Η κίνηση στην κρουαζιέρα όσον αφορά στον αριθμό προσεγγίσεων πλοίων στους ελληνικούς λιμένες για την φετινή περίοδο εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 5.500 πλοία με αριθμό επιβατών – τουριστών που θα ξεπεράσουν τα 6 εκατομμύρια, σύμφωνα με την Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), η οποία με βάση τα πιο στοιχεία προβαίνει σε ενέργειες που αφορούν την εξέταση θεμάτων σχετικά με την κίνηση των πλοίων στους προορισμούς της Επικράτειας.

ΑΑΔΕ: Φοροδιαφυγή… εν πλω στη φάκα της – «Ρεσάλτο» σε σκάφη κρουαζιέρας στην Σαντορίνη

Τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την κίνηση των μετακινουμένων εκατομμυρίων επιβατών – τουριστών, θα πρέπει να είναι τέτοια που να αποτρέπουν τη δημιουργία συνωστισμού στις αφίξεις

Σημειώνεται δε πως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος – ΕΛΙΜΕ σε 49 ελληνικά λιμάνια, το 2023 που υπήρξε χρονιά ρεκόρ για την ελληνική κρουαζιέρα, οι συνολικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων ανήλθαν σε 5.230, ωστόσο ο αριθμός επιβατών ήταν μεγαλύτερος, συνολικά 7.003.150 επιβάτες, δηλαδή επιπλέον 450 αφίξεις πλοίων με 2.373.500 επιβάτες έναντι του 2022.

Όπως επισημαίνει, τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται για την κίνηση των μετακινουμένων εκατομμυρίων επιβατών – τουριστών, θα πρέπει να είναι τέτοια που να αποτρέπουν τη δημιουργία συνωστισμού στις αφίξεις, καθώς και στα διάφορα στάδια μετακινήσεώς των στα ενδιαφέροντα κάθε προορισμού.

Κρουαζιέρα: 11 προτάσεις της Ενωσης Εφοπλιστών Kρουαζιερόπλοιων

Τα θέματα που η ΕΕΚΦΝ θέτει κατά προτεραιότητα, προκειμένου να εξεταστούν από τα αρμόδια Όργανα της Κεντρικής Διοίκησης και ιδιαίτερα από αυτό της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, είναι τα ακόλουθα:

  1. Η κίνηση της κρουαζιέρας σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων στους Ελληνικούς λιμένες για την φετινή περίοδο εκτιμάται ότι θα φτάσει 5.500 πλοία με αριθμό επιβατών – τουριστών που θα ξεπεράσουν τα 6 εκ.
  2. Αναφορικά δε με την σημασία του κλάδου και τα οφέλη για την τοπική κοινωνία των 60 και πλέον προορισμών κρουαζιέρας στην Ελληνική Επικράτεια, καθώς και την Εθνική Οικονομία, η Ένωση αναφέρει τα ακόλουθα:
  3. Τις απευθείας δαπάνες των επισκεπτών στις επισκέψεις των στην τοπική αγορά.
  4. Τη στήριξη του εμπορίου από προμήθειες υλικών, τροφίμων, κυρίως Ελληνικών προϊόντων, καυσίμων κλπ. ως επίσης επισκευές, συντηρήσεις, ανακαινίσεις πλοίων κλπ.
  5. Τα αυξημένα οφέλη από την ανάπτυξη του homeporting (υπηρεσίες, αεροδρόμια, ξενοδοχεία).
  6. Την αύξηση των συναλλαγματικών αποθεμάτων στη Χώρα μας.
  7. Τα λιμενικά τέλη, τα τέλη επιβατών, καθώς και αυτά για την εφαρμογή των απαιτήσεων που προβλέπονται από την Διεθνή Σύμβαση SOLAS για την ασφάλεια (security) ISPS Code.
  8. Τις δαπάνες για την παραλαβή στερεών και υγρών αποβλήτων και καταλοίπων.
  9. Τις δαπάνες στα μέσα μεταφορών.
  10. Τις δαπάνες προσωπικού των τουριστικών γραφείων,
  11. Τα πολλή σοβαρά οφέλη από την απασχόληση εργατικού δυναμικού στις ναυπηγοεπισκευαστικές βάσεις του Πειραιά και των άλλων μονάδων στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και μακρύτερα, όπως στην Χαλκίδα και τη Σύρο, που προσφέρει ο κλάδος με τις αναγκαίες εργασίες επισκευών και συντηρήσεων των πλοίων.
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης