Τουλάχιστον 6 στους 10 (61%) καταναλωτές πιστεύουν ότι οι νεκροί είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στην κλοπή ταυτότητας, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Kaspersky με τίτλο «Excitement, Superstition, and Great Insecurity – How Global Consumers Engage with the Digital World». Όσον αφορά την αναδημιουργία της διαδικτυακής παρουσίας με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (AI), το 35% των ερωτηθέντων το θεωρεί αποδεκτό, ενώ ένα μεγαλύτερο ποσοστό (38%) διαφωνεί ενεργά, επισημαίνοντας τα ανεπίλυτα ζητήματα της ιδιωτικής ζωής και του σεβασμού στον ψηφιακό χώρο.
Σύμφωνα με το «Digital 2024 Global Overview Report» που πραγματοποίησε η Kepios, το 95% των χρηστών του διαδικτύου χρησιμοποιεί πλέον τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάθε μήνα, με 282 εκατομμύρια νέες ταυτότητες να εντάσσονται στις πλατφόρμες το διάστημα Ιούλιος 2023 – Ιούλιος 2024. Καθώς περισσότεροι άνθρωποι αλληλεπιδρούν στο διαδίκτυο και τα ψηφιακά τους αποτυπώματα επεκτείνονται, οι ανησυχίες σχετικά με την ιδιωτικότητα, την κληρονομιά και την ηθική χρήση των ψηφιακών ταυτοτήτων γίνονται όλο και πιο σημαντικές.
Google: Επαναλανσάρει το AI εργαλείο δημιουργίας ανθρώπινων εικόνων
Η μελέτη
Με βάση τη νέα μελέτη της Kaspersky, η πλειονότητα των καταναλωτών (61%) πιστεύει ότι οι ταυτότητες των νεκρών είναι ιδιαίτερα ευάλωτες στην κλοπή ταυτότητας, καθώς συχνά δεν υπάρχει κανείς να παρακολουθεί τι συμβαίνει με τις πληροφορίες που δημοσιεύονται στο διαδίκτυο.
Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (58%) συμφωνούν ότι η διαδικτυακή παρουσία των ανθρώπων που έχουν πεθάνει θα μπορούσε να αναδημιουργηθεί χρησιμοποιώντας AI. Η στάση απέναντι σε αυτό ποικίλλει, με το 35% των ερωτηθέντων να πιστεύει ότι είναι αποδεκτό να δημιουργηθεί μια ψηφιακή ταυτότητα κάποιου που δεν είναι πλέον ζωντανός μέσω φωτογραφιών, βίντεο ή άλλων αναμνηστικών, ενώ ένα μεγαλύτερο ποσοστό (38%) διαφωνεί.
Είναι ενδιαφέρον ότι οι περισσότεροι (67%) είναι σίγουροι ότι το θέαμα εικόνων ή ιστοριών ανθρώπων που έχουν πεθάνει μπορεί να είναι ενοχλητικό για τους οικείους τους. Ωστόσο, το 43% των καταναλωτών πιστεύει ότι δεν υπάρχει χρόνος για να εντοπίσουν κάθε εικόνα, βίντεο ή ηχογράφηση που δημοσιεύθηκε ποτέ στο διαδίκτυο σχετικά με ένα συγκεκριμένο άτομο.
Μέτρο
Καθώς ίσως το μόνο μέτρο που μπορούν να λάβουν οι καταναλωτές για να ελέγξουν το ψηφιακό τους αποτύπωμα μετά θάνατον είναι να συμπεριλάβουν οδηγίες στη διαθήκη τους, το 63% συμφωνεί ότι οποιοσδήποτε με διαδικτυακή παρουσία θα πρέπει να καθορίσει στη διαθήκη του τι πρέπει να γίνει με τα δεδομένα και τους λογαριασμούς του σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
«Το ζήτημα της διαχείρισης του ψηφιακού αποτυπώματος συχνά παραβλέπεται στις καθημερινές διαδικτυακές δραστηριότητες. Ωστόσο, τα αποτελέσματα της έρευνας υπογραμμίζουν ένα κρίσιμο σημείο: ένας σημαντικός αριθμός ερωτηθέντων γνωρίζει τη δυνατότητα οι κλεμμένες ταυτότητες να προκαλέσουν τεράστια προσωπικά προβλήματα στους χρήστες ή στους αγαπημένους τους. Δεδομένων αυτών των κινδύνων, είναι συνετό να υιοθετηθούν προληπτικά μέτρα που ενισχύουν την ιδιωτικότητα και προστατεύουν τις ψηφιακές ταυτότητες. Με αυτόν τον τρόπο, τα άτομα μπορούν να διασφαλίσουν ότι η παρουσία τους στο διαδίκτυο παραμένει προστατευμένη», σχολιάζει η Anna Larkina, web content analysis expert στην Kaspersky.
Το απόρρητο των χρηστών
Προκειμένου να ενισχυθεί το απόρρητο των χρηστών, η Kaspersky προτείνει:
Χρησιμοποιήστε μια σύγχρονη λύση ασφάλειας. Η λύση διευκολύνει την παρακολούθηση των προσωπικών δεδομένων που επεξεργάζονται οι εφαρμογές και επίσης περιορίζει τη συλλογή δεδομένων όταν είναι απαραίτητο.
Η ενημέρωση του λειτουργικού συστήματος, του προγράμματος περιήγησης και οποιουδήποτε λογισμικού ασφαλείας κάνει τη διαφορά.
Αυτά συχνά περιλαμβάνουν ενημερώσεις κώδικα για ευπάθειες ασφαλείας που μπορούν ενδεχομένως να πέσουν θύμα εκμετάλλευσης.
Δεδομένου ότι δεν καθιστούν όλες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες σαφές ποια δεδομένα συλλέγουν και πώς τα χρησιμοποιούν, ακολουθώντας τις οδηγίες του ηλεκτρονικού ελέγχου απορρήτου θα περιορίσετε τον όγκο των πληροφοριών που κοινοποιούνται στο διαδίκτυο.
Latest News
Η ΑΙ φέρνει επανάσταση και για τους νομικούς
Με ειδικά εργαλεία ΑΙ μεγάλες εταιρίες και νομικοί διαχειρίζονται ταχύτατα ζητήματα για τα οποία ως τώρα χρειαζόντουσαν πολλούς μήνες
Πού αναζητά η Google περισσότερη και πιο πράσινη ενέργεια
Η Googleαναζητά πηγές ενέργειας που όχι μόνο καλύπτουν τις υψηλές ενεργειακές της ανάγκες, αλλά θα εκπληρώσουν επίσης τον στόχο της για μηδενικές εκπομπές
Η χωρική τεχνητή νοημοσύνη είναι το μέλλον
Για τη Nvidia, η χωρική τεχνητή νοημοσύνη που εισέρχεται στον φυσικό κόσμο μπορεί να είναι το επόμενο μεγάλο επίτευγμα
Στήριξης... συνέχεια για την OpenAI - Νέα πιστωτική γραμμή 4 δισ. δολαρίων
Η OpenAI απέκτησε ανακυκλούμενη πιστωτική γραμμή ύψους 4 δισ. δολαρίων, δίνοντάς της ρευστότητα άνω των 10 δισεκατομμυρίων
Η εκμάθηση ΑΙ θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας, προβλέπει ο Αλτμαν
Για τον Σαμ Άλτμαν η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα καταστρέψει την αγορά εργασίας
Τίναξε την μπάνκα στον αέρα η OpenAI με τα 6,6 δισ. - Στους επενδυτές Microsoft και Nvidia
Το κλείσιμο του γύρου χρηματοδότησης της OpenAI συμπίπτει με τις προσπάθειες αναδιάρθρωσης της εταιρείας και τις διοικητικές αλλαγές
Η αντίσταση στη ρύθμιση της AI μπορεί να γυρίσει... μπούμεραγκ
Ένα νομοσχέδιο για την τεχνητή νοημοσύνη στην Καλιφόρνια στο οποίο ασκήθηκε βέτο το περασμένο Σαββατοκύριακο θα επέβαλε κάποια αρκετά ήπια πρότυπα, όπως το ChatGPT της OpenAI
Μνημόνιο Συνεργασίας για ΑΙ μεταξύ του ΕΚΠΑ και της Google
Αφορά την ανάπτυξη των δεξιοτήτων της Ακαδημαϊκής Κοινότητας στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης υπέγραψαν το ΕΚΠΑ και η Google
Στρατηγικός μετασχηματισμός της Adecco με όχημα την ΑΙ
Ποιο είναι το πλάνο στην Adecco για ψηφιακό μετασχηματισμό και ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης και έξυπνων εφαρμογών
Πόσο χρόνο εξοικονομεί ο Δημόσιος Τομέας με την AI - Το ελληνικό παράδειγμα
Τι δείχνει έρευνα της Microsoft για την Τεχνητή Νοημοσύνη και η πρόσφατη ένταξη της τεχνολογίας Azure Open AI στο Κτηματολόγιο