
Οι εμπορευματικές μεταφορές στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ μειώθηκαν κατά 4,6% (ή 6 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα) το 2023 σε σύγκριση με το 2022, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Eurostat.
Ναυτιλία: Τι ανησυχεί τους ηγέτες της παγκόσμιας ναυτιλίας
Κατά την τελευταία δεκαετία (μεταξύ 2013 και 2023), η δραστηριότητα μεταφορών στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ ήταν ασταθής. Η δραστηριότητα μειώθηκε κάθε χρόνο την περίοδο 2014-2016. Μικρή αύξηση παρατηρήθηκε το 2017 (+0,5%), ακολουθούμενη από απότομη πτώση το 2018 (-10,9%) και άμεση ανάκαμψη το 2019 (+6,6%). Το 2022 καταγράφηκε άλλη μια απότομη πτώση 9,8%.
Οι κύριοι τύποι εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν το 2023 ήταν τα «μεταλλεύματα»

Μεταφορές: Η μεγαλύτερη κατηγορία τα «μεταλλεύματα»
Οι κύριοι τύποι εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν το 2023 ήταν «μεταλλεύματα», «οπτάνθρακες και διυλισμένα προϊόντα πετρελαίου», «χημικά, καουτσούκ και πλαστικό, πυρηνικά καύσιμα» και «γεωργικά προϊόντα». Αυτές οι κατηγορίες αντιπροσώπευαν σχεδόν τα δύο τρίτα (65,3%) του συνόλου των μεταφορών εμπορευμάτων στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ.
Σε σύγκριση με το 2022, οι μεγαλύτερες αλλαγές στο μερίδιο των διαφόρων τύπων αγαθών στις συνολικές επιδόσεις μεταφορών καταγράφηκαν για τον «άνθρακα και το αργό πετρέλαιο» με μείωση κατά 2,3 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.) και τα «γεωργικά προϊόντα» (αύξηση κατά 1,3 π.μ. ).

Ο υψηλότερος όγκος ανά κάτοικο στην Ολλανδία
Εξετάζοντας τον όγκο των εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν ανά κάτοικο, σε επίπεδο ΕΕ, κατά μέσο όρο 1,0 τόνος μεταφέρθηκαν στις εσωτερικές πλωτές οδούς.
Η Ολλανδία είχε τον υψηλότερο όγκο με 18,4 τόνους ανά κάτοικο, ακολουθούμενη από το Βέλγιο (13,6 τόνους ανά κάτοικο) και το Λουξεμβούργο (7,2 τόνους ανά κάτοικο). Όλες οι άλλες χώρες κατέγραψαν λιγότερους από 2,5 τόνους ανά κάτοικο το 2023.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών