«Παρά το δύσκολο ξεκίνημα του 2024, η H&M ολοκληρώνει το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς με πωλήσεις στα ίδια επίπεδα με πέρυσι σε τοπικά νομίσματα και με καλό έλεγχο του κόστους. Ενισχύουμε το brand μας, επενδύοντας στα προϊόντα, την εμπειρία αγορών και το μάρκετινγκ, κινήσεις που βλέπουμε ήδη να αρχίζουν να έχουν αντίκτυπο. Πιστεύουμε πως θα συμβάλουν στην αύξηση στις πωλήσεις και την κερδοφορία», σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος του σουηδικού ομίλου Ντανιέλ Ερβέ κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου της χρονιάς.
Ο έλεγχος του κόστους για τον σουηδικό όμιλο παρέμεινε καλός, αλλά τα λειτουργικά κέρδη επηρεάστηκαν αρνητικά από τις συναλλαγματικές διαφορές και τα έξοδα εκκαθάρισης. Χωρίς αυτά, το λειτουργικό περιθώριο κέρδους το τρίτο τρίμηνο ήταν συγκρίσιμο με πέρυσι, παρά τη σημαντική αύξηση των δαπανών μάρκετινγκ κατά το τρίμηνο. Δείχνοντας πως δεν αναμένει πλέον να επιτύχει τον στόχο του περιθωρίου κέρδους για το σύνολο του έτους.
H&M: Γιατί δυσκολεύεται να ανταγωνιστεί Zara και Shein
«Κατά τη διάρκεια του τριμήνου επικεντρωθήκαμε κυρίως στη δημιουργία μιας ισχυρής γκάμας που προσφέρει στον πελάτη την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής, ενώ παράλληλα αναβαθμίσαμε τόσο τη φυσική όσο και την ψηφιακή εμπειρία του καταστήματος. Το τρίμηνο ξεκίνησε με χαμηλές πωλήσεις τον Ιούνιο λόγω του κρύου καιρού σε πολλές από τις βασικές ευρωπαϊκές αγορές μας. Τον Ιούλιο και τον Αύγουστο είδαμε τις πωλήσεις να ανακάμπτουν, με ακόμη ισχυρότερη εξέλιξη των πωλήσεων τον Σεπτέμβριο. Παρά το δύσκολο ξεκίνημα, ολοκληρώνουμε το τρίμηνο με πωλήσεις στα ίδια επίπεδα με πέρυσι σε τοπικά νομίσματα», συμπλήρωσε ο Ερβέ.
H&M: Τι έδειξαν τα στοιχεία για το γ’ τρίμηνο
Οι καθαρές πωλήσεις του ομίλου H&M κατά το τρίτο τρίμηνο ανήλθαν σε 59.011 εκατ. κορώνες Σουηδίας (60.897). Σε τοπικά νομίσματα οι καθαρές πωλήσεις παρέμειναν αμετάβλητες σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Το μικτό κέρδος ανήλθε σε 30.133 εκατ. SEK (31.015). Αυτό αντιστοιχεί σε μικτό περιθώριο κέρδους 51,1% (50,9). Τα έξοδα πώλησης και διοίκησης αυξήθηκαν κατά 1% σε 26.602 εκατ. SEK (26.271). Σε τοπικά νομίσματα η αύξηση ήταν 4%.
Το λειτουργικό κέρδος ανήλθε σε 3.507 εκατ. SEK (4.739), που αντιστοιχεί σε λειτουργικό περιθώριο 5,9% (7,8). Εξαιρουμένων των συναλλαγματικών επιδράσεων και των δαπανών εκκαθάρισης, το λειτουργικό περιθώριο ήταν συγκρίσιμο με το προηγούμενο έτος.
Το αποτέλεσμα μετά από φόρους ανήλθε σε 2.307 εκατ. SEK (3.319), που αντιστοιχεί σε 1,44 SEK (2,04) ανά μετοχή.
Μετατρεπόμενα σε σουηδικές κορώνες, τα εμπορικά αποθέματα αυξήθηκαν κατά 3% σε 41.738 εκατ. σουηδικές κορώνες (40.358). Η σύνθεση του εμπορικού αποθέματος είναι καλή. Οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες ανήλθαν σε 8.215 εκατ. κορώνες (12.257).
Η εικόνα του εννεάμηνου
Οι καθαρές πωλήσεις του ομίλου H&M κατά τους πρώτους εννέα μήνες του οικονομικού έτους ανήλθαν σε 172.285 εκατ. SEK (173.385). Σε τοπικά νομίσματα, οι καθαρές πωλήσεις παρέμειναν αμετάβλητες σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Το μικτό κέρδος αυξήθηκε σε 91.357 εκατ. SEK (87.239). Αυτό αντιστοιχεί σε μικτό περιθώριο κέρδους 53,0% (50,3). Τα έξοδα πώλησης και διοίκησης αυξήθηκαν κατά 1 τοις εκατό σε SEK. Σε τοπικά νομίσματα η αύξηση ήταν 1%. Το λειτουργικό κέρδος αυξήθηκε σε 12.682 εκατ. SEK (10.205), που αντιστοιχεί σε λειτουργικό περιθώριο 7,4% (5,9). Το αποτέλεσμα μετά από φόρους αυξήθηκε κατά 19% σε 8.503 εκατ. SEK (7.147), που αντιστοιχεί σε 5,29 SEK (4,39) ανά μετοχή.
Οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες αυξήθηκαν σε 24.782 εκατ. SEK (24.742). Οι καθαρές χρηματοοικονομικές ταμειακές ροές ανήλθαν σε 9.396 εκατ. κορώνες (13.555). Τα μετρητά και τα ταμειακά ισοδύναμα συν τις μη αναληφθέντες πιστωτικές διευκολύνσεις ήταν 41.838 εκατ. SEK (43.918).
Με βάση την εξουσιοδότηση που χορηγήθηκε από την ετήσια γενική συνέλευση, το διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε να προβεί σε επαναγορά μετοχών της H&M κατηγορίας Β έναντι 1 δισεκατομμυρίου SEK, ξεκινώντας στις 26 Σεπτεμβρίου 2024 και συνεχίζοντας το αργότερο έως τις 26 Νοεμβρίου 2024.
Ο σουηδικός όμιλος H&M δεν αναμένει πλέον να επιτύχει τον στόχο του περιθωρίου κέρδους για το σύνολο του έτους, ενώ ανακοίνωσε χαμηλότερα από τα αναμενόμενα λειτουργικά κέρδη για την περίοδο Ιουνίου-Αυγούστου.
Το πολλά υποσχόμενο φθινόπωρο για την H&M
Η φθινοπωρινή συλλογή έτυχε πολύ καλής υποδοχής και οι πωλήσεις τον Σεπτέμβριο του 2024 αναμένεται να αυξηθούν κατά 11% σε τοπικά νομίσματα σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους.
Τον Σεπτέμβριο επίσης ξεκίνησε μια σειρά πρωτοβουλιών, όπως η αναβάθμιση των φυσικών καταστημάτων, η ανάπτυξη μιας νέας ψηφιακής εμπειρίας και το λανσάρισμα της φθινοπωρινής συλλογής με εκδηλώσεις και συνεργασίες που ενισχύουν τη μάρκα και θα πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου. Την ίδια εποχή επίσης άνοιξε το πρώτο flagship store της H&M Beauty στη Σουηδία.
Κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου η H&M ανοίγει ψηφιακά καταστήματα στις πλατφόρμες Douyin και Pinduoduo, δύο από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας. Ενώ βάση προγραμματισμού το πρώτο σημείο της H&M στη Βραζιλία θα ανοίξει στο Σάο Πάολο στα τέλη του 2025.
Η H&M στην ελληνική αγορά
Ελάχιστες ήταν οι αυξήσεις που κατέγραψαν το 2023 οι πωλήσεις της αλυσίδας «γρήγορης μόδας» H&M στην Ελλάδα, ακολουθώντας το παγκόσμιο «πατρόν» της σουηδικής πολυεθνικής.
Στις οικονομικές καταστάσεις της H&M Hennes & Mauritz Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εμπορική Εταιρεία Ειδών Ενδύσεως και Υποδήσεως, που δημοσιεύτηκαν τον Αύγουστο, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας κατά τη χρήση του 2023 (έληξε στις 30/11/2023) ανήλθε σε 184,64 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά +0,96% (ή 1.750.482 ευρώ) σε σύγκριση με την προηγούμενη διαχειριστική χρήση.
Τα μικτά κέρδη εκμετάλλευσης ανήλθαν σε 109,5 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά +28,06% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
Τα κέρδη προ τόκων και φόρων διαμορφώθηκαν σε 6,2 εκατ. ευρώ έναντι 7 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας μείωση κατά 11,66%, ενώ τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν σε 5,44 εκατ. ευρώ έναντι 6,29 εκατ. ευρώ το 2022, σημειώνοντας μείωση κατά 13,56%.
Τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε κέρδη 2,39 εκατ. ευρώ έναντι 3,75 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση παρουσιάζοντας μείωση κατά 36,25%.
Ποιοι είναι οι στόχοι
Το 2024 είναι ένα έτος κατά το οποίο ο σουηδικός όμιλος H&M τα θεμέλια για μελλοντική ανάπτυξη.
Σε ομιλικό επίπεδο ο Ντανιέλ Ερβέ επισήμανε πως στόχος είναι να «αυξήσουμε τον ρυθμό βελτίωσης της προσφοράς μας προς τους πελάτες μας και να θέσουμε σε δεύτερη μοίρα πράγματα που δεν ενισχύουν τα εμπορικά μας σήματα ή δεν συμβάλλουν στις πωλήσεις και την κερδοφορία μας», για να προσθέσει πως η H&M γνωρίζει πως το κόστος διαβίωσης των καταναλωτών παρέμεινε υψηλό κατά τη διάρκεια του έτους και ταυτόχρονα συνεχίζονταν αναταράξεις σε όλο τον κόσμο.
«Οι εξωτερικοί παράγοντες επηρέασαν τα έσοδα από τις πωλήσεις και το κόστος αγοράς μας περισσότερο από ό,τι περιμέναμε. Προς το παρόν εκτιμούμε ότι το φετινό λειτουργικό περιθώριο κέρδους θα είναι χαμηλότερο από το 10%».
Την ίδια στιγμή η ελληνική θυγατρική του σουηδικού κολοσσού εκτιμά πως οι επιδόσεις της θα βελτιωθούν, δεδομένου ότι το λιανεμπόριο έχει εξέλθει πλέον πλήρως της κρίσης από την πανδημία, η κατανάλωση έχει επανέλθει σε ικανοποιητικά επίπεδα και η εταιρεία κατάφερε να πετύχει αύξηση των πωλήσεων της έστω και οριακή(+0,96%) αλλά βεβαίως και να διατηρήσει ικανοποιητική κερδοφορία κρατώντας τον δείκτη της κερδοφορίας της προ φόρων στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη χρήση.
Ώρα προστίμων
Σε ό,τι αφορά τα πρόστιμα από τις ελληνικές φορολογικές αρχές μέσα στο καλοκαίρι, ο ελληνικός βραχίονας της H&M ανέφερε στην πιο πρόσφατη οικονομική της έκθεση ότι «μετά το τέλος της χρήσης και πιο συγκεκριμένα τον Ιούνιο 2024 διενεργήθηκε έλεγχος από κλιμάκιο της ΑΑΔΕ σε κατάστημα της εταιρείας, όπου διαπιστώθηκε ότι ένας φορολογικός μηχανισμός δεν διαβίβαζε στην ΑΑΔΕ με αποτέλεσμα για ένα διάστημα ορισμένων μηνών να μην διαβιβαστούν οι σχετικές αποδείξεις πώλησης.
Οι αρχές επέκτειναν τους ελέγχους και σε άλλα καταστήματα της εταιρείας, όπου, σε ορισμένα εξ αυτών διαπιστώθηκαν παρόμοιες περιπτώσεις μη διαβίβασης αποδείξεων για συγκεκριμένα διαστήματα και από συγκεκριμένους φορολογικούς μηχανισμούς ανά κατάστημα.
Στην εταιρεία επιβλήθηκαν, μέχρι στιγμής, προσωρινά πρόστιμα συνολικού ποσού 361.433,45 ευρώ (που αφορά σε 6 καταστήματα) για όλες τις εντοπισμένες περιπτώσεις μη διαβίβασης καθώς και αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων, στα οποία εντοπίσθηκαν οι σχετικές παραβάσεις για 48 ώρες».
Latest News
Σπάνια ευκαιρία αγοράς ακινήτων από αλλοδαπούς στην Νέα Ζηλανδία
Η παγκόσμια ελίτ έχει μια σπάνια ευκαιρία να βρει καταφύγιο στην Νέα Ζηλανδία στο κάτω μέρος του κόσμου, αν διαθέσουν7 εκατομμύρια δολάρια
Τα δύσκολα είναι μπροστά για τις γαλλικές αγορές - Οι κρίσιμες επόμενες ημέρες
Με την κυβέρνηση στη Γαλλία να καταρρέει οι οίκοι αξιολόγησης προειδοποιούν ότι τα οικονομικά βγαίνουν επικίνδυνα εκτός ελέγχου
Πωλήσεις 6 δισ. δολαρίων για τις 3 κορυφαίες αμυντικές βιομηχανίες στην Τουρκία
Τρεις τουρκικές εταιρείες στις 100 μεγαλύτερες βιομηχανίες όπλων του κόσμου σύμφωνα με την κατάταξη του σουηδικού Ινστιτούτου SIPRI
Από τη Μιούτσια Πράντα στη Miu Miu - Η Prada και το μικρό της αδερφάκι
Η Miu Miu, η μάρκα που δημιούργησε η Μιούτσια Πράντα, οδηγεί τον όμιλο σε άνοδο - Ο ρόλος της Κίνας
Μασκ: Επιτίθεται στη Βρετανία, ενώ πρώην πρωθυπουργοί χτίζουν γέφυρες
Ο Ίλον Μασκ έχει εντείνει τις επιθέσεις του στο Ηνωμένο Βασίλειο μετά την εκλογή της Εργατικής κυβέρνησης χαρακτηρίζοντας τη χώρα «αστυνομικό κράτος».
Γιατί παραιτούνται οι CEO - Ρεκόρ αποχωρήσεων το 2024
Η «αυξανόμενη πολυπλοκότητα» στην αγορά οδηγεί τα στελέχη στην έξοδο
Η ιδιοκτήρια των πολυτελών ξενοδοχείων Claridge's επεκτείνεται με νέα ξενοδοχεία
Η Maybourne θέλει να εκμεταλλευτεί το κύμα ανόδου της ζήτησης για πολυτελή ταξίδια και επεκτείνεται σε Παρίσι, Νέα Υόρκη, Μαϊάμι και Ντουμπάι
Η Pizza Hut του μέλλοντος - Γιατί αποφάσισε να αλλάξει μορφή
Το πετυχημένο μοντέλο που ακολουθούσε η Pizza Hut για δεκαετίες, δεν είναι πια της μόδας - Τι έχει το νέο concept
Πώς η Gen Z συσσωρεύει ιστορικά επίπεδα χρέους από πιστωτικές κάρτες
Στοιχεία της Credit Karma δείχνουν ότι η Gen Z αποκτά χρέος με ταχύτερο ρυθμό από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα
Η ώρα του λογαριασμού για τις ρωσικές επιχειρήσεις - Αυξάνονται οι πτωχεύσεις
Σε ανάλυσή του ο Economist αναφέρεται στις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ρωσικές επιχειρήσεις μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία