Εντονες αντιδράσεις έχει ξεσηκώσει το giga εργοστάσιο της Tesla κοντά στο Βερολίνο σχετικά με το περιβαλλοντικό κόστος που επιφέρει.
Σύμφωνα με πρόσφατη δορυφορική ανάλυση που διεξήχθη από την εταιρεία περιβαλλοντικών πληροφοριών Kayrros, στην οποία αναφέρεται ο Guardian, για την κατασκευή της τεράστιας εγκατάστασης χρειάστηκε να κοπούν περίπου 500.000 δέντρα, σε έκταση 3.290 στρεμμάτων από τον Μάρτιο του 2020 μέχρι τον Μάιο του 2023.
Κλιματική αλλαγή: Πρόβλεψη σοκ επιστημόνων – Θα τριπλασιαστούν οι θάνατοι από ακραία ζέστη
Το εργοστάσιο, που προορίζεται να αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της Tesla, έχει εμπλακεί σε διαμάχες από την έναρξή του. Οι περιβαλλοντικοί ακτιβιστές έχουν εκφράσει έντονη αντίθεση, υποστηρίζοντας ότι το έργο έρχεται σε αντίθεση με τις αρχές της βιωσιμότητας που η εταιρεία ισχυρίζεται ότι υποστηρίζει.
Οσο για τον ιδιόρρυθμο ιδιοκτήτη της Tesla, τον Ιλον Μασκ, ο οποίος είναι γνωστό ότι δεν μασάει τα λόγια τους, έχει επικρίνει δημόσια τις τοπικές αρχές επιβολής του νόμου για επιείκεια απέναντι στους «αριστερούς διαδηλωτές».
This is #GigaBerlin from air – a few minutes ago today at the 03rd October 2020 – day of German reunion and 233 days since the #GigaBerlin tree clearing begun. pic.twitter.com/GLylsrvasY
— Giga Berlin / Gigafactory 4 (@gigafactory_4) October 3, 2020
Οι καταγγελίες
Η Karolina Drzewo, εκπρόσωπος της εκστρατείας συμμαχίας Turn Off Tesla’s Tap, εξέφρασε τη βαθιά ανησυχία της για τις ζημιές που προκλήθηκαν σε μια από τις πιο ξηρές περιοχές της Γερμανίας.
«Σε μία από τις πιο ξηρές περιοχές της Γερμανίας, πάρα πολύ μεγάλο μέρος από το περιβάλλον έχει ήδη καταστραφεί», είπε, όπως αναφέρει ο Guardian.
Η Drzewo υποστηρίζει ότι η σχεδιαζόμενη επέκταση του εργοστασίου θα μπορούσε να οδηγήσει σε περαιτέρω καταστροφή των δασών και να αποτελέσει σοβαρή απειλή για το πόσιμο νερό στις προστατευόμενες περιοχές.
Ο επικεφαλής αναλυτής της εταιρείας, Antoine Halff, τόνισε ότι τα 500.000 δέντρα που χάθηκαν ισοδυναμούν με περίπου 13.000 τόνους CO2, περίπου την ίδια ποσότητα που εκπέμπουν 2.800 αυτοκίνητα μέσης μηχανής εσωτερικής καύσης στις Ηνωμένες Πολιτείες κάθε χρόνο. Ο Halff τόνισε τη σημασία της κατανόησης των συμβιβασμών που πρέπει να γίνουν για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.
North of #GigaBerlin. Tree clearing comparision.
29th of October vs. 12th of November 2022 pic.twitter.com/SQYcgxsxcu
— Giga Berlin / Gigafactory 4 (@gigafactory_4) November 12, 2022
Παρά τη σημαντική αποψίλωση των δασών, το υπουργείο Περιβάλλοντος της πολιτείας του Βραδεμβούργου ενέκρινε σχέδια για διπλασιασμό της παραγωγικής ικανότητας του εργοστασίου σε 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα ετησίως.
#GigaBerlin
The last pine tree🌲 on the GF4 site, I hope the bats🦇 are not too frightened when they wake up from hibernation…….what is going on here ???😲😉 pic.twitter.com/Nd8hb9GdoS— Gigafactory Berlin News (@Gf4Tesla) March 26, 2020
Αυτή η απόφαση έχει εντείνει τη διαμάχη, καθώς έχουν αναφερθεί δεκάδες περιβαλλοντικά περιστατικά στο σημείο, συμπεριλαμβανομένων διαρροών καυσίμου ντίζελ, υλικών βαφής και αλουμινίου.
Η Tesla, ενώ αναγνώρισε αυτά τα περιστατικά, υποστήριξε ότι δεν έχει σημειωθεί περιβαλλοντική ζημιά και ότι έχουν εφαρμοστεί διορθωτικά μέτρα όπου είναι απαραίτητο.