Με τον όρο φοβία δηλώνεται μία υπερβολική αντίδραση φόβου, καθαρά υποκειμενική και εντελώς δυσανάλογη με το μέγεθος του πραγματικού κινδύνου ή της επικείμενης απειλής.

Σούπερ μάρκετ: Οι ουρανοκατέβατες ευκαιρίες σε τουρισμό και γειτονιές

Μέχρι πρότινος στον κλάδο των σούπερ μάρκετ η κοινή φοβία των διοικήσεων -ειδικά στους μεγάλους «παίκτες»- αφορούσε το κλείσιμο καταστημάτων, ακόμη κι αν ήταν ζημιογόνα και δεν είχαν ελπίδες να «γυρίσουν» στον ενάρετο κύκλο.

Πλέον αυτό το ταμπού έχει ξεπεραστεί και το «stop loss» εφαρμόζεται από όλες τις αλυσίδες, όπως η My Market, η ΑΒ Βασιλόπουλος και η Διαμαντής Μασούτης, ενώ σε κάθε περίπτωση οι εργαζόμενοι δεν επηρεάζονται ουδόλως, καθώς μεταφέρονται σε άλλα σημεία του δικτύου.

Κλείνει ζημιογόνα καταστήματα η ΑΒ Βασιλόπουλος

Ειδικά για την ΑΒ Βασιλόπουλος η πρακτική αυτή είναι ευθυγραμμισμένη με τη στρατηγική απόφαση εξορθολογισμού του δικτύου των καταστημάτων της στο πλαίσιο της επανάκτησης του απολεσθέντος μεριδίου στην οργανωμένη λιανική τροφίμων, θωρακίζοντας ταυτόχρονα την κερδοφορία της.

Υπό αυτό το πρίσμα σε μόλις 18 μήνες η εν Ελλάδι θυγατρική του ολλανδο-βελγικού ομίλου Ahold-Delhaize έκλεισε το ΑΒ στο Χαλάνδρι, στη συμβολή των οδών Δ. Πλακεντίας και Ζήνωνος, (σ.σ. δίπλα στην πρώην πλατεία Κένεντι για όσους έχουν περάσει τα πρώτα –άντα).

Το 1.400 τετραγωνικών μέτρων κατάστημα με 2 επίπεδα με 38 θέσεις parking, 5 ταμεία και 3 Self check out, έκλεισε τις προηγούμενες μέρες και ο λόγος σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία έχουν να κάνουν με την πρόσβαση, που αντικειμενικά για σούπερ μάρκετ ήταν αρκετά δύσκολη.

Στην ουσία δεν έβλεπε κάποιος εύκολα το μαγαζί περνώντας με το αυτοκίνητο από την Δ. Πλακεντίας, καθώς μπροστά λειτουργεί Mc Donald’s, αλλά ακόμη κι αν το έβλεπε έπρεπε να κάνει έναν μεγάλο κύκλο για να προσεγγίσει την είσοδο.

Το αποτέλεσμα ήταν χαμηλές πωλήσεις σε σχέση με τις προβλέψεις της διοίκησης, την ώρα που το ενοίκιο ήταν πολύ υψηλό.

Έτσι -χωρίς συναισθηματισμούς- αποφασίστηκε με συνοπτικές διαδικασίες το κλείσιμο του καταστήματος και η αξιοποίηση του εξοπλισμού στο νέο κατάστημα της ΑΒ Βασιλόπουλος στους Αγίους Αναργύρους, το οποίο θα κάνει εγκαίνια τον Νοέμβριο.

Φιλικός διακανονισμός με την Trade Estates

Το εν λόγω κατάστημα είναι μέρος ενός από τα εμπορικά πάρκα της Trade Estates ΑΕΕΑΠ του ομίλου Fourlis. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο πλευρές προχώρησαν σε φιλικό διακανονισμό για την αποχώρηση της ΑΒ από το ακίνητο, χωρίς να διαταραχθεί η μακροχρόνια συνεργασία τους.

Υπενθυμίζεται ότι το ακίνητο σε οικόπεδο 2.896 τ.μ., με συνολική εμπορική επιφάνεια 3.992 τ.μ., εξαγόρασε η Trade Estates από την εταιρεία Ten Brinke Hellas τον Δεκέμβριο του 2022, με συνολικό τίμημα 6,5 εκατ. ευρώ.

«Switch» για 50 καταστήματα

Όσον αφορά το δίκτυο, εκτός από το κλείσιμο των ζημιογόνων καταστημάτων (σ.σ. έχουν ξεπεράσει τα έξι από την αρχή του χρόνου) και το επιλεκτικό άνοιγμα νέων σημείων, η ΑΒ Βασιλόπουλος «τρέχει» και τη μετατροπή εταιρικών καταστημάτων, κυρίως μικρού μεγέθους, σε καταστήματα που θα λειτουργούν με franchising.

Ο στόχος είναι να γίνει «switch» περίπου σε 50 καταστήματα μέσα στο 2024.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Πύργος Πειραιάς: Λαμβάνει πιστοποίηση LEED Platinum – Ο πρώτος πράσινος ουρανοξύστης στην Ελλάδα
Επιχειρήσεις |

Ο Πύργος Πειραιά λαμβάνει πιστοποίηση LEED Platinum - Ο πρώτος πράσινος ουρανοξύστης στην Ελλάδα

Ο Πύργος Πειραιά υπερβαίνει κατά τρεις βαθμίδες τις ενεργειακές απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας για υφιστάμενα κτήρια και κατατάσσεται στην κατηγορία A+, σύμφωνα με το πρότυπο ΚΕΝΑΚ