
Ο αρνητικός αντίκτυπος στη θαλάσσια ναυτιλία και τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες από τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζει να εντείνεται, καθώς η κυκλοφορία ανακατευθύνεται μακριά από τη διώρυγα του Σουέζ ανακοίνωσε την Πέμπτη η δανεζική ναυτιλιακή εταιρεία A.P. Moller-Maersk.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Reuters, οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα από τους μαχητές Χούθι, που πρόσκεινται στο Ιράν, έχουν διαταράξει μια διαδρομή ζωτικής σημασίας για το εμπόριο ανατολής-δύσης, με παρατεταμένη αναδρομολόγηση των φορτίων, ωθώντας τις τιμές των ναύλων υψηλότερα και προκαλώντας συμφόρηση σε ασιατικά και ευρωπαϊκά λιμάνια.
Ερυθρά Θάλασσα: Σε εξέλιξη η διάσωση του «Sounion»
Σύμφωνα με στοιχεία της Maersk που επικαλείται το Reuters, ο αριθμός των πλοίων που διέρχονται από τη διώρυγα έχει μειωθεί κατά 66% από τότε που οι μεταφορείς άρχισαν να εκτρέπουν τα πλοία τους γύρω από την Αφρική. Η Maersk δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα δεδομένα.
Αλυσιδωτές επιπτώσεις
«Αυτές οι διαταραχές έχουν οδηγήσει σε αναδιαμορφώσεις υπηρεσιών και μετατοπίσεις όγκου, επιβαρύνοντας τις υποδομές και οδηγώντας σε συμφόρηση των λιμένων, καθυστερήσεις και ελλείψεις σε χωρητικότητα και εξοπλισμό», όπως ανέφερε πρόσφατα η Maersk.
H ζήτηση πάντως για τη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων παραμένει ισχυρή
Η διαταραχή στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, υποστήριξε η ναυτιλιακή εταιρεία, είχε επεκταθεί πέρα από τις εμπορικές διαδρομές μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Ευρώπης σε ολόκληρο το παγκόσμιο δίκτυό της και προειδοποίησε για «αλυσιδωτές επιπτώσεις» που προκαλούν συμφόρηση.
Η εταιρεία σημερα ανέφερε πως «το χρονοδιάγραμμα για την άμβλυνση αυτών των διαταραχών και την επιστροφή στην κανονικότητα παραμένει αβέβαιο», ενω δηλωσε ότι η ζήτηση για τη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων παραμένει ισχυρή.
Συμφόρηση
Ο επικεφαλής της Maersk, Βίνσεντ Κλέρκ σχολιάζοντας τις παραπάνω εξελίξεις αναφέρει ότι θα επιστρέψει [η Maersk] στα δρομολόγια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν μόνο όταν μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των ναυτικών, των πλοίων και του φορτίου.

Είπε ακόμη ότι μόλις βρεθεί λύση, τα πλοία θα μπορούσαν να επιστρέψουν στα συνήθη δρομολόγιά τους μέσω της διώρυγας του Σουέζ σχεδόν αμέσως, αλλα θα πρέπει πρώτα να ολοκληρώσουν το ταξίδι τους γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.
Ο κ. Κλέρκ προειδοποίησε ότι θα υπάρξει μια περίοδος κατά την οποία τα πλοία σε αυτές τις διαφορετικές διαδρομές θα φτάνουν σε λιμάνια σε παρόμοιες ώρες και αναμένει ότι αυτό θα προκαλούσε συμφόρηση στα λιμάνια, πριν η ναυτιλία επιστρέψει σε ένα πιο σταθερό σενάριο.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες