων να μην έχουν διαθεσιμότητα για τις ημερομηνίες σας στον ιστοχώρο μας». Μεταξύ αυτών και 114 ξενοδοχεία εκ των οποίων όμως τα 73 προσέφεραν εμφανείς εκπτώσεις από 10-40%.

Στην Πελοπόννησο που φαίνεται πως η τουριστική κίνηση είναι αυξημένη, επιλέγοντας μόνο ξενοδοχεία (όπως τα χαρακτηρίζει η booking), «το 98% των καταλυμάτων δεν έχουν διαθεσιμότητα στον ιστοχώρο μας», ενώ στο σύνολο των καταλυμάτων το ποσοστό πέφτει στο 92% καθώς και τα καταλύματα τύπου Airbnb πηγαίνουν καλά.

Ποικίλουν οι πληρότητες

Οι πληρότητες λοιπόν ποικίλουν από περιοχή σε περιοχή αλλά γενικότερα η εκτίμηση είναι ότι ο Αύγουστος μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να είναι αυτός που περίμεναν οι ξενοδόχοι.

«Πολλοί κράτησαν δωμάτια περιμένοντας κάτι καλύτερο και τώρα τα βγάζουν προς πώληση με προσφορές και εκπτώσεις», εκτιμούν ξενοδοχειακοί παράγοντες. Ναι μεν αναμένονται περισσότερες αφίξεις ωστόσο η πληθώρα των καταλυμάτων κυρίως στη βραχυχρόνια μίσθωση μειώνει τις πληρότητες, ανάλογα με τον προορισμό και την ελκυστικότητα του, προσθέτουν.

Επιμήκυνση της σεζόν

Η πρόεδρος του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ), και αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω, κα. Κωνσταντίνα Σβύνου επισημαίνει στον ΟΤ ότι το Νότιο Αιγαίο τρέχει με καλές πληρότητες με εξαίρεση ως ένα μικρό βαθμό τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, ενώ ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι καλές πληρότητες σε σχέση με άλλες χρονιές εμφανίζει από τώρα και ο Σεπτέμβριος και ο Οκτώβριος ενώ γίνεται μια προσπάθεια επέκτασης της σεζόν και το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου.

Επιβεβαιώνει επίσης ότι καταγράφεται μια αύξηση του last minute ενώ οι πληρότητες γενικότερα είναι στα ίδια επίπεδα περίπου με πέρυσι καθώς έχουν προστεθεί επιπλέον κλίνες και στα ξενοδοχεία και κυρίως στα καταλύματα τύπου AirBnb. Έτσι ενώ οι αφίξεις είναι πάνω κατά 6% στην Κω, δεν ανταποκρίνεται αυτή η άνοδος στις πληρότητες.

Τέλος διακρίνει και μια δυσαρέσκεια από την ευρύτερη αγορά της εστίασης αλλά και των καταστημάτων καθώς ο επισκέπτης εμφανίζεται πιο συγκρατημένος. Το αυξημένο κόστος μεταφοράς αλλάκαι το αυξημένο κόστος της διαμονής επηρεάζει την κατανάλωση εκτός ξενοδοχείου.

Σαντορίνη μείον 10%

Στη Σαντορίνη η πτώση στις πληρότητες είναι περίπου 10% σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων του νομού, Αντώνη Παγώνη με τη μέση τιμή ανά δωμάτιο να είναι μειωμένη κατά 15%. Ο ίδιος προσθέτει ότι ο Αύγουστος δεν ήταν ποτέ ο καλύτερος μήνας για τη Σαντορίνη, ωστόσο υπογραμμίζει ότι ένας προορισμός σαν την Σαντορίνη δεν μπορεί να έχει πάντα ανοδική πορεία.

Υπογραμμίζει ακόμη ότι το συγκεκριμένο νησί δεν έχει ανάγκη από «κραυγές» αλλά από ένα ολιστικό σχέδιο βελτίωσης πρωτίστως των υποδομών για τις οποίες πολλά λέγονται αλλά πολύ λίγα γίνονται.

Προσπάθεια για το 100%

Ο αντιπρόεδρος του FedHATTA και ξενοδόχος στα Χανιά στην Κρήτη κ. Αντώνης Γελασάκης περιγράφει στον ΟΤ πολύ γλαφυρά την κατάσταση σημειώνοντας ότι η προσπάθεια για να γεμίσουν τα ξενοδοχεία είναι καθημερινή, με συνεχή εναλλαγή πολιτικών για να επιτευχθεί το βέλτιστο αποτέλεσμα.

Ο επισκέπτης είναι πιο συγκρατημένος, ελέγχει περισσότερο τα κόστη του και φαίνεται ότι φέτος θα είναι η χρονιά του last minute για να φτάσουμε σε πληρότητες 95% και άνω. Πάντως ο ίδιος εκτιμά ότι τελικά ο Αύγουστος θα κλείσει θετικά, όπως και ο Σεπτέμβριος ο οποίος θα είναι πολύ καλύτερος από ότι ο περσινός ενώ θετικά είναι τα μηνύματα και για τον Οκτώβριο μέχρι και τις αρχές Νοεμβρίου.

Η πολύ ζεστή περίοδο που περνά η χώρα μας φαίνεται να έχει παίξει το ρόλο της καθώς πολλοί επιλέγουν πλέον διακοπές τον Σεπτέμβριο και γενικότερα το φθινόπωρο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott