Αναστάτωση στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκάλεσε η νέα διαφήμιση της Nike ενόψει της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι. Το hashtag «διαφημιστικό βίντεο της Nike που γλείφει ρακέτες πινγκ πονγκ» (#Nike宣传片舔乒乓球拍引热议) αποτέλεσε την αιτία για έντονες συζητήσεις στο Weibo στις 23 Ιουλίου, φτάνοντας σήμερα τις 140 εκατομμύρια αναγνώσεις.
Το hashtag αναφέρεται σε ένα διαφημιστικό βίντεο που κυκλοφόρησε η αμερικανική εταιρεία αθλητικών ειδών στις 19 Ιουλίου, με τίτλο «Η νίκη δεν είναι για όλους | Είμαι κακός άνθρωπος;» και αφηγητή τον ηθοποιό Willem Dafoe. Στο κλιπ των 90 δευτερολέπτων στο YouTube πρωταγωνιστούν γνωστές προσωπικότητες του αθλητισμού, όπως ο LeBron James, ο αείμνηστος Kobe Bryant, η Serena Williams, ο Cristiano Ronaldo και ο Kylian Mbappe.
Nike: Η νίκη είναι το παν – Δρόμος μετ’ εμποδίων μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες
Nike: Μια αμφιλεγόμενη διαφήμιση
Στην αρχή του κλιπ, ένας Ασιάτης αθλητής γλείφει μια ρακέτα επιτραπέζιας αντισφαίρισης, γεγονός που προκάλεσε τη διαμάχη, καθώς δεν είναι λίγοι οι θεατές που επιμένουν πως η ενέργεια αυτή προσβάλλει την Κίνα.
Οι επικριτές της υποστήριξαν ότι το γλείψιμο της ρακέτας δεν αποτελεί φυσιολογική δραστηριότητα του παιχνιδιού, υποδηλώνοντας ότι η σκηνή στόχευε ειδικά την ηπειρωτική χώρα λόγω της εθνικής σημασίας του αθλήματος, και κατηγόρησαν τη Nike ότι αμαυρώνει τη δημόσια εικόνα των Κινέζων αθλητών.
Εν μέσω έντονου ανταγωνισμού στην Κίνα από τοπικές μάρκες όπως η Anta και η Li-Ning, η Nike βρίσκεται ξανά μπροστά σε μια ακόμη διαμάχη με το κινεζικό καταναλωτικό κοινό.
Σύμφωνα με το JingDaily που επικαλείται το ενσωματωμένο έξυπνο εργαλείο αναζήτησης AI του Weibo, το 29% των θεατών μπερδεύτηκε από την διαφήμιση, το 29% δεν το συμπάθησε, το 17% ήταν ουδέτερο και στο 9% άρεσε το βίντεο.
«Ποιος αθλητής θα έγλειφε τον αθλητικό του εξοπλισμό; Το περισσότερο που θα έκανε είναι να τον φιλήσει», έγραψε ένας χρήστης του Weibo.
Ένας άλλος ανέφερε: «Είναι σκόπιμο. Ποιος δεν ξέρει ότι είμαστε το νούμερο ένα στην επιτραπέζια αντισφαίριση;».
Και μια ακόμη συζήτηση
Τούτου λεχθέντος, το πλέον viral διαφημιστικό συζητείται σε όλο το Xiaohongshu, αλλά όχι για τους ίδιους λόγους. Οι διαδικτυακοί χρήστες αντιθέτως συζητούν για το αν οι αθλητές πρέπει να προβάλλουν επιθετικότητα και αδίστακτη συμπεριφορά ή αν ο αθλητισμός πρέπει να είναι γεμάτος αγάπη και κοινότητα – αυτό οφείλεται στο προκλητικό θέμα του βίντεο που προκαλεί σκέψεις και διερευνά την ανταγωνιστική νοοτροπία ενός αθλητή.
Εν ολίγοις, η Nike μπορεί να έγινε πρωτοσέλιδο επειδή δήθεν «αναστάτωσε» την Κίνα, αλλά οι έρευνες λένε ότι προκλήθηκε μια μεγαλύτερη συζήτηση (ίσως και ηθελημένη) για το πνεύμα της αθλητικής ελίτ που δίνει το παρών στους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Latest News
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ