Ο Ρόμπερτ «Κέλι» Όρτμπεργ, ο νέος CEO της Boeing βρίσκεται αντιμέτωπος με έναν γολγοθά που προήλθε από την προηγούμενη κακοδιαχείρηση της εταιρείας.
Θα κληθεί να αντιμετωπίσει μια πιθανή απεργία των εργαζομένων τον επόμενο μήνα, τη βελτίωση της ποιότητας και σταθεροποίηση της παραγωγής εμπορικών αεροσκαφών, την ανοικοδόμηση των σχέσεων με τους πελάτες και τις ρυθμιστικές αρχές και τη διατήρηση της πιστοληπτικής ικανότητας της Boeing πάνω από το «junk», όπως αναφέρουν οι Financial Times.
Ένας βετεράνος στο πιλοτήριο της Boeing – Ποιος αναλαμβάνει νέος CEO
Ο 64χρονος Όρτμπεργκ είναι ένας βετεράνος της αεροδιαστημικής βιομηχανίας και βγαίνει από τη σύνταξη για να αναλάβει τα ηνία της Boeing από τις 8 Αυγούστου, ενώ θα ενταχθεί και στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας.
Θα λαμβάνει ετήσιο μισθό ύψους 1,5 εκατ. δολαρίων, καθώς και κίνητρα για το επόμενο έτος αξίας 20,5 εκατ. δολαρίων. Φέτος, ο Ortberg θα λάβει 1,25 εκατ. δολάρια σε μετρητά και άλλες αμοιβές αξίας 16 εκατ. δολαρίων.
Η Boeing παραδέχτηκε ότι παραπλάνησε τις αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές σχετικά με ένα σύστημα ελέγχου πτήσης που προκάλεσε δύο θανατηφόρες συντριβές του 737 Max και αγωνίζεται να βελτιώσει τις διαδικασίες ασφάλειας και ποιότητας στην παραγωγή μετά την έκρηξη ενός πάνελ πόρτας σε εμπορική πτήση τον Ιανουάριο.
Γιατί τον επέλεξε η Boeing
Το διοικητικό συμβούλιο τον επέλεξε έναντι άλλων δυνητικών υποψηφίων, μεταξύ των οποίων ο πατ Σάναχαν, διευθύνων σύμβουλος του προμηθευτή Spirit AeroSystems και η Στέφανι Πόουπ, η οποία ξεκίνησε ως επικεφαλής της επιχείρησης εμπορικών αεροσκαφών της Boeing νωρίτερα φέτος. Πριν από τη συνταξιοδότησή του, ο Όρτμπεργκ κατείχε μια σειρά από κορυφαίες θέσεις στην κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρονικών συστημάτων αεροναυπηγικής Rockwell Collins, ενώ διετέλεσε διευθύνων σύμβουλός της για πέντε χρόνια μέχρι την πώλησή της στη United Technologies ύψους 30 δισ. δολαρίων.
Η Boeing χρειάζεται «μια μεγάλη επανεκκίνηση», δήλωσε στους FT ο Κέβιν Μάικλς, διευθύνων σύμβουλος της AeroDynamic Advisory, ο οποίος συνεργάστηκε με τον Όρτμπεργκ στη Rockwell Collins τη δεκαετία του 1990. Αν και εξέφρασε την αισιοδοξία του για την ικανότητα του Όρτμπεργκ να αντιμετωπίσει την πρόκληση, παραδέχθηκε και τη μεγάλη δυσκολία του έργου του.
Ο Όρτμπεργκ γεννήθηκε στο Ντιμπούκ της Άιοβα και αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο της Άιοβα το 1982 με πτυχίο μηχανολόγου μηχανικού. Μετακόμισε στα νοτιοδυτικά για να εργαστεί ως μηχανικός στην Texas Instruments πριν επιστρέψει στην πατρίδα του το 1987 για να εργαστεί ως διαχειριστής προγραμμάτων στην Rockwell Collins.
Στη Rockwell Collins, ο Όρτμπεργκ τη βοήθησε να κερδίσει τη συνεργασλια με την Boeing για το αεροσκάφος 787 Dreamline, αφού η ανταγωνίστρια Honeywell έγινε ο κύριος προμηθευτής ηλεκτρονικών συστημάτων για το 777, δήλωσε ο αναλυτής της Melius Research, Ρόμπερτ Σπρίνγκαρν. Επανασχεδίασε τα ηλεκτρονικά συστήματα αεροναυπηγικής που βασίζονται σε λογισμικό και όχι σε hardware, ώστε «να μην χρειάζεται να αντικαταστήσεις ένα σωρό υλικό για να αναβαθμίσεις το σύστημα αεροναυπηγικής». Η αλλαγή αυτή κατέστησε δυνατή την επέκταση του ίδιου συστήματος σε διαφορετικά αεροσκάφη και αεροπορικές εταιρείες και βελτίωσε την απόδοση της επένδυσης της εταιρείας.
«Είναι μηχανικός και δημιουργός συναίνεσης που ξέρει πώς να πουλήσει ένα όραμα για το προϊόν», πρόσθεσε ο Σπρίνγκαρν.
Τί λένε όσοι τον γνωρίζουν
Η Boeing χρειάζεται έναν «εταιρικό γιατρό», δήλωσε ο αναλυτής της Agency Partners Νικ Κάνινγκχαμ, παρόμοιο με τον Λουί Γκαλουά, το βετεράνο Γάλλο της αεροναυπηγικής βιομηχανίας και υπεύθυνο για την επίλυση προβλημάτων της εταιρείας, ο οποίος επιστρατεύτηκε για να ηγηθεί της EADS, της πρώην μητρικής εταιρείας της Airbus, πριν από σχεδόν δύο δεκαετίες. Ο Κάνινγκχαμ δήλωσε ότι ο Όρτμπεργκ «θύμιζε» παρόμοιες ιδιότητες όταν ήταν στη Rockwell Collins, καθώς εμφανιζόταν ως «ευθύς, χαρισματικός και όχι πολύ μεγαλοπρεπής».
Ο Τσακ Χάμοντ, ιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος της κατασκευαστικής Raining Rose, γνωρίζει τον Ortberg όχι ως επικεφαλής μιας δημόσιας εταιρείας, αλλά ως φίλο εδώ και σχεδόν τρεις δεκαετίες. Τον περιέγραψε «το είδος του ανθρώπου που πραγματικά ενδιαφέρεται». «Ήταν ξεκάθαρο ότι επένδυε στους ανθρώπους με τους οποίους συνεργαζόταν και ήθελε να μαθαίνει από αυτούς», δήλωσε ο Χάμοντ στους FT.
Ο Χάμοντα πρόσθεσε ακόμη ότι δεν καταλαβαίνει πλήρως γιατί ο φίλος του θέλει να αντιμετωπίσει την ηγεσία μιας εταιρείας με τόσο μεγάλα προβλήματα, αλλά πιστεύει ότι μπορεί να είναι επειδή θέλει να κάνει τη διαφορά. «Είναι ένα κάλεσμα», είπε. «Αισθάνομαι ότι η καλή πλευρά κέρδισε, βάζοντας κάποιον σαν αυτόν επικεφαλής μιας τέτοιας εταιρείας. Ακόμα δεν το καταλαβαίνω απόλυτα, αλλά εκτιμώ αυτό που κάνει».
Latest News
Συμφωνία Boeing-εργαζόμενων βάζει τέλος στα σενάρια απεργίας - Πόσο αυξάνονται οι μισθοί
Η Boeing κερδίζει περισσότερη ηρεμία σε μια εποχή που αντιμετωπίζει πολλαπλά προβλήματα και προχωρά σε προσπάθειες εξυγίανσης
Γιατί η Coca Cola μπαίνει στο στόχαστρο των ιρλανδικών αρχών
Η Coca-Cola HBC, εμφιαλωτής προϊόντων της Coca-Cola Company με έδρα την Ελβετία, συμφώνησε τη συναλλαγή πολλών εκατομμυρίων ευρώ μέσω θυγατρικής στη Βόρεια Ιρλανδία
Πώς ερμηνεύει η Γέλεν τα στοιχεία της ανεργίας - Γιατί δεν βλέπει κινδύνους
Η υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ προσπάθησε να κατευνάσει τις ανησυχίες για την οικονομία μετά τα στοιχεία για την αγορά εργασίας
Χάρις Vs Τραμπ: Ποιος θα αυξήσει περισσότερο το δημοσιονομικό έλλειμμα;
Οι δύο διαφορετικοί δρόμοι που έχουν να επιλέξουν οι ψηφοφόροι στις ΗΠΑ στις αμερικανικες εκλογές - Πώς θα αποφασίσουν
Γιατί τo κλείσιμο εργοστασίων δεν θα σώσει την Volkswagen [γράφημα]
Αντιμέτωπη με πλήθος προκλήσεων η Volkswagen
Το colpo grosso των τραπεζών με τις ασφάλειες και ο Συμβιβασμός της Δανίας
Πώς ένα παραθυράκι βοηθά την ευρωπαϊκή χρηματοπιστωτική ενοποίηση
Ακούραστος ο Μπιλ Γκέιτς: «Θα δουλεύω για ακόμα... 30 χρόνια, όπως ο Μπάφετ»
Aκόρεστη η δίψα του Μπιλ Γκέιτς για εργασία - Θέλει να ακολουθήσει τα βήματα του μακροχρόνιου φίλου του Γουόρεν Μπάφετ
Ποια αυτοκίνητα αγοράζουν πλέον οι Ευρωπαίοι -Το νέο τοπίο [γράφημα]
Η μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) δημιούργησε προϋποθέσεις να αλλάξουν πολλά στον κλάδο αυτοκινητοβιομηχανίας
Τζεντιλόνι: Η Ευρώπη διέψευσε τις Κασσάνδρες- Πρόκληση η Κίνα
Η Ευρώπη πρέπει να κρατήσει τις πόρτες του εμπορίου ανοικτές, υποστηρίζει ο απερχόμενος Επίτροπος, Πάολο Τζεντιλόνι
Τα μίνι μάρκετ χωρίς υπαλλήλους που «σπάνε» τις αργίες
Τα μίνι μάρκετ στη Γερμανία που «παρακάμπτουν» την εργατική νομοθεσία για τις Κυριακές και φέρνουν όλο και περισσότερους καταναλωτές στο ταμείο τους