Με υψηλούς ρυθμούς επεκτείνεται στην ελληνική αγορά η πολωνική Pepco παρότι τα δεδομένα του λιανικού εμπορίου δεν δικαιολογούν μεγάλο ενθουσιασμό.
Στο τέλος Σεπτεμβρίου εφέτος, όταν δηλαδή κλείνει η οικονομική χρήση 2023 – 2024 για τον μητρικό όμιλο, οι μετοχές του οποίου διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο της Βαρσοβίας, η πολωνική αλυσίδα value for money θα διαθέτει 37 καταστήματα στην εγχώρια αγορά συνολικής επιφάνειας άνω των 18.500 τετραγωνικών μέτρων.
Pepco: Αλλάζει τη στρατηγική ανάπτυξης
Πιο αναλυτικά, όπως λέει στον ΟΤ ο κος Κωνσταντίνος Βλάσσης, Expansion Manager Greece για την Pepco, οι επόμενοι σταθμοί της αλυσίδας είναι τα Τρίκαλα, το Αιγάλεω –επί της Ιεράς Οδού- και τα Γιαννιτσά. Στην βορειοελλαδίτικη πόλη το νέο Pepco θα στεγαστεί σε ενοικιαζόμενο χώρο εντός του καταστήματος της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος.
Το deal της Pepco με την ΑΒ Βασιλόπουλος
Θυμίζουμε ότι η «συγκατοίκηση» των Πολωνών και της ελληνικής θυγατρικής του ολλανδο-βελγικού ομίλου Ahold-Delhaize ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2023 και ήδη μετρά 5 «συνεργατικά» καταστήματα.
Στην ουσία δεν πρόκειται για εγχείρημα τύπου shop in shop, αφού οι δυο εταιρικές οντότητες λειτουργούν αυτόνομα, αν και κάτω από την ίδια στέγη, με την ΑΒ Βασιλόπουλος να προχωρά σε μείωση του χώρου πώλησης σε συγκεκριμένα καταστήματά της, παραχωρώντας τον στην Pepco έναντι μισθώματος. Η μέση επιφάνεια καταστημάτων της πολωνικής αλυσίδας στα καταστήματα ΑΒ είναι περίπου 500 τετραγωνικά μέτρα.
Η συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος θα συνεχιστεί, όπως αναφέρει ο κος Βλάσσης, με τις δύο πλευρές να εξετάζουν κι άλλες περιπτώσεις co-working, ειδικά στην επαρχία.
Αντίθετα οι συνέργειες με την Public (λειτουργούν δύο καταστήματα Pepco στη Θεσσαλονίκη και ένα τρίτο στη Λεωφόρο Συγγρού στην Καλλιθέα) φαίνεται ότι έχουν λάβει τέλος, καθώς οι υπόλοιποι χώροι της αλυσίδας τεχνολογίας είναι μικρότερου εμβαδού.
Το στοίχημα της Πάτρας και γιατί καθυστερεί το ντεμπούτο στα νησιά
Για το τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους έχουν υπογραφεί μισθωτικές συμβάσεις για το άνοιγμα ακόμη δύο καταστημάτων στην Πάτρα, ανεβάζοντας τον αριθμό των καταστημάτων Pepco στην αχαϊκή πρωτεύουσα σε 3, καθώς έχει προηγηθεί η λειτουργία του σημείου πώλησης πάνω από το σούπερ μάρκετ Μασούτης στα Ψηλά Αλώνια.
Συγκεκριμένα στην Πάτρα νέο κατάστημα θα εγκαινιαστεί στο retail park που αναπτύσσει η Trade Estates του ομίλου Fourlis, καθώς και στο εμπορικό συγκρότημα Patra Mall στην περιοχή Περιβόλα (Γλαύκου) όπου διατηρεί μεγάλο κατάστημα η αλυσίδα Σκλαβενίτης.
Επιπλέον αναζητούνται τα κατάλληλα ακίνητα σε περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης στις οποίες η αλυσίδα δεν έχει παρουσία.
Σε ότι αφορά τις νησιωτικές περιοχές, όπως για παράδειγμα η Κρήτη και η Ρόδος, η διοίκηση της εταιρείας εξετάζει το ενδεχόμενο επέκτασης, αλλά δεν αποτελεί άμεση προτεραιότητα, καθώς ακόμα παραμένουν υψηλά τα κόστη των θαλάσσιων μεταφορών.
Συνολικά, σύμφωνα με τον κο Βλάσση, στο τέλος του 2024 περίπου 40 καταστήματα ανά την Ελλάδα θα φέρουν την ταμπέλα του πολωνικού brand.
Στα 10 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2023
Η διοίκηση του μητρικού ομίλου σχεδόν δύο χρόνια μετά το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος Pepco στην ελληνική αγορά εμφανίζεται ικανοποιημένη από τις επιδόσεις σε επίπεδο τζίρου, σύμφωνα με τον κο Βλάσση, ενώ φέρεται να έχει προϋπολογίσει αυξημένο budget για περαιτέρω επέκταση. Εφόσον τηρηθεί ο αρχικός σχεδιασμός στο τέλος του 2025 περίπου 60 καταστήματα Pepco θα λειτουργούν πανελλαδικά -από 34 σήμερα- ώστε να ενισχυθεί το brand awareness.
Το 2023 οι πωλήσεις της Pepco Greece Μονοπρόσωπη ΙΚΕ ανήλθαν σε 9,99 εκατ. ευρώ έναντι 2,96 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα μικτά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε 3,35 εκατ. ευρώ, έναντι 1,17 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.
Ωστόσο τη χρονιά που πέρασε η αλυσίδα λόγω και της ταχείας επέκτασής της κατέγραψε αυξημένες ζημιές. Συγκεκριμένα σε επίπεδο αποτελεσμάτων προ φόρων οι ζημιές ήταν συνολικού ύψους 2,56 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 298.707 ευρώ το 2022, ενώ και το αποτέλεσμα μετά φόρων ήταν ζημίες ύψους 2,13 εκατ. ευρώ το 2023, έναντι ζημιών ύψους 298.707 ευρώ κατά την προηγούμενη οικονομική χρήση.
Οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν έως και το 87% όλων των αγοραστών
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε η πολωνική εταιρεία, πάνω από 30 εκατομμύρια συναλλαγές πραγματοποιούνται στα καταστήματα Pepco κάθε μήνα, με την πλειονότητα των πελατών να είναι γυναίκες, κάτι απόλυτα λογικό, καθώς τα περισσότερα είδη της αλυσίδας είναι για το σπίτι, τη γυναίκα και το παιδί, ήτοι ρούχα, υποδήματα, αξεσουάρ, καλλυντικά, παιχνίδια, σχολικά είδη και προϊόντα εξοπλισμού και διακόσμησης.
Η Pepco, επίσης, εστιάζει στην εναλλασσόμενη ποικιλία των προϊόντων που προσφέρει. Στην ίδια έρευνα επισημαίνεται πως ο αριθμός τους είναι εξαιρετικά υψηλός, καθώς σε κάθε κατάστημα υπάρχουν 530 κατηγορίες κατά μέσο όρο, αριθμός που μεταφράζεται σε περίπου 13.000 είδη.
Latest News
Αρέσουν τα Marks & Spencer στους Έλληνες - Αύξηση τζίρου και κερδοφορία για την Μαρινόπουλος το 2023
Το μέλλον ανήκει στην ανάπτυξη δικτύου φυσικών καταστημάτων - Συνεχίζει το e-shop - Αλλαγή στρατηγικής σε διεθνές επίπεδο
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI
Με διπλό bypass ξεκινά η επιστροφή πρώην κόκκινων δανείων στις τράπεζες
Σε βάθος 3 – 5 ετών θα μπορούσαν να επιστρέψουν στο τραπεζικό σύστημα χορηγήσεις συνολικού ύψους έως και 15 δισ. ευρώ.
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Cenergy Holdings: Η Σωληνουργεία Κορίνθου αναλαμβάνει σημαντικά έργα στη Βόρεια Θάλασσα.
Τα έργα, Bestla στη Νορβηγία και Bittern στο Ηνωμένο Βασίλειο, εδραιώνουν περαιτέρω την ισχυρή γεωγραφική παρουσία της εταιρείας
Ο Πύργος Πειραιά λαμβάνει πιστοποίηση LEED Platinum - Ο πρώτος πράσινος ουρανοξύστης στην Ελλάδα
Ο Πύργος Πειραιά υπερβαίνει κατά τρεις βαθμίδες τις ενεργειακές απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας για υφιστάμενα κτήρια και κατατάσσεται στην κατηγορία A+, σύμφωνα με το πρότυπο ΚΕΝΑΚ
Συνάντηση της προέδρου του ΣΒΕ με τον Επιτρόπο Απόστολο Τζιτζικώστα
Συζητήθηκε η ανάγκη εκσυγχρονισμού των μεταφορικών υποδομών στην Ελλάδα, με την πρόεδρο του ΣΒΕ να επισημαίνει ειδικά την υστέρηση στην περιφέρεια
Νέος ρόλος για την Unilever Ελλάδος: Αναλαμβάνει την ευθύνη 14 αγορών
Τη θέση Γενικού Διευθυντή στο νέο Business Unit, με ευθύνη για 14 αγορές, θα αναλάβει ο Γιώργος Τζαβάρας
Χατζηδάκης: Μειώνονται οι τραπεζικές προμήθειες - Πότε θα γίνουν οι ανακοινώσεις
Από το 2025 οι τραπεζικές προμήθειες θα είναι αρκετά χαμηλότερες, με τις παρεμβάσεις που δρομολογεί κυβέρνηση, λέει ο Χατζηδάκης
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»