Υψηλές πτήσεις για το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών (Ελ. Βενιζέλος) για ακόμη ένα μήνα.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουλίου 2024 ανήλθε σε 3,61 εκατ., αυξημένη κατά 9,3% σε σύγκριση με τα επίπεδα του Ιουλίου 2023.

Ελευθέριος Βενιζέλος: Τρεις «σταθμοί» απογείωσης

Αναλυτικά, τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν κατά 5,9% και 10,8% τα αντίστοιχα περυσινά μεγέθη.

Συνολικά, κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους, η κίνηση του αεροδρομίου έφθασε τους 17,62 εκ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 14,6%. Η επιβατική κίνηση, τόσο του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού, παρουσίασαν αύξηση της τάξης των 8,0% και 17,6% αντίστοιχα.

Οι πτήσεις

Ο αριθμός των πτήσεων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών κατά τη διάρκεια των επτά πρώτων μηνών του 2024 ανήλθε σε 150.344, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 12,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

Τόσο οι πτήσεις εσωτερικού όσο και οι διεθνείς πτήσεις σημείωσαν άνοδο κατά 5,5% και 17,8% σε σχέση με το 2023.

50 εκατ. επιβάτες το 2045

Να σημειωθει πως η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών  προχώρησε σε αναθεώρηση των εκτιμήσεων για την πορεία των οικονομικών μεγεθών του 2024 ενώ εκτίμησε ότι η αεροπορική κίνηση θα κινηθεί πέριξ των 30 εκατ. επιβατών γιαο σύνολο του τρέχοντος έτους.

Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη επενδυτικό σχέδιο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, που στοχεύει στην αναβάθμιση της δυναμικότητάς του, προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετεί 50 εκατ. επιβάτες το 2045

Το σχέδιο αυτό εκτιμάται πως στις δυο πρώτες φάσεις θα απαιτήσει επενδύσεις ύψους 1,35 δισ. ευρώ.

Δρομολογείται η ανάπτυξη ενός νέου διαδρόμου προσγείωσης και νέος τερματικός σταθμός

Η πρώτη φάση «33MAP Master Plan» θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου από 26 σε 33 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και περιλαμβάνει:

1) την επέκταση του κύριου κτιρίου του αεροσταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα, νέες θέσεις στάθμευσης των αεροσκαφών και αίθουσες επιβίβασης επιβατών με λεωφορεία, επέκταση της αίθουσας ελέγχου, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας πρόσοψης του αεροσταθμού, μια νέα αίθουσα διαλογής αποσκευών συνοδευόμενη από επέκταση του χώρου παραλαβής, νέες εγκαταστάσεις λιανικής πώλησης και χώρους γραφείων.

2) την ανάπτυξη ενός νέου διαδρόμου προσγείωσης για 32 θέσεις στάθμευσης με συναφείς τροχοδρόμους, δύο νέες γέφυρες εξυπηρέτησης και μια ράμπα εξυπηρέτησης

3) έναν νέο τερματικό σταθμό VIP

4) την επέκταση του κυκλοφοριακού οδικού συστήματος καθώς και την κατασκευή ενός νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης. Η κατασκευή αυτής της φάσης αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025 και να ολοκληρωθεί έως το 2028, ενώ θα απαιτήσει κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους περίπου 650 εκατ. ευρώ με βάση το κόστος του 2022. Περίπου το 25% των κεφαλαιουχικών δαπανών του γενικού σχεδίου 33MAP εκτιμάται ότι θα δαπανηθεί μεταξύ 2024 και 2025, το 30% το 2026, το 25% το 2027 και το 20% το 2028.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
ΕΣΕΕ: Πόσο πιο ακριβά πληρώνουν τα δάνεια οι ελληνικές επιχειρήσεις [γραφήματα]
Επιχειρήσεις |

Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]

H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ