
Εκατομμύρια δολάρια «ρίχνει στα πόδια» αστέρων του Χόλιγουντ η Meta, η μητρική εταιρεία των facebook και instagram, προκειμένου να αποκτήσει το δικαίωμα να ηχογραφήσει και να χρησιμοποιήσει τη φωνή τους για έργα τεχνητής νοημοσύνης, είχε επισημάνει το Bloomberg, πριν μερικές εβδομάδες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Meta πρόκειται να εισαγάγει chatbots AI που εκφράζονται από διασημότητες όπως βραβευμένη με Όσκαρ Dame τζούντι Ντεντς, την κωμικό και ράπερ Awkwafina και τον επίσης κωμικό Κίγκαν-Μάικλ Κι.
Meta: Αντιμέτωπη με πρόστιμο μαμούθ λόγω Marketplace
Περίπου αυτή την περίοδο πέρυσι, η Meta παρουσίασε έναν διαφορετικό γύρο βοηθών τεχνητής νοημοσύνης διασημοτήτων ως μέρος του Messenger. Αυτά τα chatbots είχαν τα πρόσωπα διασημοτήτων όπως η Κένταλ Τζένερ, ο Mr. Beast, ο Τομ Μπρέιντι, ο Snoop Dogg και άλλοι. Περιέργως, αυτά τα chatbots χρησιμοποίησαν την όψη των διασημοτήτων, αλλά όχι τα πραγματικά τους ονόματα. Για παράδειγμα, ο χαρακτήρας “Billie”, απεικονίζεται με το πρόσωπο της Κένταλ Τζένερ.
Για τους βοηθούς τεχνητής νοημοσύνης με πρόσωπα διασημοτήτων, ο τεχνολογικός κολοσσός φέρεται να πλήρωσε έως και 5 εκατομμύρια δολάρια σε δύο χρόνια, για έξι ώρες εργασίας σε στούντιο. Η συμφωνία δεν φάνηκε να λειτούργησε πολύ καλά για την Μέτα. Τα chatbots διακόπηκαν τον Αύγουστο, λιγότερο από ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία τους.
Για τους βοηθούς τεχνητής νοημοσύνης με πρόσωπα διασημοτήτων, η Meta φέρεται να πλήρωσε έως και 5 εκατομμύρια δολάρια σε δύο χρόνια, για έξι ώρες εργασίας σε στούντιο
Οπότε το ερώτημα είναι γιατί η Meta χρησιμοποιεί ξανά τη συνταγή τεχνητής νοημοσύνης διασημοτήτων, αν και προφανώς κάηκε από αυτή την προσπάθεια;
Οι διασημότητες μπορεί να βοηθήσουν την τεχνητή νοημοσύνη να είναι λιγότερο απειλητική
Ίσως τα περσινά chatbots να μην ήταν αποτυχημένα σε ορισμένες μετρήσεις. Σίγουρα, οι άνθρωποι δεν έδειχναν να ενδιαφέρονται να μιλάνε με τον ψεύτικο Τομ Μπρέιντι, αλλά ίσως σκοπός ήταν να προσελκύσουν αρκετούς ανθρώπους να δοκιμάσουν να χρησιμοποιήσουν ένα chatbot AI έστω μία φορά, και αυτό λειτούργησε.
Ίσως η Meta να έχει απλώς μια πραγματικά περίεργη σχέση με την έννοια της διασημότητας: Δεν είναι μια μάρκα όπως όταν κάποιο αναψυκτικό χρησιμοποιεί διασημότητες σε διαφημίσεις Super Bowl ή ένας οίκος μόδας όπου μια ηθοποιός είναι το πρόσωπο ενός αρώματος. Το Instagram έχει ενσωματωθεί τόσο πολύ στην έννοια της φήμης και της διασημότητας την τελευταία δεκαετία που είναι αδύνατο να φανταστεί κανείς τη Meta και τους διάσημους ανθρώπους να υπάρχουν ο ένας χωρίς τον άλλον.
Όταν κυκλοφόρησε το Threads της Meta το καλοκαίρι του 2023, εμφανίστηκε μια πραγματική ένταση: Κορυφαίες διασημότητες, το είδος που δεν είχε χρησιμοποιήσει το Twitter εδώ και χρόνια – συνέρρεαν ξαφνικά στη νέα πλατφόρμα, φέρνοντας μαζί τους μεγάλους αριθμούς ακολούθων. Αλλά οι περισσότερες από αυτές τις διασημότητες σώπασαν μετά από μια ή δύο μέρες, ίσως συνειδητοποιώντας ότι ένα μέσο βασισμένο σε κείμενο δεν ήταν στην πραγματικότητα κάτι που ασπάζονταν. Λίγους μήνες αργότερα, η Meta κυκλοφόρησε ένα πρόγραμμα για να δώσει μπόνους σε μετρητά σε αστέρια reality σε αντάλλαγμα για αναρτήσεις στο Threads.
Όταν η Τέιλορ Σουίφτ κυκλοφόρησε το τελευταίο της άλμπουμ, δημοσίευσε στο Threads, όπου ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ποστάρισε πανηγυρικά για να την καλωσορίσει. Υπήρχε ακόμη και ένα προσαρμοσμένο εφέ πυροτεχνημάτων για χρήστες που πληκτρολογούσαν το όνομα του άλμπουμ της. Αλλά αφού η Meta πανηγύρισε τον ερχομό της Σουίφτ, εκείνη δεν δημοσίευσε ποτέ ξανά στο Threads.
Και πρόσφατα, όταν η Σουίφτ ανακοίνωσε την υποστήριξη της για την Κάμαλα Χάρις, το έκανε μόνο στο Instagram.
Υπήρξαν και άλλες αποτυχίες στον κόσμο των διασημοτήτων-στην Meta. Το 2019, η Κιμ Καρντάσιαν και Τζένιφερ Λόπεζ, δύο διασημότητες των οποίων οι προωθήσεις συνήθως δεν είναι φθηνές, πρωταγωνίστησαν σε τρία τηλεοπτικά σποτ για την προώθηση το Portal του Facebook. To Portal διακόπηκε στα τέλη του 2022.
Πώς μπορούν οι διασημότητες να βοηθήσουν την Meta
Έτσι, είναι λίγο περίεργο η Meta να βασίζεται σε φωνές διασημοτήτων για τα προϊόντα AI της. Τα προϊόντα της Meta είναι τα πάνε πολύ, επειδή οι άνθρωποι αγαπούν να τα χρησιμοποιούν. Οι διασημότητες τα χρησιμοποιούν ακόμη και χωρίς να πληρώνονται!
Αλλά η επανένωση του καστ της τηλεοπτικής σειράς «Μοντέρνα Οικογένεια» για μια διαφήμιση στο WhatsApp υποδηλώνει ότι η Meta μπορεί να χρησιμοποιεί διασημότητες για να φτάσει σε κανονικά άτομα που συνήθως δεν χρησιμοποιούν AI ή WhatsApp. Και με αυτές τις τελευταίες φωνές βοηθών τεχνητής νοημοσύνης, η Meta δεν χρησιμοποιεί τους πιο δημοφιλείς Gen Z influencers, αλλά τελικά χρησιμοποιεί την Τζούντι Ντεντς.
Η Meta δεν προσέλαβε «τυχαία» έναν ήχο που μοιάζει με μια γνωστή διασημότητα για να είναι η φωνή για έναν συνεργάτη τεχνητής νοημοσύνης όπως, κάποιοι άλλοι ανταγωνιστές τεχνητής νοημοσύνης.
Ίσως είναι απλώς ότι η τεχνητή νοημοσύνη εξακολουθεί να είναι λίγο τρομακτική και απρόσωπη, και τα στελέχη της Meta πιστεύουν ότι το να βάλουν το πρόσωπο, ή την φωνή, κάποιας διασημότητας θα το κάνουν να φαίνεται πιο προσιτό. Παραδόξως, η ικανότητα της τεχνητής νοημοσύνης να υποδύεται διασημότητες είναι ένα από τα πράγματα ίσως που πολλοί άνθρωποι πραγματικά φοβούνται σχετικά με την συγκεκριμένη τεχνολογία.


Latest News

Πόσο κοστίζουν τα «ευχαριστώ» και «παρακαλώ» στο ChatGPT
Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Όλτμαν, εξήγησε ότι η φράση «η ευγένεια δεν κοστίζει τίποτα» δεν ισχύει ακριβώς στην περίπτωση του ChatGPT.

Γιατί η Samsung επιδιώκει τεχνολογική συμμαχία με κορυφαία πανεπιστήμια των ΗΠΑ
Η πρωτοβουλία έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τη μετατόπιση του επιχειρηματικού στόχου της Samsung από ακόλουθο σε πρωτοπόρο

Η Silicon Valley θέλει να δημιουργήσει ρομποτικό στρατό για τους «καλούς τύπους» με σύμμαχο την ΑΙ
H Silicon Valley έχει κάνει σημαντική στροφή προς την άμυνα τα τελευταία χρόνια με επενδύσεις εκατοντάδων δισεκατομμυρίων

Η Huawei έτοιμη να προωθήσει προηγμένο τσιπ τεχνητής νοημοσύνης
Το νέο τσιπ τεχνητής νοημοσύνης 910C που ετοιμάζει η Huawei έρχεται τη στιγμή που η Κίνα αναζητά εναλλακτικές λύσεις στα τσιπ της Nvidia

Στις συμπληγάδες ΗΠΑ - Κίνας ο γίγαντας των ημιαγωγών Nvidia - Τι ζητά ο Χουάνγκ στο Πεκίνο;
Ο Τζένσεν Χουάνγκ, CEO της Nvidia, θα απαιτήσει άδειες για να εξάγει το μικροτσίπ H20 AI στην Κίνα

Ιταλική εφημερίδα δημοσίευσε ένθετο γραμμένο από ΑΙ
Μετά τον πρώτο μήνα δοκιμών, η ιταλική εφημερίδα Il Foglio προσέλαβε το σύστημα ως μόνιμο υπάλληλο.

Η Δικαιοσύνη αναβαθμίζεται ψηφιακά με συστήματα AI
Μέχρι σήμερα, η μετάφραση εκατοντάδων, αν όχι χιλιάδων, σελίδων και η αναζήτηση διαθέσιμων μεταφραστών και διερμηνέων, ειδικά σε κάποιες γλώσσες, προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις

Ξεκινά η υλοποίηση του ελληνικού εργοστασίου τεχνητής νοημοσύνης
Το AI Factory «Pharos» είναι ένα από τα πρώτα δεκατρία «εργοστάσια» Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ευρώπη

Η TDK φέρνει επανάσταση στη δημιουργική ΑΙ
Η TDK κατέγραψε χρόνους απόκρισης 20 τρισεκατομμυρίων του δευτερολέπτου στη δοκιμή για τη βελτίωση των ταχυτήτων μεταφοράς δεδομένων

Ξεπέρασαν τις 15.000 οι επισκέπτες στη Beyond 2025
Η BEYOND 2025 συγκέντρωσε περισσότερους από 300 εκθέτες από την Ελλάδα και από 10 χώρες