Μετά από μια ταραχώδη χρονιά, το τελευταίο πράγμα που χρειαζόταν η Boeing ήταν μια απεργία των συνδικάτων. H μετοχή του κολοσσού στον κλάδο της κατασκευής αεροσκαφών άγγιξε νέο χαμηλό 52 εβδομάδων την Παρασκευή, καθώς η απεργία την οποία έχει προκηρύξει η Διεθνής Ένωση Μηχανολόγων και Εργατών Αεροδιαστημικής (IAM), επρόκειτο να εισέλθει στη δεύτερη εβδομάδα της.
Boeing: Απώλειες 100 εκατ. την ημέρα λόγω απεργίας
«Η Boeing – ολόκληρη η υποδομή της, ολόκληρη η εταιρεία, αν θέλετε – αυτή τη στιγμή βρίσκεται υπό σοβαρή πίεση. Νομίζω ότι θα αναγκαστούν να προσπαθήσουν να το διευθετήσουν όσο πιο άμεσα μπορούν», δήλωσε ο Mike Boyd, πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας έρευνας και συμβούλων Boyd Group International, σε πρόσφατη συνέντευξη στο Yahoo Finance, αναφερόμενος φυσικά στις προθέσεις της διοίκησης της εταιρείας.
Η πρώτη εβδομάδα της απεργίας έχει ήδη κοστίσει στους εργαζόμενους και τους μετόχους της Boeing τουλάχιστον 571 εκατομμύρια δολάρια
Υπολογίζεται ότι η πρώτη εβδομάδα της απεργίας έχει ήδη κοστίσει στους εργαζόμενους και τους μετόχους της Boeing τουλάχιστον 571 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Anderson Economic Group.
Την περασμένη εβδομάδα, η Boeing παρουσίασε επιθετικά μέτρα μείωσης του κόστους με αποκορύφωμα την ανακοίνωση προσωρινών απολύσεων που αναμένεται να επηρεάσουν «μεγάλο αριθμό» στελεχών, διευθυντών και υπαλλήλων.
«Αν και αυτή είναι μια σκληρή απόφαση που επηρεάζει τους πάντες, είναι σε μια προσπάθεια να διατηρήσουμε μακροπρόθεσμα το μέλλον μας και να μας βοηθήσει να περάσουμε σε αυτήν την πολύ δύσκολη στιγμή», έγραψε o διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Κέλι ‘Ορτμπεργκ σε σημείωμα προς τους εργαζομένους την Τετάρτη.
Ο Όρτμπεργκ, ο οποίος ανέλαβε τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου τον περασμένο μήνα, είπε ότι ο ίδιος και η ηγετική του ομάδα θα υποστούν επίσης περικοπή μισθών κατά τη διάρκεια της απεργίας.
Τι προβλέπουν οι οίκοι για την Boeing
Ενώ η Moody’s έθεσε πρόσφατα την πιστοληπτική ικανότητα της Boeing υπό αναθεώρηση, η S&P Global επισήμανε ότι η κατάστασή της είναι ασφαλής προς το παρόν, υπό την προϋπόθεση ότι η απεργία θα λήξει άμεσα.
«Μια μικρότερη απεργία θα ήταν πιθανώς διαχειρίσιμη για την Boeing και δεν θα οδηγούσε σε αρνητική αξιολόγηση. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι μια εκτεταμένη απεργία θα ήταν δαπανηρή και δύσκολο να απορροφηθεί, δεδομένης της ήδη τεταμένης οικονομικής θέσης της εταιρείας», υπογραμμίζει η S&P με βάση τα στοιχεία αυτής της εβδομάδας.
Οι αναλυτές της Wall Street αναμένουν ότι η εταιρεία θα επιδιώξει να συγκεντρώσει μετρητά πουλώντας μετοχές. Στο τέλος του δεύτερου τριμήνου, η Boeing είχε περίπου 58 δισεκατομμύρια δολάρια σε συνολικό μετοχές και 12,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά.
«Η ΒΑ θα μπορούσε να στοχεύσει τη ρευστότητα για να στηρίξει την αποπληρωμή του χρέους τους επόμενους 18 μήνες», έγραψαν οι αναλυτές της Jefferies σε πρόσφατο σημείωμα.
Μένει να δούμε πόσο υπομονετικοί θα είναι οι επενδυτές σχετικά με τη συνεχιζόμενη διαμάχη σε μια στιγμή που η εταιρεία στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή των 737 Max αεροσκαφών της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε 38 το μήνα, μέχρι το τέλος του έτους, από περίπου 25 τον μήνα τον Ιούνιο και τον Ιούλιο.
Ο αναλυτής μετοχικού κεφαλαίου της Morningstar, Nicolas Owens, έγραψε σε πρόσφατο σημείωμα ότι η σχέση της Boeing με το συνδικάτο μηχανολόγων της ήταν «αμφιλεγόμενη» εδώ και δεκαετίες και ότι αναμένει ότι η απεργία θα μπορούσε να διαρκέσει ακόμα και μέχρι το τέλος του έτους.
Ο αναλυτής μείωσε τον στόχο τιμής του για τη μετοχή στα 216 δολάρια ανά μετοχή από 219 δολάρια για να αντικατοπτρίζει την απώλεια παραγωγικότητας το τέταρτο τρίμηνο του 2024 και την επιβράδυνση της αύξησης της παραγωγής σε επόμενες περιόδους.
«Η [Boeing] ασκεί μεγάλη πίεση για να φέρει σε καλή κατάσταση τη γραμμή συναρμολόγησής της», είπε ο Όουενς στο Yahoo Finance τη Δευτέρα. «Και η απεργία παρεμβαίνει σε αυτό και καθυστερεί κάθε πρόοδο που σημείωσαν βασικά στην επαναπιστοποίηση της διαδικασίας συναρμολόγησής τους για αεροπλάνα όπως το 737.”
Τα μέλη του IAM προχώρησαν σε απεργία την περασμένη Παρασκευή αφού απέρριψαν μια προσφορά για συλλογική σύμβαση από την Boeing. Το περιστατικό αποτελεί τεστ για τη νέα διοίκηση της εταιρείας και την ανάκαμψη από μια σειρά ατυχημάτων φέτος.
Στις αρχές Ιανουαρίου, η άτρακτος ενός 737 Max 9 άνοιξε κατά τη διάρκεια πτήσης της Alaska Airlines (ALK), πυροδοτώντας μια σειρά ρυθμιστικών ερευνών, μια γενική αναδιάρθρωση της παραγωγής και μια αντικατάσταση του CEO.
Τον περασμένο μήνα, ο Όρτμπεργκ, βετεράνος της αεροδιαστημικής βιομηχανίας ανέλαβε την κορυφαία θέση στην εταιρεία.
Latest News
«Πράσινο φως» για το deal των 16,5 δισ. δολ. στα φάρμακα αδυνατίσματος ανάμεσα σε Novo Holdings και Catalent
Η «προίκα» της συμφωνίας της Novo Holding με την Catalent είναι τρία εργοστάσια σε Ιταλία, Βέλγιο και Ηνωμένες Πολιτείες
Αμερικανικό δικαστήριο απορρίπτει αίτημα της TikTok - Η «κλεψύδρα» τελειώνει στις 19/1
Σύμφωνα με το νόμο το TikTok θα απαγορευτεί εκτός αν η κινεζική ByteDance το εκποιήσει μέχρι τις 19 Ιανουαρίου
Παγκόσμια Τράπεζα και ΔΝΤ εγκαταλείπουν τα φτωχά κράτη - Ακόμα και οι διασώσεις γίνονται... ακριβές
Η Παγκόσμια Τράπεζα έχει μείνει πίσω πλέον από την Κίνα που εμφανίζεται ως ο πιο γενναιόδωρος δανειστής στον αναπτυσσόμενο κόσμο
Τέλος οι προσλήψεις στην Klarna, τον λόγο έχει η... τεχνητή νοημοσύνη
O CEO της Klarna θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει όλες τις δουλειές που κάνουν οι άνθρωποι στην εταιρεία
Baykar: Συμφωνίες εξαγωγής UAV με 34 χώρες για την τουρκική βιομηχανία
Το 2023, το 90% των εσόδων της Baykar προήλθε από τις ξένες αγορές - Οι εξαγωγές της εταιρείας έφρασαν τα 1,8 δισ. δολάρια
«Μαχαιριά« της Moody’s στον φιλόδοξο Μπαϊρού - Τι εκτιμά η DW
Η μείωση του δημόσιου χρέους αποτελεί «στόχο ζωής» για τον Μπαϊρού, αλλά και ο Moody's μάλλον δεν πιστεύει ότι θα την επιτύχει άμεσα
Βρετανία: H Ριβς μιλά για επανεκκίνηση των σχέσεων με την ΕΕ
Επαγγελματιες απο διάφορους τομείς στη Βρετανία ελπίζουν ότι η προσπάθεια της κυβέρνησης θα οδηγήσει σε καλύτερες συνθήκες το εμπόριο με την ΕΕ
Τραμπ: Εξετάζει την ιδιωτικοποίηση του αμερικανικού Ταχυδρομείου
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Washington Post
Βιομηχανική παραγωγή: Σταθερή στην ευρωζώνη τον Οκτώβριο - Αύξηση 0,3% στην ΕΕ
Σε σύγκριση με το Σεπτέμβριο του 2024 η βιομηχανική παραγωγή παρέμεινε σταθερή στη ζώνη του ευρώ
Ιταλία: Πρέπει να αποτελέσει βασικό μέρος των σχεδίων της Stellantis
Η Ρώμη ελπίζει να διορθώσει τις τεταμένες σχέσεις της με την Stellantis