Η αναζήτηση για εργασία σίγουρα δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, και σύμφωνα με κάποια νέα δεδομένα ορισμένοι διευθυντές προσλήψεων θα μπορούσαν να κάνουν τα πράγματα πιο δύσκολα.
Σύμφωνα με έρευνα από τον ιστότοπο καριέρας, Resume Builder, με τη συμμετοχή 649 διευθυντών προσλήψεων, περίπου 4 στις 10 εταιρείες λένε ότι έχουν δημοσιεύσει μια «ψεύτικη λίστα θέσεων εργασίας» φέτος, και 3 στις 10 εταιρείες λένε ότι αυτή τη στιγμή διαφημίζονται για μία θέση που δεν είναι πραγματική.
Τηλεργασία: Οι 10 καλύτερες πόλεις για «workation»
Οι ψεύτικες θέσεις εργασίας, σε αυτήν την περίπτωση, αναφέρονται σε διαδικτυακές καταχωρίσεις για ρόλους για τους οποίους η εταιρεία δεν προσλαμβάνει ενεργά αλλά θέλει να χρησιμοποιήσει για τη συλλογή βιογραφικών, μεταξύ άλλων λόγων. Όπως επισημαίνει το CNBC οι ψεύτικες δουλειές που αποδεικνύονται απάτες είναι ένα άλλο ζήτημα.
Η στρατηγική, όσο απογοητευτική κι αν είναι, δεν είναι εντελώς νέα, λέει η Stacie Haller, επικεφαλής σύμβουλος σταδιοδρομίας στο Resume Builder.
Για παράδειγμα, οι εταιρείες «χρειάζονται συνεχώς νέα ταλέντα και προβάλλουν πάντα νέες αγγελίες εργασίας επειδή, εάν ένας πελάτης χρειάζεται κάποιον, χρειάζεται [έναν υποψήφιο] που έχει ήδη ελεγχθεί», λέει η Haller στο CNBC Make It. Σε αυτές τις περιπτώσεις, τα πρακτορεία μπορούν να επικοινωνήσουν με τους υποψηφίους και να πάρουν συνέντευξη για να διατηρήσουν τα στοιχεία τους στο αρχείο μέχρι να ανοίξει μια πραγματική κενή θέση.
Γιατί οι εταιρείες δημοσιεύουν ψεύτικες θέσεις για εργασία
Σύμφωνα με την έρευνα, οι μάνατζερ προσλήψεων είναι πιο πιθανό να δημοσιεύουν ψεύτικες αγγελίες για κατώτερα και μεσαία στελέχη. Ανέφεραν ότι δημοσίευσαν αυτές τις καταχωρίσεις στο Διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένων των ιστοσελίδων της εταιρείας τους καθώς και εφαρμογών όπως το LinkedIn, το ZipRecruiter, το Indeed και το Glassdoor.
Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι 7 στους 10, διευθυντές προσλήψεων λένε ότι η πρακτική της δημοσίευσης ψεύτικων καταχωρίσεων θέσεων εργασίας είναι «ηθικά αποδεκτή». Γιατί να ξοδέψετε χρόνο και προσπάθεια για να διαφημίσετε μια θέση εργασίας που στην πραγματικότητα δεν είναι ανοιχτή;
Όλα εξαρτώνται από «λόγους παρουσίας», λέει η Haller.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι διευθυντές προσλήψεων λένε ότι πιστεύουν ότι η διαφήμιση ανύπαρκτων θέσεων εργασίας έχει θετικό αντίκτυπο στα έσοδά τους, καθώς φαίνεται ότι η εταιρεία τους αναπτύσσεται ταχύτερα από ό,τι είναι. Πιστεύουν ότι η πρακτική αυτή αυξάνει το ηθικό των εργαζομένων, δημιουργώντας ψεύτικες ελπίδες ο φόρτος εργασίας τους σύντομα θα μετριαστεί.
Άλλοι πιστεύουν ότι η κίνηση ενισχύει την παραγωγικότητα κάνοντας τους υπαλλήλους να νιώθουν ότι μπορούν να αντικατασταθούν και ότι πρέπει να αποδείξουν την ικανότητά τους απέναντι σε έναν πιθανό νεοφερμένο.
Τέλος, οι διευθυντές προσλήψεων λένε ότι διατηρούν ψεύτικες λίστες για να συλλέξουν βιογραφικά για να κρατήσουν στο αρχείο για αργότερα.
Ανεξάρτητα από τους συλλογισμούς της κάθε επιχείρησης, η Χάλερ λέει ότι η πρακτική διαβρώνει την εμπιστοσύνη στο τοπίο των προσλήψεων και μπορεί να αφήσει όσους αναζητούν εργασία να αισθάνονται εξαντλημένοι.
«Δεν μπορώ να πω ότι αυτή είναι μια καλή προσέγγιση για την πρόσληψη», λέει: «Τίποτα από αυτά δεν είναι αποδεκτό».
Η φωτεινή πλευρά
Παρά την πρακτική προσλήψεων, η Haller λέει ότι υπάρχει ένα μικρό φωτεινό σημείο όταν οι υπεύθυνοι προσλήψεων δημοσιεύουν ψεύτικες θέσεις εργασίας: από τις εταιρείες που ανέφεραν ανύπαρκτες κενές θέσεις εργασίας, το 84% λέει ότι είτε πάντα είτε μερικές φορές επικοινωνεί με τους αιτούντες που υποβάλλουν τα στοιχεία τους. Και από τις εταιρείες που επικοινωνούν με τους αιτούντες, το 85% λέει ότι προχωρά και παίρνει συνέντευξη από υποψηφίους, ακόμα κι αν δεν πρόκειται για άμεσοη πρόσληψη.
«Σε πολλές περιπτώσεις, αυτοί οι άνθρωποι εξετάζονται και μπορούν να προσληφθούν στο μέλλον», λέει ο Χάλερ, είτε όταν είναι διαθέσιμο ένα άνοιγμα είτε ίσως εάν η επόμενη πρόσληψη της εταιρείας δεν έχει αποτέλεσμα.
«Η ουσία είναι, πολλές φορές, αν ενδιαφέρεσαι για την εταιρεία και είσαι καλός, τότε όταν υπάρχει κάτι διαθέσιμο, θα σε καλέσουν», προσθέτει. «Απλώς μπορεί να μην είναι σήμερα».
Latest News
Η κρίση του νερού - Το επόμενο μεγάλο στοίχημα
Εάν δεν αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα κατά μέτωπο, οι πυρκαγιές, οι πλημμύρες και άλλα ακραία φαινόμενα που προκαλούνται από το νερό θα γίνουν πιο έντονα και θανατηφόρα
Πώς ψωνίζουν σήμερα οι καταναλωτές - Τι αλλαγές έφερε η πανδημία [έρευνα]
Το 57% των καταναλωτών θέλουν να «δουν», να «αγγίξουν» και να «αισθανθούν» τα προϊόντα πριν τα αγοράσουν - Πώς αντιδρά το λιανεμπόριο
Έξι στις δέκα επιχειρήσεις αναζητούν εργαζόμενους - Τι κίνητρα προσφέρουν [πίνακες]
Πώς διαμορφώνεται η απασχόληση στις ελληνικές επιχειρήσεις - Τι δείχνει έρευνα για τις ανάγκες
KPMG: Αναγκαίος ο επανασχεδιασμός ρόλων και δεξιοτήτων στην εποχή της AI
Η Πέγκυ Βελλιώτου, Partner, Advisory, KPMG στην Ελλάδα, συμμετείχε σε συζήτηση που διοργάνωσε το Υπερταμείο στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ
Σταθερή η αγορά εργασίας παγκοσμίως - Πού γίνονται οι περισσότερες προσλήψεις
Η έρευνα της Man Power έγινε σε περισσότερους από 40.000 εργοδότες σε 42 χώρες και αναδεικνύει τις τάσεις στην αγορά εργασίας
Η «κληρονομιά» των οικογενειακών επιχειρήσεων - Τι δείχνει έρευνα της KPMG
Το 45% κορυφαίων οικογενειακών επιχειρήσεων αναφέρει ότι έχει χτίσει μία «ισχυρή κληρονομιά», με την ίδια ομάδα να δηλώνει σημαντικές επιχειρηματικές επιδόσεις
Οι 5 φράσεις που λες στη δουλειά και δείχνουν ότι έχεις ισχυρή προσωπικότητα
Πρόκειται για μόλις λίγες λέξεις που όταν τις χρησιμοποιείς δείχνεις ότι έχεις άποψη και αντίληψη, φυσικά με απόλυτο σεβασμό προς τον συνομιλητή σου
Νέα μόδα της υβριδικής εργασίας το workation
Σύμφωνα με έρευνα της IWG η Αθήνα βρίσκεται στις 25 καλύτερες πόλεις για ψηφιακούς νομάδες
Τι ζητάνε και τι δίνουν οι εργοδότες: Μικρή προϋπηρεσία και χαμηλούς μισθούς
Οι 8 στους 10 εργοδότες δηλώνουν ότι δεν βρίσκουν εύκολα προσωπικό, λόγω έλλειψης δεξιοτήτων, προϋπηρεσίας ή ενδιαφέροντος
Τηλεργασία: Πέντε συμβουλές για ένα ασφαλές home office
Οι εργαζόμενοι με τηλεργασία πρέπει να διασφαλίσουν ότι τα δεδομένα τους παραμένουν ασφαλή ακολουθώντας 5 βήματα