Κατά 3,5% σε €186,5 εκατ. ευρώ αυξήθηκε ο Κύκλος Εργασιών του Ομίλου Πλαστικά Θράκης το α’ εξάμηνο του 2024, με την αύξηση να αποδίδεται πρωτίστως στην αύξηση των πωληθέντων όγκων κατά 9,1%.
Κατά το α’ εξάμηνο του 2024, τα EBITDA ανήλθαν σε €24,5 εκατ., αυξημένα κατά 1,9% συγκριτικά με το α’ εξάμηνο του 2023, όπου τα EBITDA είχαν ανέλθει σε €24,1 εκατ. Όπως είναι εμφανές, ο Όμιλος καταφέρνει να αυξάνει τους πωληθέντες όγκους, επιτυγχάνοντας μεγαλύτερα μερίδια αγοράς, παρά τη χαμηλή σχετικά ζήτηση, αντισταθμίζοντας πλήρως την επίδραση των σχετικά μειωμένων μέσων τιμών πώλησης και τα αυξημένα κόστη, στις διάφορες κατηγορίες εξόδων.
Ως προς τα επίπεδα ρευστότητας του Ομίλου και το συναλλακτικό κύκλο των θυγατρικών, δεν υπήρξε οιαδήποτε αρνητική επίδραση ή αλλαγή κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. Πιο συγκεκριμένα, ο Καθαρός Δανεισμός του Ομίλου ανήλθε σε €25,3 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση, συγκριτικά με το τέλος του 2023 (Καθαρός Δανεισμός τέλους 2023 συμπεριλαμβανομένων και των προθεσμιακών καταθέσεων: 16,3 εκατ.), εξαιτίας (α) της εποχικότητας των πωλήσεων, που ως αποτέλεσμα έχει τις αυξημένες ανάγκες σε κεφάλαιο κίνησης, (β) τη διανομή μερίσματος προς τους μετόχους και (γ) τις εκροές για την υλοποίηση του τρέχοντος επενδυτικού πλάνου. Το σημαντικά χαμηλό επίπεδο Καθαρού Δανεισμού καταδεικνύει την ισχυρή χρηματοοικονομική θέση του Ομίλου, την ποιότητα του πελατειακού του χαρτοφυλακίου και τη δυνατότητα του να επενδύει διατηρώντας χαμηλά τον Καθαρό του Δανεισμό.
Παράλληλα, συνεχίζεται ομαλά η υλοποίηση του προγραμματισμένου επενδυτικού πλάνου του Ομίλου, ύψους €30 εκατ. σε ταμειακή βάση, με επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις του Ομίλου στην Ελλάδα και το εξωτερικό και στους δυο κλάδους δραστηριοποίησης.
Ειδικότερα, στον πίνακα παρουσιάζονται τα βασικά οικονομικά μεγέθη του Ομίλου για το α’ εξάμηνο 2024, σε σχέση με το 2023:
Προοπτικές Ομίλου
Αναφορικά με τις προοπτικές για το 2024, η Διοίκηση του Ομίλου εκτιμά πως για το πρώτο εννεάμηνο του 2024 το EBITDA θα κυμανθεί σε αντίστοιχα επίπεδα, συγκριτικά με το πρώτο εννεάμηνο του προηγούμενου έτους, σε απόλυτα μεγέθη.
Έχοντας εισέλθει στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, οι αγορές και οι οικονομίες παρουσιάζουν συγκρίσιμα χαρακτηριστικά με το πρώτο εξάμηνο. Ο πληθωρισμός δείχνει σημάδια περιορισμένης εκτόνωσης, τα επιτόκια παραμένουν ακόμα αυξημένα αν και έγιναν οι πρώτες μειώσεις από τις Κεντρικές Τράπεζες, ενώ οι τιμές των πρώτων και βοηθητικών υλικών παραμένουν σε σχετικά υψηλά επίπεδα, παρά τη χαμηλή ζήτηση. Ωστόσο, η κλιμακούμενη ένταση στη Μέση Ανατολή και η απουσία εκεχειρίας, εξακολουθεί να δημιουργεί αβεβαιότητα και να πιέζει τις αγορές. Ταυτόχρονα, το τρίτο τρίμηνο παρουσιάστηκαν σημαντικές αυξήσεις στο κόστος ενέργειας, ειδικά στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Αναφορικά με την ετήσια κερδοφορία για το 2024, η Διοίκηση λαμβάνοντας υπόψιν την έντονη αβεβαιότητα για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και ειδικότερα της Ευρώπης είχε διαμορφώσει την εκτίμηση ότι το EBITDA του 2024 θα κυμανθεί σε υψηλότερα επίπεδα από το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, αν και δεν αναπροσαρμόζει τους αρχικούς ετήσιους στόχους της, η κρίση στη Μέση Ανατολή και η ευρύτερη γεωπολιτική αστάθεια, διαμορφώνει νέες συνθήκες αβεβαιότητας, οι επιπτώσεις των οποίων είναι αδύνατο τη δεδομένη χρονική στιγμή να προσδιοριστούν, ως εκ τούτου, οποιαδήποτε εκτίμηση για την ετήσια κερδοφορία είναι εξαιρετικά επισφαλής, ενώ η Διοίκηση του Ομίλου παρακολουθεί τις εξελίξεις στην αγορά, ώστε να είναι σε θέση να υλοποιήσει τις ενέργειες που απαιτούνται, για να μην αποκλίνει από το σχεδιασμό της.
Αναφορικά με τα οικονομικά αποτελέσματα του εξαμήνου, ο κ. Δημήτρης Μαλάμος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, σημείωσε: «Το πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν αναμφίβολα ισχυρό για τον Όμιλο, κατορθώνοντας αύξηση όγκων, πωλήσεων και λειτουργικής κερδοφορίας. Σημαντικότερο είναι ωστόσο, ότι η παραπάνω απόδοση επιτυγχάνεται σε συνθήκες αβεβαιότητας, χαμηλής ζήτησης ειδικά στην Ευρώπη και αυξημένου κόστους. Οι επόμενοι μήνες του έτους σαφώς επηρεάζονται από τις ίδιες δυσχερείς συνθήκες, καθώς ειδικά οι ευρωπαϊκές αγορές αντιμετωπίζουν συνθήκες στασιμότητας και ύφεσης. Εμείς ωστόσο, εργαζόμαστε για να επιτύχουμε την καλύτερη δυνατή απόδοση, παραμένοντας προσηλωμένοι στον ευρύτερο στρατηγικό μας σχεδιασμό.»
Latest News
Επιμένει η Viva με νομικές ενέργειες εναντίον SoftOne-Entersoft
Στην ανακοίνωση της Viva ξεκαθαρίζεται ότι η σημερινή προσωρινή διαταγή δεν εξετάζει την ουσία της υπόθεσης
Σκλαβενίτης: Έκτακτο μπόνους 300 ευρώ σε κάθε εργαζόμενο – Με δωροεπιταγές
Η έκτακτη οικονομική βοήθεια από τη Σκλαβενίτης θα δοθεί σε κάθε έναν εργαζόμενο ως επιβράβευση για τη θετική πορεία της επιχείρησης
Εθνική Τράπεζα: 80 χρόνια της θυγατρικής της Stopanska Banka στη Βόρεια Μακεδονία
Εκδήλωση ανάδειξης της επιτυχημένης πορείας της τράπεζας και της ηγετικής θέσης που κατέχει σήμερα στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της Β. Μακεδονίας
Μπάρμπα Στάθης: Στα 507 εκατ. η συνεισφορά στο ΑΕΠ - Στα 118 εκατ. τα έσοδα του κράτους από φόρους
Για κάθε 1 ευρώ συνεισφοράς της Μπάρμπα Στάθης στο ΑΕΠ δημιουργείται αξία 2,1 ευρώ στην εθνική οικονομία
Χαμηλή πτήση για τον τζίρο των επιχειρήσεων - Στο +2,9% τον Αύγουστο
ΕΛΣΤΑΤ: Τη μεγαλύτερη μείωση παρουσίασαν οι επιχειρήσεις σε Γεωργία και Αλιεία κατά 4,4%, ενώ και το λιανεμπόριο παρουσίασε μείωση κατά 0,7%
Ο πόλεμος των POS: Απορρίφθηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα της Viva
Το δικαστήριο έκανε δεκτούς τους ισχυρισμούς της Entersoft και Softone έναντι της Viva
Στα 9 ευρώ η τιμή διάθεσης των νέων μετοχών της ΑΜΚ για τη Cenergy Holdings
Σύμφωνα με την προσφορά για τη Cenergy Holdings θα εκδοθούν 22.222.222 νέες μετοχές
Πώς ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία πήγε τα Τρίκαλα στη Λευκωσία κατακτώντας την αγορά του χαλλουμιού
Νέα επένδυση 70 εκατ. ευρώ από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία στην Κύπρο – Πότε θα «αναστηθεί» το εργοστάσιο της ΑΓΝΟ στη Θεσσαλονίκη
Νέα πραγματικότητα για το λιανεμπόριο - Πόλεμοι και πληθωρισμός κρατούν κλειστές τις τσέπες
Τι δείχνει το Retail Innovation Report 2024 ότι αλλάζει στο λιανεμπόριο στις Ελλάδα - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες, πόσο άλλαξαν οι καταναλωτικές συνήθειες, πόσο θα βοηθήσει η καινοτομία
Η Ελλάδα ταιριάζει στην... Kiko Milano - Άλμα 78% στις πωλήσεις του ιταλικού brand
Περαιτέρω ανάπτυξη δικτύου και επέκταση σε αγορές της ανατολικής Ευρώπης περιλαμβάνουν τα σχέδια του Φάις για την Kiko Milano