Σε τρεις φάσεις θα εξελιχθεί το επενδυτικό σχέδιο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών με στόχο να εξυπηρετεί 50 εκατ. επιβάτες το 2045. Ένα σχέδιο που στις δυο πρώτες φάσεις θα απαιτήσει επενδύσεις ύψους 1,35 δισ. ευρώ.
Η πρώτη φάση «33MAP Master Plan» θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου από 26 σε 33 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και περιλαμβάνει:
1) την επέκταση του κύριου κτιρίου του αεροσταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα, νέες θέσεις στάθμευσης των αεροσκαφών και αίθουσες επιβίβασης επιβατών με λεωφορεία, επέκταση της αίθουσας ελέγχου, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας πρόσοψης του αεροσταθμού, μια νέα αίθουσα διαλογής αποσκευών συνοδευόμενη από επέκταση του χώρου παραλαβής, νέες εγκαταστάσεις λιανικής πώλησης και χώρους γραφείων.
2) την ανάπτυξη ενός νέου διαδρόμου προσγείωσης για 32 θέσεις στάθμευσης με συναφείς τροχοδρόμους, δύο νέες γέφυρες εξυπηρέτησης και μια ράμπα εξυπηρέτησης
3) έναν νέο τερματικό σταθμό VIP
4) την επέκταση του κυκλοφοριακού οδικού συστήματος καθώς και την κατασκευή ενός νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης. Η κατασκευή αυτής της φάσης αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025 και να ολοκληρωθεί έως το 2028, ενώ θα απαιτήσει κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους περίπου 650 εκατ. ευρώ με βάση το κόστος του 2022. Περίπου το 25% των κεφαλαιουχικών δαπανών του γενικού σχεδίου 33MAP εκτιμάται ότι θα δαπανηθεί μεταξύ 2024 και 2025, το 30% το 2026, το 25% το 2027 και το 20% το 2028. – Γενικό σχέδιο 40MAP:
40MAP eMaster Plan: Η διαδικασία για τη δεύτερη φάση θα ενεργοποιηθεί μόλις το αεροδρόμιο i) υπερβεί τα 29,70 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και είναι πιθανό να φθάσει τα 31,35 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως τα επόμενα δύο χρόνια, ή ii) υπερβαίνει τα 31,35 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Η φάση αυτή θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου σε 40 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και περιλαμβάνει την περαιτέρω επέκταση του κύριου κτιρίου του αεροσταθμού με την κατασκευή νέων χωρών στάθμευσης αεροσκαφών καθώς και την επέκταση των χώρων επιβατών και λιανικής πώλησης. Επίσης περιλαμβάνει την κατασκευή της νέας επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης, των τροχοδρόμων και των λωρίδων τροχοδρόμησης, των χώρων εξοπλισμού επίγειας υποστήριξης, μια νέα γέφυρα εξυπηρέτησης και μιας νέα γέφυρας τροχοδρόμησης. Με βάση τις τρέχουσες προβλέψεις κυκλοφορίας, η φάση αυτή εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στα μέσα της δεκαετίας του 2030 και αναμένεται να απαιτήσει κεφαλαιουχικές δαπάνες άνω των 700 εκατ. ευρώ με βάση το κόστος του 2022.
– 50MAP Master Plan: Η διαδικασία για τη φάση αυτή θα ενεργοποιηθεί μόλις το Αεροδρόμιο (i) υπερβεί τα 36 εκατομμύρια ετήσιους επιβάτες και είναι πιθανό να φτάσει τα 38,00 εκατομμύρια ετήσιους επιβάτες τα επόμενα δύο χρόνια, ή (ii) υπερβεί τα 38 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Η φάση αυτή θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου σε 50 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.
Η φάση αυτή θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός δεύτερου τερματικού σταθμού και τη συνέχιση της ανάπτυξης του νέου αεροδιαδρόμου, των νέων τροχοδρόμων και των νέων λωρίδων ταξί, της νέας γέφυρας ταξί, των νέων χερσαίων δρόμων πρόσβασης και κυκλοφορίας, καθώς και την ολοκλήρωση του νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης. Αυτή η φάση εκτιμάται επί του παρόντος ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2045.
Το Γενικό Σχέδιο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να επιτρέπει κάποια ευελιξία για την προσαρμογή σε αλλαγές στο μείγμα της κυκλοφορίας και μπορεί να αναθεωρηθεί και να τροποποιηθεί εάν είναι απαραίτητο προκειμένου να ληφθούν υπόψη διαφορετικά πρότυπα κυκλοφορίας και λειτουργικές απαιτήσεις.
Latest News
Το πωλητήριο στη Μινέρβα, τα σενάρια και οι 10 μνηστήρες
«Κλείδωσε» η πώληση της υπεραιωνόβιας εταιρείας - Το χρονοδιάγραμμα
Οι χρυσές μπίζνες Σκλαβενίτη και Μασούτη με τα ακίνητα – Οι ομοιότητες με Tesco και Aldi
Οι λιανέμποροι γίνονται… βασιλιάδες των ακινήτων – Οι περιπτώσεις των Σκλαβενίτη και Μασούτη και το case study του Γαλαξία
Η Καρέλιας ανοίγει ξανά τα σεντούκια της – Διανέμει μέρισμα 12,4 ευρώ
Η καπνοβιομηχανία κατέγραψε ισχυρές επιδόσεις το 2023 με πωλήσεις άνω του 1,3 δισ. – Καταλύτης οι εξαγωγές
Πώς η επενδυτική βαθμίδα βοήθησε τα ελληνικά ομόλογα και τις μετοχές
Στο τέλος Μαρτίου 2024 η μέση απόδοση των 10ετών ελληνικών ομολόγων είχε υποχωρήσει στο 3,40% ενώ το φθινόπωρο του 2022 ξεπερνούσε το 5%
Mε εφαρμογή «πράσινων» κριτηρίων οι δανειοδοτήσεις από τις τράπεζες
Εκτός από την οικονομική βιωσιμότητα στην χρηματοδότηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου δίνεται μεγάλη σημασία και στην ενσωμάτωση Περιβαλλοντικών, Κοινωνικών κριτηρίων
Πρόταση του ΔΣ της Trastor για τη διανομή μερίσματος €0,02/μετοχή
Η ημερομηνία αποκοπής του δικαιώματος συμμετοχής στο μέρισμα θα γίνει γνωστή μετά τη ΓΣ των Μετόχων της 17ης Μαϊου
Στα 2,045 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη της Unibios το 2023
Ο όμιλος ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης 2023
Epsilon Net: Η ανακοίνωση της Εθνικής Τράπεζας για τη Δημόσια Πρόταση
Η Εθνική Τράπεζα και ο Γιάννης Μίχος ελέγχουν το 62,92% της Epsilon Net
ΑKRITAS: Mείωση 6,5% στον κύκλο εργασιών το 2023
Η χρήση του 2023 χαρακτηρίζεται από την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναδιάρθρωσης του τραπεζικού δανεισμού
Τροποποίηση όρων ομολογιακού δανείου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Στην επαναληπτική Συνέλευση παρέστησαν, Ομολογιούχοι δανειστές που εκπροσωπούσαν συνολικά 183.438 ομολογίες, επί συνόλου 500.000 ομολογιών, ήτοι ποσοστό 36,70% του συνολικού ανεξόφλητου υπολοίπου του ΚΟΔ 2020