Πώς ένας οικονομολόγος βελτιστοποιεί την πρωινή του ρουτίνα
Το μοντέλο που θα φτιάξει τη μέρα σας
Για ορισμένους, τίτλοι όπως «Πώς ξεκινά το πρωί του αυτός ο επιτυχημένος διευθύνων σύμβουλος» προσφέρουν ελπίδα. Τι θα γινόταν αν χρειάζονταν μόνο μερικές αλλαγές στο καθημερινό πρόγραμμα κάποιου για να αποκτήσει δύναμη, πλούτο και αυταρέσκεια; Για άλλους αυτή η γωνιά του Διαδικτύου προσφέρει μια προειδοποίηση.
Το τίμημα της επιτυχίας φαίνεται να είναι ώρα αφύπνισης στις 4 το πρωί που ακολουθείται από ένα σμούθι με σέλινο κατά την άντληση βαρών. Αν αυτό χρειάζεται για να «φτιάξει η μέρα», θα αποδεχτώ την ήττα.
Πώς μπορεί να μοιάζει η πρωινή ρουτίνα ενός οικονομολόγου; Δεν υπονοώ ότι η λάμψη του φρέσκου προσώπου τους είναι κάτι που πρέπει να επιδιώξουμε. (Έχω παρακολουθήσει αρκετά οικονομικά συνέδρια για να επιβεβαιώσω ότι αυτή δεν είναι η μέση εμφάνιση.) Προτείνω να σκεφτούν προσεκτικά τα δεδομένα, καθώς και τη βελτιστοποίηση υπό περιορισμούς.
Φανταστείτε λοιπόν έναν οικονομολόγο να κοιτάζει τον υπολογιστή του, προσπαθώντας να σχεδιάσει το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα της ημέρας. Πρώτον, πρέπει να μάθουν τι ακριβώς θέλουν να βελτιώσουν. Η «χρησιμότητα» είναι αρκετά ευρεία ώστε να καταγράφει τα περισσότερα πράγματα, συμπεριλαμβανομένης της πιθανότητας διαζυγίου, εάν η βέλτιστη ρουτίνα στερείται μυστηριωδώς οποιωνδήποτε ευθυνών παιδικής φροντίδας. Αλλά μπορεί να είναι δύσκολο να μετρηθεί, επομένως επιλέγουν την παραγωγικότητα.
Στη συνέχεια, πρέπει να αποφασίσουν ποιανού τις προτιμήσεις θα λάβουν υπόψη. Η οικονομολόγος Emily Oster προσφέρει φύλλα εργασίας για να βοηθήσει τις οικογένειες να καταγράψουν τους στόχους τους και το ωριαίο πρόγραμμα. Αλλά όλα αυτά ακούγονται λίγο. . . συνεργατικά. Για λόγους απλότητας, τα μοντέλα συχνά υποθέτουν ότι τα νοικοκυριά συμπεριφέρονται σαν ένα μεμονωμένο άτομο και αυτός ο οικονομολόγος αποφασίζει να μοντελοποιήσει τις προτιμήσεις του νοικοκυριού τους ως δικές του. Εύκολο.
Μετά έρχεται ο προγραμματισμός. Μια ματιά στα δεδομένα της έρευνας αποκαλύπτει ότι ο μέσος Αμερικανός ξυπνά μεταξύ 6 π.μ. και 7 π.μ. Λογικό ακούγεται. Αλλά κατά μέσο όρο, οι άνθρωποι με πανεπιστημιακή εκπαίδευση κοιμούνται λιγότερο από εκείνους που έχουν το πολύ ένα απολυτήριο γυμνασίου. Ίσως τα άτομα με υψηλότερα εισοδήματα ανταποκρίνονται σε ισχυρότερα κίνητρα για να μείνουν ξύπνιοι. Ή ίσως το να ενταχθείς στις τάξεις τους σημαίνει να ξυπνάς νωρίς για να προχωρήσεις.
Ο προσδιορισμός της αιτιότητας είναι δύσκολος, αλλά όχι αδύνατος. Αρκετές μελέτες βασίζονται στο γεγονός ότι οι άνθρωποι τείνουν να κοιμούνται λίγο λιγότερο όταν το ηλιοβασίλεμα είναι αργότερα. Συγκρίνοντας ανθρώπους που βιώνουν ένα ηλιοβασίλεμα σε διαφορετικές ώρες χάρη στην τοποθεσία τους, μπορούν να εντοπίσουν τις επιπτώσεις του ύπνου στην παραγωγικότητα.
Μια μελέτη διαπίστωσε ότι στην Αμερική μια επιπλέον ώρα ύπνου την εβδομάδα αύξησε τις μέσες αποδοχές κατά 5 τοις εκατό, το οποίο σύμφωνα με τους συγγραφείς ήταν περίπου μισό επιπλέον έτος εκπαίδευσης. Ένας άλλος βρήκε ότι στη Γερμανία μισή ώρα περισσότερος ύπνος κάθε εβδομάδα συσχετίστηκε με περίπου 2 τοις εκατό υψηλότερες αποδοχές μεταξύ των εργαζομένων πλήρους απασχόλησης, με τις μεγαλύτερες επιπτώσεις για τις μητέρες. Ο οικονομολόγος διαγράφει με ευγνωμοσύνη την καταχώριση «3am wake up» στο χρονοδιάγραμμά του.
Ομολογουμένως, αυτά τα αποτελέσματα είναι μέσοι όροι ανά τοποθεσία και δεν είναι εγγυημένες μεμονωμένες αποδόσεις. Ίσως ο οικονομολόγος θα μπορούσε να υποθέσει ότι είναι ο αντιπροσωπευτικός τύπος, και ότι όλοι οι άλλοι θα ενταχθούν στις νεοανακαλυφθείσες συνήθειές του. Πληκτρολογούν παρορμητικά «αφύπνιση στις 6.30πμ» και προχωρούν στην επόμενη σειρά.
Το επόμενο καθήκον είναι να αποφασίσετε για τη βέλτιστη άσκηση. Ο οικονομολόγος αποφασίζει να παραλείψει την αγωνία για την αιτιότητα. Η τακτική άσκηση συσχετίζεται με υψηλότερες αποδοχές, αλλά και πάλι, οι personal trainers δεν είναι φθηνοί. Πιο απλό να αγκαλιάσετε το στοιχείο σηματοδότησης της βέλτιστης πρωινής ρουτίνας και απλώς να επιλέξετε οποιοδήποτε άθλημα σχετίζεται περισσότερο με το να είστε πλούσιοι. Το τένις και το γκολφ φαίνονται καλά με αυτό το μέτρο, αλλά στις 6 το πρωί οι συνεργάτες είναι δύσκολο να βρεθούν. Το τρέξιμο είναι.
Ακολουθεί το πλύσιμο και η περιποίηση. (Παρακαλώ.) Σύμφωνα με την Αμερικανική Έρευνα Χρονικής Χρήσης το 2023, στις γυναίκες όσες έχουν μεγαλύτερη εκπαίδευση τείνουν να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στην περιποίηση, ενώ για τους άνδρες η σχέση είναι λιγότερο εμφανής. Σε αυτό το σημείο ο οικονομολόγος έχει εγκαταλείψει εντελώς τις ισχυρές αποδείξεις της αιτιότητας και γράφει απλώς «7.15 π.μ. πλύσιμο και άλλη περιποίηση σύμφωνα με τους κοινωνικούς κανόνες».
Στη συνέχεια ακολουθεί πρωινό. Ο οικονομολόγος καταγράφει φιλόδοξα ορισμένες επιλογές (μπάρα granola με χυμό που παρέχεται σε συνέδριο, δημητριακά με γάλα μεγάλης διάρκειας ζωής, μάφιν με μαύρο καφέ) αλλά δεν βρίσκει τυχαιοποιημένες δοκιμές ελέγχου για να προσδιορίσει το καλύτερο. Υπάρχουν ενδείξεις ότι τα σχολικά προγράμματα πρωινού βελτιώνουν τα αποτελέσματα των παιδιών, οδηγώντας στην απλή καταχώριση «έχω πρωινό». Ακολουθεί η μετακίνηση και η εργάσιμη μέρα ξεκινά.
Την επόμενη μέρα που ο οικονομολόγος διαμορφώνει αυτό το μεγάλο σχέδιο, κοιμούνται με το ξυπνητήρι τους και ξυπνούν από μια σύζυγο που δεν έχει εντυπωσιαστεί, υπενθυμίζοντας τους ότι είναι η σειρά τους να ετοιμάσουν τα παιδιά για το σχολείο. Υπάρχει χρόνος για ντους αλλά όχι πρωινό. Οι αποκαλυπτόμενες προτιμήσεις υποδηλώνουν ότι αυτή είναι η προσέγγιση μεγιστοποίησης της χρησιμότητας.
Τα οφέλη και τα όρια των ιδιωτικοποιήσεων
Μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικά διδάγματα από την ποικίλη εμπειρία του Ηνωμένου Βασιλείου
Γιατί οι «εξαιρετικές οικονομίες» απαιτούν και μια... εξαιρετική ευελιξία
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να προσαρμόσουν τις προσεγγίσεις τους, μεταξύ άλλων μέσω προληπτικών διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση Τραμπ
Η Γαλλία, το mode της «γκρινιάρας μαμάς» και το παράδειγμα της Ελλάδας
Η σύγκλιση των γαλλικών αποδόσεων με της Ελλάδας αποτελεί έλεγχο πραγματικότητας
Κρίση χρέους αλά ελληνικά για τη Γαλλία; Η επόμενη ημέρα και τα σενάρια
Οι επενδυτές έχουν συγκλονιστεί από την πολιτική παράλυση και τα άθλια δημόσια οικονομικά
Η «παγίδα» του μεσαίου διαδρόμου στα Lidl - Γιατί οι άνδρες είναι πιο επιρρεπείς στις περιττές αγορές
Το κυνήγι θησαυρού και οι άσκοπες αγορές έχουν εδώ και καιρό οδηγήσει στην επιτυχία του λιανικού εμπορίου