Σε τρεις φάσεις θα εξελιχθεί το επενδυτικό σχέδιο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών με στόχο να εξυπηρετεί 50 εκατ. επιβάτες το 2045. Ένα σχέδιο που στις δυο πρώτες φάσεις θα απαιτήσει επενδύσεις ύψους 1,35 δισ. ευρώ.
Η πρώτη φάση «33MAP Master Plan» θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου από 26 σε 33 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και περιλαμβάνει:
1) την επέκταση του κύριου κτιρίου του αεροσταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα, νέες θέσεις στάθμευσης των αεροσκαφών και αίθουσες επιβίβασης επιβατών με λεωφορεία, επέκταση της αίθουσας ελέγχου, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας πρόσοψης του αεροσταθμού, μια νέα αίθουσα διαλογής αποσκευών συνοδευόμενη από επέκταση του χώρου παραλαβής, νέες εγκαταστάσεις λιανικής πώλησης και χώρους γραφείων.
2) την ανάπτυξη ενός νέου διαδρόμου προσγείωσης για 32 θέσεις στάθμευσης με συναφείς τροχοδρόμους, δύο νέες γέφυρες εξυπηρέτησης και μια ράμπα εξυπηρέτησης
3) έναν νέο τερματικό σταθμό VIP
4) την επέκταση του κυκλοφοριακού οδικού συστήματος καθώς και την κατασκευή ενός νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης. Η κατασκευή αυτής της φάσης αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025 και να ολοκληρωθεί έως το 2028, ενώ θα απαιτήσει κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους περίπου 650 εκατ. ευρώ με βάση το κόστος του 2022. Περίπου το 25% των κεφαλαιουχικών δαπανών του γενικού σχεδίου 33MAP εκτιμάται ότι θα δαπανηθεί μεταξύ 2024 και 2025, το 30% το 2026, το 25% το 2027 και το 20% το 2028. – Γενικό σχέδιο 40MAP:
40MAP eMaster Plan: Η διαδικασία για τη δεύτερη φάση θα ενεργοποιηθεί μόλις το αεροδρόμιο i) υπερβεί τα 29,70 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και είναι πιθανό να φθάσει τα 31,35 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως τα επόμενα δύο χρόνια, ή ii) υπερβαίνει τα 31,35 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Η φάση αυτή θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου σε 40 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και περιλαμβάνει την περαιτέρω επέκταση του κύριου κτιρίου του αεροσταθμού με την κατασκευή νέων χωρών στάθμευσης αεροσκαφών καθώς και την επέκταση των χώρων επιβατών και λιανικής πώλησης. Επίσης περιλαμβάνει την κατασκευή της νέας επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης, των τροχοδρόμων και των λωρίδων τροχοδρόμησης, των χώρων εξοπλισμού επίγειας υποστήριξης, μια νέα γέφυρα εξυπηρέτησης και μιας νέα γέφυρας τροχοδρόμησης. Με βάση τις τρέχουσες προβλέψεις κυκλοφορίας, η φάση αυτή εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στα μέσα της δεκαετίας του 2030 και αναμένεται να απαιτήσει κεφαλαιουχικές δαπάνες άνω των 700 εκατ. ευρώ με βάση το κόστος του 2022.
– 50MAP Master Plan: Η διαδικασία για τη φάση αυτή θα ενεργοποιηθεί μόλις το Αεροδρόμιο (i) υπερβεί τα 36 εκατομμύρια ετήσιους επιβάτες και είναι πιθανό να φτάσει τα 38,00 εκατομμύρια ετήσιους επιβάτες τα επόμενα δύο χρόνια, ή (ii) υπερβεί τα 38 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Η φάση αυτή θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου σε 50 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.
Η φάση αυτή θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός δεύτερου τερματικού σταθμού και τη συνέχιση της ανάπτυξης του νέου αεροδιαδρόμου, των νέων τροχοδρόμων και των νέων λωρίδων ταξί, της νέας γέφυρας ταξί, των νέων χερσαίων δρόμων πρόσβασης και κυκλοφορίας, καθώς και την ολοκλήρωση του νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης. Αυτή η φάση εκτιμάται επί του παρόντος ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2045.
Το Γενικό Σχέδιο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να επιτρέπει κάποια ευελιξία για την προσαρμογή σε αλλαγές στο μείγμα της κυκλοφορίας και μπορεί να αναθεωρηθεί και να τροποποιηθεί εάν είναι απαραίτητο προκειμένου να ληφθούν υπόψη διαφορετικά πρότυπα κυκλοφορίας και λειτουργικές απαιτήσεις.
Latest News
Cenergy Holdings: Η Σωληνουργεία Κορίνθου αναλαμβάνει σημαντικά έργα στη Βόρεια Θάλασσα.
Τα έργα, Bestla στη Νορβηγία και Bittern στο Ηνωμένο Βασίλειο, εδραιώνουν περαιτέρω την ισχυρή γεωγραφική παρουσία της εταιρείας
Ο Πύργος Πειραιά λαμβάνει πιστοποίηση LEED Platinum - Ο πρώτος πράσινος ουρανοξύστης στην Ελλάδα
Ο Πύργος Πειραιά υπερβαίνει κατά τρεις βαθμίδες τις ενεργειακές απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας για υφιστάμενα κτήρια και κατατάσσεται στην κατηγορία A+, σύμφωνα με το πρότυπο ΚΕΝΑΚ
Συνάντηση της προέδρου του ΣΒΕ με τον Επιτρόπο Απόστολο Τζιτζικώστα
Συζητήθηκε η ανάγκη εκσυγχρονισμού των μεταφορικών υποδομών στην Ελλάδα, με την πρόεδρο του ΣΒΕ να επισημαίνει ειδικά την υστέρηση στην περιφέρεια
Νέος ρόλος για την Unilever Ελλάδος: Αναλαμβάνει την ευθύνη 14 αγορών
Τη θέση Γενικού Διευθυντή στο νέο Business Unit, με ευθύνη για 14 αγορές, θα αναλάβει ο Γιώργος Τζαβάρας
Χατζηδάκης: Μειώνονται οι τραπεζικές προμήθειες - Πότε θα γίνουν οι ανακοινώσεις
Από το 2025 οι τραπεζικές προμήθειες θα είναι αρκετά χαμηλότερες, με τις παρεμβάσεις που δρομολογεί κυβέρνηση, λέει ο Χατζηδάκης
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Κρίστιαν Χατζημηνάς (ΕΕΝΕ): Επιτακτική ανάγκη η χώρα να εκμεταλλευθεί τα εύρωστα δημοσιοοικονομικά της
Θα πρέπει να εκμεταλλευθεί και τους ευρωπαϊκούς πόρους, δήλωσε ο Κρίστιαν Χατζημηνάς, πρόεδρος της ΕΕΝΕ
Placement στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Σε διεθνείς επενδυτές και Περιστέρη το 2,53%
Το Latsco Family Office διέθεσε μετοχές σε διεθνείς επενδυτές, στον Γιώργο Περιστέρη και άλλα στελέχη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή
Τιμή στόχο στα 27 ευρώ ανά μετοχή για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από την Παντελάκης Χρηματιστηριακή
Περιθώριο ανόδου 50% βλέπει για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η Παντελάκης Χρηματιστηριακή, συστήνει Overweight - Επανεκκίνηση κάλυψης
Ο Δρ. Γιώργος Νούνεσης αναλαμβάνει σύμβουλος στην ΕΕ
Ο Δρ. Γιώργος Νούνεσης είναι Διευθυντής και Πρόεδρος του Δ.Σ. του Εθνικού Κέντρου Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος», για δεύτερη συνεχόμενη θητεία μέχρι το 2025