Το Υπουργείο Δικαιοσύνης κατέθεσε χθες στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ για την Περιφέρεια του Μέριλαντ αστική αγωγή κατά της Grace Ocean Private Limited και της Synergy Marine Private Limited, των εταιρειών της Σιγκαπούρης που ήταν ιδιοκτήτριες και διαχειρίστριες του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κατέστρεψε τη γέφυρα Francis Scott Key.
Βαλτιμόρη: Εντείνεται η διαμάχη – Ποιος θα πληρώσει για την ανακατασκευή της γέφυρας;
Τις πρώτες πρωινές ώρες της 26ης Μαρτίου, το μηχανοκίνητο πλοίο DALI αναχώρησε από το λιμάνι της Βαλτιμόρης με προορισμό τη Σρι Λάνκα. Κατά τη διέλευση από το κανάλι Fort McHenry Channel, το πλοίο έχασε την ισχύ του, ανέκτησε την ισχύ του και στη συνέχεια έχασε ξανά την ισχύ του πριν χτυπήσει τη γέφυρα. Η γέφυρα κατέρρευσε και βυθίστηκε προκαλώντας τον τραγικό θάνατο έξι ανθρώπων. Εκτός από την απώλεια ανθρώπινων ζωών, το ναυάγιο του DALI και τα απομεινάρια της γέφυρας προκάλεσαν «έμφραγμα» στο πλωτό κανάλι και όλη τη ναυσιπλοΐα από και προς το λιμάνι της Βαλτιμόρης. Η απώλεια της γέφυρας διέκοψε επίσης μια κρίσιμη λεωφόρο στην υποδομή μεταφορών μας και μια βασική αρτηρία για τους τοπικούς μετακινούμενους.
Με την αγωγή ζητείται η ανάκτηση άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων για το κόστος που επωμίστηκαν οι Ηνωμένες Πολιτείες για την αντιμετώπιση της μοιραίας καταστροφής και για την απομάκρυνση του μπλεγμένου ναυαγίου και των συντριμμιών της γέφυρας από το πλωτό κανάλι, ώστε να μπορέσει να επαναλειτουργήσει το λιμάνι, κάτι που έγινε δυνατό στις 10 Ιουνίου.
«Το Υπουργείο Δικαιοσύνης έχει δεσμευτεί να διασφαλίσει την απόδοση ευθυνών στους υπεύθυνους για την καταστροφή της γέφυρας Francis Scott Key, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο έξι ανθρώπων και τη διατάραξη των υποδομών μεταφορών και άμυνας της χώρας μας», δήλωσε ο Γενικός Εισαγγελέας Merrick B. Garland. «Με αυτή την αστική αγωγή, το Υπουργείο Δικαιοσύνης εργάζεται για να διασφαλίσει ότι το κόστος της εκκαθάρισης του διαύλου και της επαναλειτουργίας του λιμανιού της Βαλτιμόρης θα επιβαρύνει τις εταιρείες που προκάλεσαν το δυστύχημα και όχι τον Αμερικανό φορολογούμενο».
«Ο ιδιοκτήτης και ο χειριστής του DALI γνώριζαν πολύ καλά τα προβλήματα κραδασμών στο σκάφος που θα μπορούσαν να προκαλέσουν διακοπή ρεύματος. Αλλά αντί να λάβουν τις απαραίτητες προφυλάξεις, έκαναν το αντίθετο», δήλωσε ο κύριος αναπληρωτής γενικός εισαγγελέας Benjamin C. Mizer. «Από αμέλεια, κακοδιαχείριση και, ενίοτε, από επιθυμία να μειώσουν το κόστος, διαμόρφωσαν τα ηλεκτρικά και μηχανικά συστήματα του πλοίου με τρόπο που εμπόδιζε τα συστήματα αυτά να είναι σε θέση να αποκαταστήσουν γρήγορα την πρόωση και το πηδάλιο μετά από διακοπή ρεύματος. Ως αποτέλεσμα, όταν το DALI έχασε την τροφοδοσία, ένα αλυσιδωτό σύνολο αστοχιών οδήγησε στην καταστροφή».
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση