Η Boeing βρισκόταν εδώ και καιρό σε διαπραγματεύσεις με το μεγαλύτερο συνδικάτο εργαζομένων της καθώς η προηγούμενη συλλογική σύμβαση εργασίας έληγε αυτόν τον μήνα. Οι συνομιλίες μεταξύ των δύο πλευρών δεν κατέληγαν σε συμφωνία με κίνδυνο να κηρυχθεί απεργία η οποία θα βάρυνε ακόμη περισσότερο την υστέρηση παραδόσεων της εταιρείας.
Τελικά όμως, στο παρά πέντε, η Boeing συμφώνησε να αυξήσει τους μισθούς κατά 25% σε μια τετραετή συμφωνία με στόχο την αποτροπή της απεργίας.
Διάστημα: Το Starliner της Boeing επέστρεψε στη Γη χωρίς αστροναύτες
Η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών, με επικεφαλής τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο Κέλι Όρτμπεργκ, χάνει χρήμα και υστερεί στην παραγωγή καθώς αντιμετωπίζει τις συνεχείς επιπτώσεις από το ατύχημα της Alaska Airlines τον Ιανουάριο, όπου ένα πάνελ πόρτας από ένα 737 MAX εκτινάχτηκε εν πτήση, αναγέρει η Wall Street Journal.
Ο συμβιβασμός δεν θα αποτρέψει απαραίτητα μια απεργία όταν το τρέχον συμβόλαιο λήξει την Πέμπτη. Τα 33.000 μέλη του συνδικάτου θα ψηφίσουν αυτή την εβδομάδα και θα μπορούσαν ακόμα να επιλέξουν να απορρίψουν την συμφωνία και να προχωρήσουν σε απεργία.
Συμβιβασμοί
Οι ηγέτες των συνδικάτων, οι οποίοι είχαν ζητήσει αύξηση μισθού κατά 40% σε τέσσερα χρόνια, αντιμετωπίζουν την οργή των μελών μετά από χρόνια παραχωρήσεων και τη στροφή της Boeing σε μη συνδικαλισμένη εργασία.
Οι διαπραγματευτές κατέληξαν στη συμφωνία τα ξημερώματα της Κυριακής. Εκτός από την αύξηση των αποδοχών κατά 25% σε διάστημα τεσσάρων ετών, η συμφωνία ενισχύει τα συνταξιοδοτικά οφέλη, μειώνει το κόστος υγειονομικής περίθαλψης και δεσμεύει την Boeing να κατασκευάζει αεροπλάνα στο συνδικαλισμένο Βορειοδυτικό Ειρηνικό, μια κρίσιμη απαίτηση των συνδικάτων αφού η εταιρεία δημιούργησε ένα μη συνδικαλιζόμενο εργοστάσιο στη Νότια Καρολίνα για να κατασκευάσει το 787 πριν από περισσότερο από μια δεκαετία.
Η ηγεσία της Ένωσης την Κυριακή συνέστησε στα μέλη να ψηφίσουν υπέρ της συμφωνίας. Εάν τα μέλη απορρίψουν τη σύμβαση και τα δύο τρίτα ψηφίσουν υπέρ της απεργίας, οι εργαζόμενοι θα αποχωρήσουν τα μεσάνυχτα της Παρασκευής.
«Αν και δεν υπήρχε τρόπος να σημειώσουμε επιτυχία σε κάθε αντικείμενο, μπορούμε ειλικρινά να πούμε ότι αυτή η πρόταση είναι η καλύτερη σύμβαση που έχουμε διαπραγματευτεί στην ιστορία μας», ανέφερε ο Τζον Χόλντεν, πρόεδρος του συνδικάτου International Association of Machinists and Aerospace Workers, σε επιστολή προς τα μέλη. «Οικονομικά, η εταιρεία βρίσκεται σε δύσκολη θέση λόγω πολλών δικών της σφαλμάτων».
Συμφωνία υπό αίρεση
Η Boeing συμφώνησε ότι το επόμενο νέο της αεροπλάνο θα κατασκευαστεί στην πολιτεία της Ουάσιγκτον εάν το έργο ξεκινήσει κατά τη διάρκεια της τετραετούς σύμβασης, είπε ο Χόλντεν. Η Boeing έχει πει ότι πιθανότατα δεν θα κατασκευάσει ένα νέο αεροπλάνο μέχρι την επόμενη δεκαετία. Η εταιρεία δεσμεύτηκε επίσης να διατηρήσει σε ισχύ τα τρέχοντα προγράμματα αεροπλάνων, συμπεριλαμβανομένου του 737.
Για εβδομάδες, τα μέλη του σωματείου είχαν οργανώσει μεσημεριανές παύσεις εργασίας και διαδηλώσεις στο εργοστάσιο για να πιέσουν την εταιρεία μέχρι τη λήξη της σύμβασης. Τον Ιούλιο, το 99% των εργαζομένων ψήφισε προκαταρκτικά υπέρ της απεργίας εάν οι δύο πλευρές δεν καταφέρουν να καταλήξουν σε συμφωνία που τα μέλη έκριναν αποδεκτή.
Η αύξηση κατά 25% υπολείπεται αυτού που το συνδικάτο είχε πει ότι ήταν σκληρή γραμμή. Τα περισσότερα μέλη του συνδικάτου είναι νέοι στον κλάδο και μπορεί να επηρεαστούν λιγότερο από τη δέσμευση για το νέο αεροπλάνο. Η ηγεσία ελπίζει να γίνει αποδεκτή η συμφωνία που από πολλές απόψεις είναι λίγο λιγότερη από αυτό που περίμεναν.
Οι συνέπειες ακόμη και από μια σύντομη απεργία θα ήταν πλήγμα για την αεροδιαστημική βιομηχανία. Η υποτονική παραγωγή της και η οι οικονομικές απώλειες προκάλεσαν την Wells Fargo να υποβαθμίσει τη μετοχή της Boeing την περασμένη εβδομάδα λόγω ανησυχιών για έλλειψη ρευστότητας.
Την περασμένη εβδομάδα, οι Seattle Times ανέφεραν ότι η εταιρεία εξακολουθεί να μην έχει φτάσει τα επίπεδα απασχόλησης του 2019 αφού αιμορραγούσε περισσότερο από το 21% του εργατικού δυναμικού της μεταξύ 2019 και 2020.
Η τιμή της μετοχής της εταιρείας μειώθηκε περισσότερο από 37% φέτος.
Latest News
Ακόμη μία δωρεά με «άρωμα» TikTok στην εκστρατεία του Τραμπ
Δύο σημαντικοί δωρητές στην προεκλογική εκστρατεία του Τραμπ και του ρεπουμπλικανικού κόμματος συνδέονται με την πλατφόρμα TikTok
Τα μυστικά της μακροζωίας του Γουόρεν Μπάφετ
Τι λέει ο Γουόρεν Μπάφετ για το πώς έφτασε σε προχωρημένη ηλικία με πλήρη διαύγεια
Οι πλατφόρμες freelancing που μεσουράνησαν στην πανδημία αντιμετωπίζουν μια νέα πραγματικότητα
Πλατφόρμες freelancing όπως η Upwork και η Fiverr βλέπουν τις μετοχές και τα έσοδά τους να μην μπορούν να ξεπεράσουν την εποχικότητα
Γιατί τα αφεντικά χρηματοοικονομικών κολοσσών «σνομπάρουν» την COP29
Χαμήλωσαν οι προσδοκίες για την COP29 που θα διεξαχθεί στο Μπακού - Για κάποιους έγινε λιγότερο ελκυστική
Γιατί οι Boomers είναι η πλουσιότερη γενιά που έζησε ποτέ - Ποια είναι η χαμένη
Οι Boomers είναι η πλουσιότερη γενιά έχοντας επενδύσει και αποταμιεύσει σε εποχές χρυσών αποδόσεεων
Τα «γεράκια» της ΕΚΤ αλλάζουν στάση - Προς νέα μείωση επιτοκίων [γράφημα]
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τη λήψη απόφασης από την ΕΚΤ σχετικά με τα επιτόκια
Αυξήσεις στην πολυτέλεια εκτός τόπου και χρόνου - Ποιοι παίκτες επηρεάζονται
Μεγαλύτερο αντίτιμο καλούνται να καταβάλουν οι καταναλωτές στην πολυτέλεια, την ίδια στιγμή που σπεύδουν να καταγγείλουν τον «πληθωρισμό της απληστίας» με την τιμή των βασικών προϊόντων του σούπερ μάρκετ να αυξάνεται ταχύτερα από το κόστος των πρώτων υλών. Και παρά το γεγονός ότι είναι δύσκολο να καταλάβουν πότε το πολύ… γίνεται πάρα πολύ, οι αυξήσεις […]
Γιατί ξεπουλά μετοχές ο Buffett - Πού στοχεύει
Η πιο πρόσφατη κίνηση του Buffet είναι να ξεπουλήσει ένα μέρος της επένδυσης της Berkshire στην BoA
Λίθιο: Κούρσα κυβερνήσεων και εταιρειών για τον έλεγχο των κρίσιμων πρώτων υλών [γράφημα]
Το ορυχείο που θα αναπτύξει στη Σερβία η Rio Tinto θα μπορεί να παράγει 58.000 τόνους λιθίου το χρόνο
Από την Ισπανία μέχρι τις ΗΠΑ - Ποιος είναι ο συνεργάτης της Starbucks που πάει για χρυσό IPO
Από την Ισπανία έως τις ΗΠΑ, τα αρτοποιήματα της Europastry ταξιδεύουν στο... πιάτο της Starbucks