
Επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης απευθείας στην αντλία ζητάει η ΠΟΠΕΚ με επείγουσα σημερινή επιστολή της προς τον Υπουργό Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, απαριθμώντας τα σχετικά πλεονεκτήματα.
Μεταξύ των πλεονεκτημάτων που αναφέρει είναι το ότι «Ελαφρύνει και ανακουφίζει άμεσα τους καταναλωτές πετρελαίου θέρμανσης, που έχουν πραγματικά ανάγκη και αδυνατούν να καταβάλλουν ακέραιο εκ προοιμίου το συνολικό ποσό αγοράς θέρμανσης και όχι εκείνους (αρκετούς) που αυτοβαφτίζονται «οικονομικά αδύναμοι» προκειμένου να εκμεταλλευτούν την λήψη επιδόματος. Επίσης εξαλείφει άλλα παράνομα και διόλου αμελητέα παρελκόμενα στην διακίνηση του πετρελαίου θέρμανσης, όπως είναι το εμπόριο επιδόματος», ενώ ακόμη «Οι καταναλωτές, πληρώνοντας άμεσα φτηνότερα το καύσιμο μπορούν να προμηθευτούν μεγαλύτερη ποσότητα, ώστε να πετύχουν καλύτερη τιμή, χωρίς να δεινοπαθούν υπολογίζοντας το στενό οικονομικό περιθώριο, που τους περιορίζει να αγοράζουν πετρέλαιο με το σταγονόμετρο».
Πετρέλαιο θέρμανσης: Πρεμιέρα στις 15 Οκτωβρίου με χαμηλότερη κατά 20% τιμή από πέρυσι
Η τιμή για το πετρέλαιο θέρμανσης
Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του ΟΤ, η υποχώρηση των τιμών στα καύσιμα κίνησης, βενζίνη και ντίζελ, συμπαρασύρει σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις και την τιμή στο πετρέλαιο θέρμανσης, το οποίο θα διατίθεται από τις 15 Οκτωβρίου φθηνότερα έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου.
Αν το πετρέλαιο θέρμανσης ξεκινούσε σήμερα να διατίθεται από τα πρατήρια και τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, θα είχε πρώτη τιμή τα 1,10 ευρώ ανά λίτρο.
Αυτό αναφέρουν πηγές του ΟΤ, σημειώνοντας πώς με τα σημερινά δεδομένα το πετρέλαιο θέρμανσης θα κοστίζει από πέρυσι φθηνότερα κατά 20%.
Να σημειωθεί ότι στις 15 Οκτωβρίου 2023 το πετρέλαιο θέρμανσης είχε τιμή εκκίνησης τα 1,40 ευρώ ανά λίτρο, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων.
Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή της ΠΟΠΕΚ προς τον κ. Χατζηδάκη
Κύριε Υπουργέ,
Με την έναρξη της διανομής του πετρελαίου θέρμανσης σε λίγες ημέρες πλέον, επαναφέρουμε την περσινή δίκαιη πρότασή μας, ζητώντας εκ νέου το φετινό προϋπολογισθέν ποσό της επιδότησης πετρελαίου θέρμανσης να δοθεί επιτέλους απευθείας στην αντλία.
Κατά την προηγούμενη περίοδο διακίνησης, η Κυβέρνηση διέθεσε για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης 73.400.000 ευρώ λιγότερα από τα προϋπολογισθέντα 237 εκατομμύρια ευρώ, με λογική συνέπεια να υπάρχει πρόσθετος δημοσιονομικός χώρος, ώστε να ελαφρυνθούν οι ταλαιπωρημένοι και υπερφορολογημένοι (ιδιώτες και επιχειρήσεις) καταναλωτές του πετρελαίου θέρμανσης.
Η έκπτωση του πετρελαίου θέρμανσης απευθείας στην αντλία, συγκεντρώνει τα εξής σημαντικά πλεονεκτήματα.
-Ελαφρύνει και ανακουφίζει άμεσα τους καταναλωτές πετρελαίου θέρμανσης, που έχουν πραγματικά ανάγκη και αδυνατούν να καταβάλλουν ακέραιο εκ προοιμίου το συνολικό ποσό αγοράς θέρμανσης και όχι εκείνους (αρκετούς) που αυτοβαφτίζονται «οικονομικά αδύναμοι» προκειμένου να εκμεταλλευτούν την λήψη επιδόματος. Επίσης εξαλείφει άλλα παράνομα και διόλου αμελητέα παρελκόμενα στην διακίνηση του πετρελαίου θέρμανσης, όπως είναι το εμπόριο επιδόματος.
Οι καταναλωτές, πληρώνοντας άμεσα φτηνότερα το καύσιμο μπορούν να προμηθευτούν μεγαλύτερη ποσότητα, ώστε να πετύχουν καλύτερη τιμή, χωρίς να δεινοπαθούν υπολογίζοντας το στενό οικονομικό περιθώριο, που τους περιορίζει να αγοράζουν πετρέλαιο με το σταγονόμετρο.
Οι πρατηριούχοι χρειάζονται 20% μειωμένα κεφάλαια, ήτοι λιγότερο χρηματοοικονομικό κόστος.
Η φθηνή τιμή του πετρελαίου θέρμανσης πάντα μειώνει το εύρος της καύσης ξυλείας και άλλων παραγώγων της με τα αυτονόητα οικολογικά και υγειονομικά αποτελέσματα.
Η μείωση της τιμής έχει θετική επίπτωση στον πληθωρισμό του κράτους αλλά και στο παραγωγικό κόστος των επιχειρήσεων, που συμπαρασύρει όλη την αγορά.
Με τα σημερινά δεδομένα η τιμή έναρξης του πετρελαίου θέρμανσης για τις αστικές περιοχές θα πλησίαζε τα 0,90 ευρώ το λίτρο.
Δεν επιβαρύνεται επί πλέον ο προϋπολογισμός.
Καταργεί στην πράξη την αχρείαστη πλατφόρμα «Ήφαιστος» μειώνοντας το γραφειοκρατικό κόστος διαχείρισης του εν λόγω συστήματος καταχώρησης του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης τόσο για το κράτος όσο και για τον έμπορο, η οποία μάλιστα ανοίγει ετεροχρονισμένα, προκαλώντας το άγχος των καταναλωτών και των λογιστών να προβούν σε την αίτηση με τις κλασικές και μη εξαιρετέες αστοχίες.
Η χαμηλή τιμή του καυσίμου θα μειώσει το κόστος της τραπεζικής προμήθειας που καταβάλλουν οι έμποροι περίπου κατά 20%. Το συνολικό ποσό που θα πληρώσουν λιγότερο οι έμποροι για τραπεζικές προμήθειες ξεπερνά το 1.700.000 ευρώ.
Η επιδότηση πετρελαίου θέρμανσης κατευθείαν στην αντλία αποτελεί ένα μέτρο που θα ωφελήσει τον πολίτη, χωρίς ταλαιπωρία, να εφοδιαστεί το είδος θέρμανσης που επιθυμεί και όχι αυτό που αναγκάστηκε να επιλέξει λόγω οικονομικής αδυναμίας , θέτοντας εξ ανάγκης σε κίνδυνο την υγεία του.”


Latest News

Σε 2 εβδομάδες ο οδικός χάρτης για απεξάρτηση από τη ρωσική ενέργεια
Ο Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν μίλησε στη Σύνοδο Κορυφής για το Μέλλον της Ενεργειακής Ασφάλειας στο Λονδίνο

Eυελιξία στην αποθήκευση φυσικού αερίου ζητά η επιτροπή της ευρωβουλής
Η ψηφοφορία για τη διαπραγματευτική θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επί του θέματος θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο

Άρση των κυρώσεων σε Nord Stream και ρωσικά assets στην Ευρώπη μελετούν οι ΗΠΑ
Τα σχέδια αυτά εντάσσονται στο πλαίσιο των συζητήσεων για τερματισμό του πολέμου Ρωσίας- Ουκρανίας

Στο μικροσκόπιο οι επιδοτήσεις στο ρεύμα - Τι ανακοίνωσε ο Παπασταύρου
Άμεσα θα ανακοινωθούν οι επιδοτήσεις ρεύματος προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις - Τι τόνισε ο Σταύρος Παπασταύρου

«Δεν πήραμε το μάθημα από την ενεργειακή κρίση» - Καμπανάκι από τον ΙΕΑ
Η σύνοδος κορυφής του Λονδίνου θα επικεντρωθεί στην ασφάλεια του εφοδιασμού και στα διδάγματα της κρίσης που ακολούθησε τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία

Επίσκεψη Παπασταύρου στο Εθνικό Κέντρο Ελέγχου Ενέργειας του ΑΔΜΗΕ
Ο ΥΠΕΝ κ. Παπασταύρου τόνισε πως «το σύστημα ηλεκτροδότησης της χώρας μας αντιμετώπισε προκλήσεις, λόγω της υψηλής παραγωγής και της χαμηλής κατανάλωσης, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υπερφόρτωση»

Στρώνοντας τον δρόμο για το αμερικανικό LNG - Αλλάζουν οι κανόνες για τις εκπομπές μεθανίου στην ΕΕ;
Ο Βρυξέλλες προσπαθούν να καταστήσουν πιο εύκολο για το αμερικανικό φυσικό αέριο να φτάσει στην Ευρώπη

Με το βλέμμα στην πράσινη μετάβαση τα διυλιστήρια
Οι δύο κορυφαίοι ενεργειακοί όμιλοι Motor Oil και HELLENiQ ENERGY συνεχίζουν την υλοποίηση των στρατηγικών τους σχεδίων για την πράσινη μετάβαση

Η Ινδία ανανεώνει την πολιτική φυσικού αερίου για να κάνει πιο προσιτή την τιμή του
Ζητούμενο για την Ινδία είναι να ενισχύσει το πλαίσιο για τη διαρκή διαθεσιμότητα του φυσικού αερίου και να το καταστήσει οικονομικά πιο προσιτό

Τέλος το αμερικανικό LNG για την Κίνα - Νέα ώθηση στις αγορές από Ρωσία
Από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022, η Κίνα έχει εισαγάγει ένα σχετικά χαμηλό ποσοστό του LNG της από τις ΗΠΑ