Με υποτονικούς ρυθμούς τρέχουν οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο τον πρώτο φθινοπωρινό μήνα, όπως προκύπτει από τις επαφές που έχουν οι τράπεζες με τους πελάτες τους.

Σύμφωνα με τραπεζικές πηγές, ένα μεγάλο μέρος των δραστηριοποιούμενων στον ευρύτερο κλάδο της λιανικής εμφανίζεται ιδιαίτερα προβληματισμένο με τις χαμηλές πτήσεις που καταγράφονται από τις αρχές Σεπτεμβρίου.

Όπως λένε οι πηγές από τις τράπεζες, «τα εποχικά είδη, όπως τα σχολικά, καταγράφουν αναμφίβολα καλύτερες επιδόσεις, αλλά απορροφούν μαζί με τα προϊόντα πρώτης ανάγκης μεγάλο μέρος του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών και κόβουν την κίνηση σε άλλους τομείς της οικονομίας».

ΕΛΣΤΑΤ: Άνοδος 7,4% στον τζίρο για το λιανεμπόριο τον Ιούνιο

Ως αποτέλεσμα, συμπληρώνουν οι ίδιοι κύκλοι, «πολλές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν αυτήν την περίοδο προβλήματα ρευστότητας, μετά από ένα απογοητευτικό για σημαντική μερίδα από αυτές καλοκαίρι».

Από τη μία πλευρά, οι τζίροι τους βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα και από την άλλη το κόστος λειτουργίας τους, με βασικό το μισθολογικό, αυξάνεται συνεχώς, λόγω των αναπροσαρμογών στον κατώτατο μισθό.

Στο πλαίσιο αυτό, οι τράπεζες βρίσκονται σε συνεχή επαφή με το πελατολόγιό τους για την εξεύρεση λύσεων που θα αμβλύνουν το πρόβλημα της τρέχουσας περιόδου.

Πέραν του κεφαλαίου κίνησης που προσφέρουν, έχουν ενεργοποιήσει και στοχευμένες καμπάνιες για τους κατόχους των καρτών τους, δίνοντας γενναία κίνητρα για να τις χρησιμοποιήσουν σε συγκεκριμένες αγορές.

Τράπεζες: Οι προσφορές

Ειδικότερα, προσφέρουν ενισχυμένη επιβράβευση σε όσους πραγματοποιήσουν συναλλαγές σε επιλεγμένα καταστήματα, η οποία μπορεί να φτάνει ακόμη και το 20%.

Εν προκειμένω, ο πελάτης παίρνει πίσω σε μορφή πόντων ένα υψηλό ποσοστό των αγορών του και στη συνέχεια μπορεί να το εξαργυρώσει εντός του δικτύου των συνεργαζόμενων με την τράπεζά του επιχειρήσεων.

Με τον τρόπο αυτό περιορίζει σημαντικά τα έξοδα της περιόδου. Για παράδειγμα, αν κάνει αγορές αξίας 200 ευρώ και η ανταμοιβή φτάνει στο 20%, θα κερδίσει 40 ευρώ, τα οποία έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει για καθημερινά ψώνια, όπως στο σούπερ μάρκετ ή σε πρατήρια καυσίμων.

Όπως επισημαίνει τραπεζική πηγή, μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι οι περισσότερες από τις εν λόγω προσφορές, αφορούν σε επιχειρήσεις από τους κλάδους της ένδυσης / υπόδησης και των οικιακών συσκευών, οι οποίες καταγράφουν κάμψη των πωλήσεων τις τελευταίες εβδομάδες.

Σημειώνει δε, πως δεν λείπουν και οι καμπάνιες που αφορούν τα σούπερ μάρκετ, στα οποία επίσης η κίνηση δεν είναι η προσδοκώμενη.

Κατά το ίδιο στέλεχος, «πολλές από αυτές τις προσφορές έχουν άμεσο αποτέλεσμα στις πωλήσεις των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων, δεδομένου πως η δεξαμενή για την προσέλκυση πελατών μέσω των κατόχων των καρτών μας είναι πλέον πολύ μεγάλη».

Σε κάθε περίπτωση, αναφέρει, «οι εταιρικοί πελάτες μας μπορούν να εκμεταλλευτούν τα προγράμματα επιβράβευσης για να τονώσουν τον κύκλο εργασιών τους και να προσελκύσουν νέους πελάτες. Κι αυτό διότι η χρήση των καρτών έχει σημειώσει εντυπωσιακή άνοδο μετά την πανδημία».

20 φορές πάνω οι πληρωμές με κάρτα

Πράγματι, όπως προκύπτει από πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ, η χρήση καρτών έχει διευρυνθεί συστηματικά μετά το 2015, σε συνέχεια της επιβολής κεφαλαιακών περιορισμών, των μέτρων προώθησης των ηλεκτρονικών πληρωμών (νόμοι 4446/2016, 4646/2019, 4876/2021), αλλά και της κρίσης πανδημίας.

Ενδεικτικά, μεταξύ των ετών 2014 και 2022, η σωρευτική αύξηση στη χρήση τους αγγίζει τις 20 φορές ως προς τον αριθμό συναλλαγών και τις 9 φορές ως προς την αξία συναλλαγών.

Επίσης, η αξία των εγχώριων πληρωμών μέσω ελληνικών καρτών ξεπέρασε για πρώτη φορά το 2022 το αντίστοιχο σύνολο των αναλήψεων μετρητών.

Σε σύγκριση με τις συνήθειες πληρωμών μετά την πανδημία, οι διαδικτυακές πληρωμές ενισχύθηκαν με μόνιμο τρόπο, πάνω από το προ πανδημίας επίπεδό τους.

Συγκεκριμένα, το μερίδιο των online αγορών έναντι των συναλλαγών με φυσική παρουσία αυξήθηκε από λιγότερο από 1:5 σε περίπου 1:3 μετά την πανδημία.

Παράλληλα, οι καταναλωτές συνεχίζουν να επεκτείνουν τη χρήση πλαστικού χρήματος για συναλλαγές μικρότερης αξίας με φυσική παρουσία.

Κατά το ΙΟΒΕ, αν και η εξάπλωση ψηφιακών πληρωμών είναι αναλογικά εντονότερη για αγορές αγαθών, η πρόσφατη επέκταση των συναλλαγών με κάρτες ήταν ισχυρότερη στις υπηρεσίες, μειώνοντας έτσι το χάσμα του σχετικού μείγματος χρήσης.

Συγκεκριμένα, σχεδόν το 40% της χρήσης ψηφιακών πληρωμών αφορά πλέον υπηρεσίες σε σύγκριση με λιγότερο από 20% το 2015, ενώ το μερίδιο υπηρεσιών στη συνολική καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών αγγίζει το 45%.

Τα αγαθά κυριαρχούν στις συναλλαγές με φυσική παρουσία, ενώ οι υπηρεσίες υπερτερούν στις διαδικτυακές πληρωμές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Ελληνικά Γαλακτοκομεία: «Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την οικογένεια Σαράντη
Επιχειρήσεις |

«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη

Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία