Ενα σκαιό τοπίο στην παραγωγική διαδικασία το οποίο ουδεμία ασφάλεια μπορεί να εμπνεύσει στους ταξιδιώτες που πετούν με αεροπλάνα της Boeing αποκαλύπτει η ειδική έρευνα της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας (FAA) που δημοσιεύτηκε την Τετάρτη.
Οι διαπιστώσεις
Σύμφωνα με το CNN, στην έρευνα της αρμόδιας υπηρεσίας των ΗΠΑ γίνεται λόγος για άσκηση πιέσεων στους εργαζόμενους να δώσουν προτεραιότητα στην ταχύτητα παραγωγής εις βάρος της ποιότητας και για ανεπαρκή εκπαίδευση ώστε να μπορούν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους.
Τα συμπεράσματα του ειδικού ελέγχου της FAA που δεν είχαν αποκαλυφθεί ποτέ, είναι πιθανό να ασκήσουν μεγαλύτερη πίεση σε μια εταιρεία που αντιμετωπίζει ήδη μια σειρά από προβλήματα, συμπεριλαμβανομένων ερωτημάτων για την ασφάλεια των αεροπλάνων της και μιας συνεχιζόμενης απεργίας 33.000 εργαζομένων μετά από 16 χρόνια.
Το ατύχημα του προηγούμενου Ιανουαρίου στο 737 Max που εκτελούσε η Alaska Airlines, λίγο μετά την απογείωση, αν και ευτυχώς δεν προκάλεσε θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό, πυροδότησε πολυάριθμες ομοσπονδιακές έρευνες, μία από τις οποίες αποκάλυψε ότι το αεροπλάνο είχε βγει από εργοστάσιο της Boeing χωρίς τα τέσσερα μπουλόνια που χρειάζονταν για να κρατήσει στέρεο το βύσμα της πόρτας που εκτοξεύτηκε.
«Τα ευρήματα αποκαλύπτουν την έκταση των σοβαρών προβλημάτων παραγωγής, συμπεριλαμβανομένης της [πλημελούς] προσπάθειας της Boeing να εκπαιδεύσει και να εξοπλίσει επαρκώς το κατασκευαστικό προσωπικό, να τεκμηριώσει και να ελέγξει πλήρως τα μη συμμορφούμενα εξαρτήματα και να πραγματοποιήσει επαρκείς ποιοτικούς ελέγχους», αναφέρουν οι συντάκτες της έκθεσης.
Η Boeing ισχυρίστηκε ότι εργάζεται για να βελτιώσει την παραγωγή της για να δώσει προτεραιότητα στην ασφάλεια και στην ποιότητα. «Έχουμε λάβει σημαντικά βήματα για να καλλιεργήσουμε μια κουλτούρα ασφάλειας που ενδυναμώνει και ενθαρρύνει όλους τους εργαζόμενους να μοιράζονται τη γνώμη τους, αλλά θα απαιτήσει συνεχή εστίαση», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Ευθύνες της FAA
Ο επικεφαλής της FAA Μάικ Γουίτακερ είχε δηλώσει προηγουμένως τον Ιούνιο ότι η FAA υιοθέτησε μια αντικειμενική προσέγγιση του γίγαντα της αεροπορίας. Η νέα έκθεση δεν φείδεται κριτικής για την ίδια την υπηρεσία, υπογραμμίζοντας τον δικό της ρόλο στις «αμαρτίες» της Boeing.
«Αυτά τα ευρήματα καταδεικνύουν έναν συνεχή και επίμονο αγώνα της FAA για να διασφαλίσει ότι η Boeing διατηρεί τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας στις εγκαταστάσεις παραγωγής της», επισημαίνεται στην έκθεση. «Οι πρόσφατα δημοσιευμένες πληροφορίες εγείρουν ερωτήματα σχετικά με την αποτελεσματικότητα της επίβλεψης της εταιρείας από την FAA».
Η FAA σε ανακοίνωσή της την Τετάρτη υπερασπίστηκε την επίβλεψή της για την Boeing: «Η FAA θα συνεχίσει την επιθετική επίβλεψη για να καταστήσει υπεύθυνη την Boeing και να διασφαλίσει ότι η εταιρεία επιδιορθώνει τα συστημικά ζητήματα ποιότητας παραγωγής», ανέφερε η FAA. «Ο διαχειριστής Μάικ Γουίτακερ έχει καταστήσει σαφές ότι «αυτήν την φορά δεν θα επιστρέψει στην κανονικότητα που ήξερε η Boeing σαν να μη συνέβη τίποτα».
Ελεγχοι με μη πιστοποιημένα εργαλεία
Η έκθεση τεκμηριώνει περιπτώσεις αστοχιών ασφαλείας και συντομεύσεων που πραγματοποιούνται τακτικά από τους υπαλλήλους της Boeing. Ένα από τα πιο κραυγαλέα παραδείγματα, σύμφωνα με τον έλεγχο, ήταν ένας μηχανικός της Boeing που χρησιμοποίησε μια αυτοσχέδια συσκευή μέτρησης για να ελέγξει τα κενά μεταξύ των εξαρτημάτων. «Αυτό το εργαλείο είναι μηχανικό, μη πιστοποιημένο, μη βαθμονομημένο, χωρίς σήμανση, δεν έχει απογραφεί ή αποθηκευτεί», αναφέρεται στην έκθεση. «Ο μηχανικός έχει παραδεχτεί ότι χρησιμοποιεί αυτό το εργαλείο για τουλάχιστον τρία χρόνια. Όταν ρωτήθηκε πώς οι άλλοι μηχανικοί της πόρτας λαμβάνουν αυτή τη μέτρηση, είπε ότι όλοι κάνουν το ίδιο.»
Η έκθεση υπογραμμίζει επίσης την «απουσία ελέγχου διαδικασίας για παλιοσίδερα», ένα ζήτημα που έθεσε ένας πληροφοριοδότης σε αναφορά του CNN νωρίτερα αυτό το έτος.
Είχαν «δικούς τους» ελεγκτές
Κατά τη διάρκεια κατάθεσης ενώπιον της Υποεπιτροπής Αεροπορίας της Βουλής την Τρίτη, ο Γουίτακερ ανέφερε ότι η FAA έχει πλημμυρίσει το εργοστάσιο της Boeing στο Renton, στην Ουάσιγκτον 737 με τους δικούς της επιθεωρητές, αναθέτοντάς τους να “ευλογούν” μεμονωμένα κάθε νέο αεροπλάνο.
Ο Γουίτακερ είπε, ακόμη, στα μέλη της Βουλής ότι η Boeing έχει κάνει βήματα προόδου στην αντιμετώπιση εργασιών που δεν εκτελούνται σωστά και «ταξιδεύουν» με νέα αεροσκάφη. Ωστόσο, υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει για τη διόρθωση της κουλτούρας ασφάλειας της Boeing, πρόσθεσε.
«Νομίζω ότι η αλλαγή της κουλτούρας ασφάλειας θα είναι ένα μακροπρόθεσμο έργο», είπε ο επικεφαλής της αρμόδιας υπηρεσίας αεροπορίας. «Πιστεύω ότι θα χρειαστούν χρόνια για να δοθεί αυτό το μήνυμα ασφάλειας και οι εργαζόμενοι να δουν ότι η ασφάλεια είναι πιο σημαντική από την παραγωγή πριν αλλάξει αυτή η κουλτούρα».
Latest News
Ιράν: Νέα πτώση για το ριαλ έναντι του δολαρίου
Συνεχίζεται η καταβαράθρωση του νομίσματος του Ιράν έναντι του δολαρίου. Το ριάλ έπεσε στα 756.000 ανά δολάριο
Μπροστά στην απαγόρευση του TikTok - Πώς προετοιμάζονται οι αγορές μόδας και ομορφιάς
Το timing της απαγόρευσης έρχεται αν και κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, οι πωλήσεις του TikTok Shop έχουν αυξηθεί κατακόρυφα
Σκληρό πόκερ Μελόνι και Stellantis για αύξηση παραγωγής της Fiat στην Ιταλία
Η επαναπροσέγγιση μεταξύ των δύο πλευρών δημιουργεί νέες ελπίδες για την αυτοκινητοβιομηχανία Fiat και τους εργαζόμενους
«Πράσινο φως» για το deal των 16,5 δισ. δολ. στα φάρμακα αδυνατίσματος ανάμεσα σε Novo Holdings και Catalent
Η «προίκα» της συμφωνίας της Novo Holding με την Catalent είναι τρία εργοστάσια σε Ιταλία, Βέλγιο και Ηνωμένες Πολιτείες
Αμερικανικό δικαστήριο απορρίπτει αίτημα της TikTok - Η «κλεψύδρα» τελειώνει στις 19/1
Σύμφωνα με το νόμο το TikTok θα απαγορευτεί εκτός αν η κινεζική ByteDance το εκποιήσει μέχρι τις 19 Ιανουαρίου
Παγκόσμια Τράπεζα και ΔΝΤ εγκαταλείπουν τα φτωχά κράτη - Ακόμα και οι διασώσεις γίνονται... ακριβές
Η Παγκόσμια Τράπεζα έχει μείνει πίσω πλέον από την Κίνα που εμφανίζεται ως ο πιο γενναιόδωρος δανειστής στον αναπτυσσόμενο κόσμο
Τέλος οι προσλήψεις στην Klarna, τον λόγο έχει η... τεχνητή νοημοσύνη
O CEO της Klarna θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει όλες τις δουλειές που κάνουν οι άνθρωποι στην εταιρεία
Baykar: Συμφωνίες εξαγωγής UAV με 34 χώρες για την τουρκική βιομηχανία
Το 2023, το 90% των εσόδων της Baykar προήλθε από τις ξένες αγορές - Οι εξαγωγές της εταιρείας έφρασαν τα 1,8 δισ. δολάρια
«Μαχαιριά« της Moody’s στον φιλόδοξο Μπαϊρού - Τι εκτιμά η DW
Η μείωση του δημόσιου χρέους αποτελεί «στόχο ζωής» για τον Μπαϊρού, αλλά και ο Moody's μάλλον δεν πιστεύει ότι θα την επιτύχει άμεσα
Βρετανία: H Ριβς μιλά για επανεκκίνηση των σχέσεων με την ΕΕ
Επαγγελματιες απο διάφορους τομείς στη Βρετανία ελπίζουν ότι η προσπάθεια της κυβέρνησης θα οδηγήσει σε καλύτερες συνθήκες το εμπόριο με την ΕΕ