
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης κατέθεσε χθες στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ για την Περιφέρεια του Μέριλαντ αστική αγωγή κατά της Grace Ocean Private Limited και της Synergy Marine Private Limited, των εταιρειών της Σιγκαπούρης που ήταν ιδιοκτήτριες και διαχειρίστριες του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κατέστρεψε τη γέφυρα Francis Scott Key.
Βαλτιμόρη: Εντείνεται η διαμάχη – Ποιος θα πληρώσει για την ανακατασκευή της γέφυρας;
Τις πρώτες πρωινές ώρες της 26ης Μαρτίου, το μηχανοκίνητο πλοίο DALI αναχώρησε από το λιμάνι της Βαλτιμόρης με προορισμό τη Σρι Λάνκα. Κατά τη διέλευση από το κανάλι Fort McHenry Channel, το πλοίο έχασε την ισχύ του, ανέκτησε την ισχύ του και στη συνέχεια έχασε ξανά την ισχύ του πριν χτυπήσει τη γέφυρα. Η γέφυρα κατέρρευσε και βυθίστηκε προκαλώντας τον τραγικό θάνατο έξι ανθρώπων. Εκτός από την απώλεια ανθρώπινων ζωών, το ναυάγιο του DALI και τα απομεινάρια της γέφυρας προκάλεσαν «έμφραγμα» στο πλωτό κανάλι και όλη τη ναυσιπλοΐα από και προς το λιμάνι της Βαλτιμόρης. Η απώλεια της γέφυρας διέκοψε επίσης μια κρίσιμη λεωφόρο στην υποδομή μεταφορών μας και μια βασική αρτηρία για τους τοπικούς μετακινούμενους.
Με την αγωγή ζητείται η ανάκτηση άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων για το κόστος που επωμίστηκαν οι Ηνωμένες Πολιτείες για την αντιμετώπιση της μοιραίας καταστροφής και για την απομάκρυνση του μπλεγμένου ναυαγίου και των συντριμμιών της γέφυρας από το πλωτό κανάλι, ώστε να μπορέσει να επαναλειτουργήσει το λιμάνι, κάτι που έγινε δυνατό στις 10 Ιουνίου.
«Το Υπουργείο Δικαιοσύνης έχει δεσμευτεί να διασφαλίσει την απόδοση ευθυνών στους υπεύθυνους για την καταστροφή της γέφυρας Francis Scott Key, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο έξι ανθρώπων και τη διατάραξη των υποδομών μεταφορών και άμυνας της χώρας μας», δήλωσε ο Γενικός Εισαγγελέας Merrick B. Garland. «Με αυτή την αστική αγωγή, το Υπουργείο Δικαιοσύνης εργάζεται για να διασφαλίσει ότι το κόστος της εκκαθάρισης του διαύλου και της επαναλειτουργίας του λιμανιού της Βαλτιμόρης θα επιβαρύνει τις εταιρείες που προκάλεσαν το δυστύχημα και όχι τον Αμερικανό φορολογούμενο».
«Ο ιδιοκτήτης και ο χειριστής του DALI γνώριζαν πολύ καλά τα προβλήματα κραδασμών στο σκάφος που θα μπορούσαν να προκαλέσουν διακοπή ρεύματος. Αλλά αντί να λάβουν τις απαραίτητες προφυλάξεις, έκαναν το αντίθετο», δήλωσε ο κύριος αναπληρωτής γενικός εισαγγελέας Benjamin C. Mizer. «Από αμέλεια, κακοδιαχείριση και, ενίοτε, από επιθυμία να μειώσουν το κόστος, διαμόρφωσαν τα ηλεκτρικά και μηχανικά συστήματα του πλοίου με τρόπο που εμπόδιζε τα συστήματα αυτά να είναι σε θέση να αποκαταστήσουν γρήγορα την πρόωση και το πηδάλιο μετά από διακοπή ρεύματος. Ως αποτέλεσμα, όταν το DALI έχασε την τροφοδοσία, ένα αλυσιδωτό σύνολο αστοχιών οδήγησε στην καταστροφή».


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών