
«Kανένας εθνικός και ευρωπαϊκός αναπτυξιακός σχεδιασμός δεν μπορεί να είναι βιώσιμος εάν δεν λαμβάνει υπόψη το οικοσύστημα του εμπορίου, τόσο στην εγχώρια όσο και την διεθνή αγορά», επισημαίνουν εκπρόσωποι του εμπορίου σε δηλώσεις τους με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ελληνικού Εμπορίου.
Υπογράμμισαν, δε, ότι«απαιτούνται από τη πολιτεία στοχευμένες και κυρίως ευέλικτες πολιτικές για την εξέλιξη του ελληνικού εμπορίου».
ΕΣΕΕ: Ζητά βελτίωση των όρων χρηματοδότησης και μεγαλύτερο μερίδιο απο τους ευρωπαϊκούς πόρους
Η Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου καθιερώθηκε το 2005, με πρωτοβουλία της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας και γιορτάζεται, κάθε χρόνο, στις 22 Σεπτεμβρίου για να τιμηθεί η συμβολή του εμπορίου στην ανάπτυξη, την απασχόληση, την κοινωνική συνοχή και την ευημερία.
Σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς επίτιμος πρόεδρος ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης αναφέρει πως έχουμε συνηθίσει να «εορτάζουμε» κατ’ έτος διάφορες ημέρες «αφιερωμένες» σε κάτι.
Αλλά φέτος ο εορτασμός της «Ημέρας Ελληνικού Εμπορίου» προσλαμβάνει άλλης βαρύτητας και σημασίας. Μέσα σε ένα ρευστό διεθνώς οικονομικό περιβάλλον, μέσα σε μία «εκρηκτική» γεωπολιτική κρίση «γύρω από την αυλή μας» το ελληνικό εμπόριο συνεχίζει να είναι ανθεκτικό και κυρίως συνεχίζει να μάχεται σε ένα αντίξοο περιβάλλον, με τις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις να βρίσκονται σε πορεία ψηφιακού και πράσινου μετασχηματισμού, αλλά και εξωστρέφειας.
Αυτή είναι άλλωστε και η αναγκαία συνθήκη για την επίτευξη της ανταγωνιστικότητας και συνακόλουθα της βιωσιμότητας.
Το ελληνικό εμπόριο είναι εδώ, διαδραματίζοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στο οικονομικό γίγνεσθαι της χώρας μας και είναι σημαντικό να αναγνωριστεί αυτός ο ρόλος του, ως πολλαπλασιαστή στην οικονομία, την απασχόληση και την κοινωνία. Κανένας εθνικός και ευρωπαϊκός αναπτυξιακός σχεδιασμός δεν μπορεί να είναι βιώσιμος εάν δεν λαμβάνει υπόψη το οικοσύστημα του εμπορίου, τόσο στην εγχώρια όσο και την διεθνή αγορά.
Απαιτούνται ωστόσο από τη πολιτεία στοχευμένες και κυρίως ευέλικτες πολιτικές για την εξέλιξη του ελληνικού εμπορίου.
Η ανάπτυξη της οικονομίας είναι κυκλική και η ισχύς της εφοδιαστικής αλυσίδας προσμετράται από την ισχύ του εμπορικού κρίκου.
Εμπόριο: Τι δήλωσε η ΕΣΕΕ
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας δήλωσε ότι στην τροχιά της δύσκολης αλλά και απολύτως απαραίτητης μετάβασης στη ψηφιακή εποχή βρίσκει τον εμπορικό κόσμο η εφετινή «Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου». Όντας ο κλάδος που δικαίως χαρακτηρίζεται ως μεγαλύτερος εργοδότης, καθώς σε αυτόν δραστηριοποιούνται περί τις 227 χιλιάδες επιχειρήσεις με περισσότερους από 700 χιλιάδες εργαζόμενους, το ελληνικό εμπόριο έχει την τιμή να αποτελεί τον βασικό κορμό της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, η οποία είναι σταθερά ο κύριος πυλώνας ανάπτυξης της οικονομίας και της κοινωνικής συνοχής, έχοντας επιδείξει ισχυρές αντοχές στις συνεχείς, διεθνείς και εγχώριες, κρίσεις των τελευταίων 15 ετών.
Η πανδημία αποτέλεσε στη χώρα μας τον καταλύτη και την αφετηρία μίας, μακράς όπως όλα δείχνουν, ψηφιακής κούρσας για τις εμπορικές επιχειρήσεις, που έκτοτε βρίσκονται ενώπιον πρωτόγνωρων προκλήσεων αλλά και σημαντικών ευκαιριών. Έτσι σήμερα, ενώ μία ελληνική επιχείρηση είναι πιο εύκολο από ποτέ να διεισδύσει σε διεθνείς αγορές μέσω του διαδικτύου, άλλο τόσο γρήγορα κινδυνεύει να απωλέσει ανταγωνιστική ισχύ και πελατολόγιο, αντιμετωπίζοντας πολυάριθμους εγχώριους και πολυεθνικούς εμπορικούς κολοσσούς που διαθέτουν ανεξάντλητους οικονομικούς πόρους, τεχνογνωσία και, πολλές φορές, δύναμη επιρροής στα κέντρα των αποφάσεων.
Σήμερα περισσότερο από ποτέ η Ελλάδα έχει ανάγκη τις ισχυρές εμπορικές επιχειρήσεις, που είναι εξωστρεφείς, καινοτομούν και προσφέρουν ποιοτικές θέσεις εργασίας. Η χώρα μας μπορεί να περιμένει πολλαπλά οφέλη εάν διευρύνει τις διακλαδικές συνεργασίες του ελληνικού Εμπορίου με τους άλλους μεγάλους αναπτυξιακούς κλάδους της οικονομίας, όπως είναι ο τουρισμός και η αγροδιατροφή.
Η Πολιτεία πρέπει να στηρίξει τα εμπορικά καταστήματα για να γίνουν κέντρα αναζωογόνησης των υποβαθμισμένων συνοικιών στις πόλεις, καθώς και των περιφερειών που ερημώνουν λόγω της δημογραφικής γήρανσης και του brain drain.
Σε αυτό το πλαίσιο, τα ζητήματα ισότιμης αντιμετώπισης και χρηματοδότησης των ΜμΕ, προστασίας του υγιούς ανταγωνισμού και αναβάθμισης των δεξιοτήτων ιδιοκτητών και εργαζομένων καθίστανται κομβικής σημασίας για το παρόν και το μέλλον όχι μόνο του Εμπορίου, αλλά και της ελληνικής οικονομίας στο σύνολό της.
Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά
Με αφορμή την «Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου» ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά δήλωσε ότι η «Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου» είναι μία ημέρα κατά την οποία το ελληνικό εμπόριο τιμά την ιστορία του και την παράδοσή του, προβληματίζεται για τις προκλήσεις του παρόντος και σχεδιάζει το μέλλον του.
Σε μια εποχή ραγδαίων αλλαγών και έντονου ανταγωνισμού, οι ελληνικές επιχειρήσεις καλούνται να ανταποκριθούν σε νέες προκλήσεις και να αξιοποιήσουν νέες ευκαιρίες.
Η αβεβαιότητα που δημιουργείται από γεωπολιτικές αναταράξεις και οικονομικές κρίσεις σε συνδυασμό με την ψηφιακή μετάβαση και τις κλιματικές αλλαγές, δημιουργεί ένα σύνθετο και απαιτητικό περιβάλλον. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ως ο πυρήνας της ελληνικής οικονομίας, αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα σοβαρές προκλήσεις, όπως η περιορισμένη πρόσβαση σε χρηματοδότηση, η υψηλή φορολογία, η γραφειοκρατία και ο έντονος ανταγωνισμός από μεγαλύτερες επιχειρήσεις.
Παρά τις προκλήσεις όμως, διαθέτουν σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως την ευελιξία, την καινοτομία και την προσωπική σχέση με τους πελάτες. Η ψηφιακή μετάβαση και η ανάγκη για βιώσιμες λύσεις δημιουργούν νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να πρωταγωνιστήσουν σε αυτές τις αλλαγές, αναπτύσσοντας νέα προϊόντα και υπηρεσίες, διεθνoποιώντας τις δραστηριότητές τους και υιοθετώντας βιώσιμες πρακτικές. Για αυτό και αναζητούν στοχευμένες πολιτικές που θα τις στηρίξει για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές, καινοτόμες και εξωστρεφείς.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά καλεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, την πολιτεία, τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις να ενωθούν σε αυτήν την προσπάθεια. Μέσα από συνεργασίες, επενδύσεις στην εκπαίδευση και την καινοτομία, καθώς και την προώθηση της επιχειρηματικότητας, μπορεί να δημιουργηθεί ένα πιο δυναμικό και ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο της ελληνικής οικονομίας και ότι η επιτυχία τους είναι συνυφασμένη με την ευημερία της χώρας μας.


Latest News

INTERLIFE: Υψηλά κέρδη, αύξηση παραγωγής και πρόταση για μέρισμα 0,20 ευρώ/μετοχή
Τα Εγγεγραμμένα Ασφάλιστρα της INTERLIFE το 2024 έφτασαν τα 100,35 εκατ.€ (+6,96%) έναντι 93,82 εκατ.€ της προηγούμενης Χρήσης

Αυξημένος τζίρος στα 370,4 εκατ. ευρώ το 2024 για τα Πλαστικά Θράκης
Προτεινόμενο συνολικό μέρισμα απο τα Πλαστικά Θράκης 0,23 ευρώ ανα μετοχή

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Καθαρά κέρδη 57,4 εκατ. ευρώ το 2024, επιστροφή 174 εκατ. στους μετόχους
Τα Βασικά Οικονομικά Μεγέθη του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ για τη χρήση του 2024

ΓΣΕΒΕΕ: Οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις δεν χρειάζονται προσωρινά επιδόματα αλλά προσιτές τιμές ενέργειας
Με ανακοίνωσή της, η ΓΣΕΒΕΕ καλεί την Πολιτεία να υιοθετήσει πολιτικές που θα μειώσουν το κόστος ενέργειας

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος