Ένα από τα πιο διάσημα καθημερινά προϊόντα στην Κίνα δείχνει την αλλαγή στα καταναλωτικά πρότυπα των Κινέζων προς αγορές φθηνότερων προϊόντων, σε έναν νέο πονοκέφαλο για τους χαράκτες πολιτικής οι οποίοι προσπαθούν να αναζωογονήσουν την εγχώρια ζήτηση.
Όπως αναφέρει ο Economist σε δημοσίευμά του, η πικρή αλήθεια είναι ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη συνέχισε να αποδυναμώνεται φέτος στην Κίνα, αντί να ανακάμψει από την πανδημία του covid-19. Ακόμη και η Σαγκάη, η πρωτεύουσα της κατανάλωσης της Κίνας, είδε τις δαπάνες λιανικής πώλησης να μειώνονται κατά 2,3% σε ετήσια βάση το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Από τα Starbucks έως τα McDonalds: Αυτό είναι το Νο1 πρόβλημα των πολυεθνικών
Μεγάλο μέρος αυτού συνδέεται με την σε κρίση αγορά κατοικίας, που αποτελεί μακράν τον μεγαλύτερο προορισμό για τις επενδύσεις των νοικοκυριών. Η ανεργία των νέων είναι επίσης υψηλή. Και οι παρατηρητές της οικονομίας απογοητεύτηκαν τον Ιούλιο, όταν μια μεγάλη πολιτική συνάντηση απέτυχε να παράξει ένα κατάλληλο σχέδιο διάσωσης. Παρόλο που η κατανάλωση των νοικοκυριών αποτελεί μόλις το 39% του ΑΕΠ, σε σύγκριση με το 54% στον ΟΟΣΑ, το μερίδιο αυτό συνεχίζει να κατρακυλά.
Εν μέσω αυτών των εξελίξεων στην οικονομία, ένα απλό και καθημερινό προϊόν, μια λεμονάδα της τοπικής αλυσίδας ποτών και παγωτών Mixue με το σλόγκαν «ακόμα και όσοι γεννήθηκαν φτωχοί φοβούνται τη ζέστη» τυπωμένο στη συσκευασία της αποτελεί ένα από τα αγαπημένα προϊόντα εν μέσω του καύσωνα. Ένα χάρτινο ποτήρι της λεμονάδας της Mixue πωλείται για μόλις 3,6 γουάν (0,5 δολάρια), σε σύγκριση με τα 15 γουάν για διάσημο τσάι boba.
Ο Economist, επικαλούμενος Κινέζους bloggers, αναφέρει πως η δημοτικότητά του, αντανακλά τη συσκότιση του καταναλωτικού κλίματος και την αυξανόμενη τάση για αγορά φθηνότερων προϊόντων.
Γι’ αυτό και η «υποβάθμιση» αυτή μετατρέπεται σε τρόπο ζωής όπως αναφέρουν Κινέζοι bloggers.
Ένας blogger της βιομηχανίας τροφίμων έχει παρακολουθήσει τα εστιατόρια υψηλών προδιαγραφών να κλείνουν στο Πεκίνο. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται ένα βραβευμένο με αστέρι Michelin εστιατόριο του Ουμπέρτο Μπομπάνα, ενός Ιταλού σεφ. Ένας άλλος blogger μέτρησε πάνω από 5.000 νέα εστιατόρια που προσφέρουν προσφορές σε στυλ μπουφέ.
Πολλοί νέοι στην Κίνα δεν έχουν κανένα πρόβλημα να επιδεικνύουν τον πιο λιτό και οικονομικό τρόπο ζωής τους. Οι Κινέζοι αγοράζουν γενικότερα πολύ λιγότερες πολυτελείς τσάντες, αντί αυτού μπορεί να χρησιμοποιούν για τις καθημερινές τους ανάγκες πλαστικές σακούλες. Η S&P Global αναφέρει ότι, παρόλο που υπήρχε μια μέτρια όρεξη για δαπάνες πολυτελείας το 2023, «δεν βλέπουμε φέτος κανένα πεδίο ισχύος».
Τα μαγαζιά με προϊόντα ομορφιάς τα οποία είναι κοντά στο να λήξουν έχουν επίσης τραβήξει την προσοχή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολλά καταστήματα πωλούν πλέον σνακ και κραγιόν σε λιγότερο από τη μισή τιμή. Τα καλλυντικά έχουν οδηγήσει την πτώση των δαπανών στην επαρχία Χαϊνάν, η οποία διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες ζώνες αφορολόγητων ειδών στον κόσμο. Μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου φέτος, οι αγοραστές ξόδεψαν 4 δισ. γουάν λιγότερα για καλλυντικά όπως eyeliner και λοσιόν από ό,τι την ίδια περίοδο το 2023.
Latest News
Baykar: Συμφωνίες εξαγωγής UAV με 34 χώρες για την τουρκική βιομηχανία
Το 2023, το 90% των εσόδων της Baykar προήλθε από τις ξένες αγορές - Οι εξαγωγές της εταιρείας έφρασαν τα 1,8 δισ. δολάρια
«Μαχαιριά« της Moody’s στον φιλόδοξο Μπαϊρού - Τι εκτιμά η DW
Η μείωση του δημόσιου χρέους αποτελεί «στόχο ζωής» για τον Μπαϊρού, αλλά και ο Moody's μάλλον δεν πιστεύει ότι θα την επιτύχει άμεσα
Βρετανία: H Ριβς μιλά για επανεκκίνηση των σχέσεων με την ΕΕ
Επαγγελματιες απο διάφορους τομείς στη Βρετανία ελπίζουν ότι η προσπάθεια της κυβέρνησης θα οδηγήσει σε καλύτερες συνθήκες το εμπόριο με την ΕΕ
Τραμπ: Εξετάζει την ιδιωτικοποίηση του αμερικανικού Ταχυδρομείου
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Washington Post
Βιομηχανική παραγωγή: Σταθερή στην ευρωζώνη τον Οκτώβριο - Αύξηση 0,3% στην ΕΕ
Σε σύγκριση με το Σεπτέμβριο του 2024 η βιομηχανική παραγωγή παρέμεινε σταθερή στη ζώνη του ευρώ
Ιταλία: Πρέπει να αποτελέσει βασικό μέρος των σχεδίων της Stellantis
Η Ρώμη ελπίζει να διορθώσει τις τεταμένες σχέσεις της με την Stellantis
Μισθολογικό χάσμα: Η χώρα στην Ευρώπη όπου οι γυναίκες πληρώνονται καλύτερα
Το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των φύλων αποτελεί μόνο ένα μέρος μιας ευρύτερης εικόνας ανισοτήτων που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην αγορά εργασίας.
«Οταν βρέχει, βρέχονται όλοι» - Η προειδοποίηση του CFO της Costco για τους δασμούς Τραμπ
Η CFO της μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ προειδοποιεί ότι οι δασμοί του Τραμπ μπορεί να σημαίνουν εκτεταμένες αυξήσεις τιμών
Κίνα: Θα μειώσει επιτόκια και τα υποχρεωτικά αποθεματικά
Η κεντρική τράπεζα θα αυξήσει την ένταση της νομισματικής και πιστωτικής προσφοράς
Η Ινδία πρωτοπορεί στον χώρο των ψηφιακών νομισμάτων κεντρικής τράπεζας
H Ινδία διαθέτει τον υψηλότερο αριθμό χρηστών κρυπτογράφησης παγκοσμίως