Χαμηλά κρατούν τον πήχη των προσδοκιών οι επιχειρήσεις για το τι θα βρουν μπροστά τους ενόψει των μεγάλων εκπτωτικών γεγονότων του φθινοπώρου. Ένα μήνα πριν τη Black Friday και τη Cyber Monday, η αγορά μετρά τις πληγές της από την εκπτωτική περίοδο που ολοκληρώθηκε τέλη Αυγούστου και υιοθετούν τη στρατηγική τους.
«Είχαμε εντοπίσει από νωρίς το πρόβλημα που θα υπήρχε στην αγορά παρά τις εκπτώσεις», επισήμανε στον ΟΤ ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, εκπρόσωπος για την Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Ecommerce Europe) και αντιπρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A).
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 6,6% στον τζίρο του λιανεμπορίου τον Ιούλιο
«Δεν ήταν καλή η χρονική αυτή περίοδος από τις 15 Ιουλίου έως και τις 31 Αυγούστου, καθώς όλοι κρατούσαν μια επιφυλακτική στάση για τα οικονομικά τους. Κάτι που αποδείχθηκε και από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που έδειξε πως το πρόσημο για την υπόδυση και τα δερμάτινα είδη για παράδειγμα είναι αρνητικό, στο -26,1%.
Ενώ για τις ηλεκτρονικές οικιακές συσκευές σε ειδικευμένα καταστήματα, ήταν -8,6%», εξήγησε ο κ. Σαββίδης, αναφερόμενος στο μεγάλο πρόβλημα με το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.
Επιχειρήσεις: Εκπτώσεις και Black Friday
«Ό,τι συνέβαινε στις εκπτώσεις, θα επαναληφθεί και στην Black Friday», τόνισε ο κ. Σαββίδης. «Ούτως ή άλλως η περίοδος αυτή αφορά τη διαδικασία του ξεστοκαρίσματος. Ωστόσο εκτιμάται ότι θα έχει μικρότερη διάρκεια από άλλες χρονιές. Η πανδημία ήταν εκείνη που οδήγησε τις επιχειρήσεις να έχουν μεγάλο απόθεμα και μετά τη λήξη της, διέθεσε ο εμπορικός κόσμος τα αποθέματα για να πουληθούν. Αυτό δεν συμβαίνει πλέον, καθώς δεν υπάρχουν πια τέτοια αποθέματα», συμπλήρωσε.
Ως βασικότερο λόγο ανέφερε την ευρύτερη οικονομική κατάσταση, το μικρότερο περιθώριο κέρδους που ούτως ή άλλως έχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και την αλλαγή μοντέλου από τις επιχειρήσεις.
«Μετά την πανδημία οι επιχερήσεις άλλαξαν το μοντέλο τους, με αποτέλεσμα να κρατούν μόνο τα τρέχονται προϊόντα. Αυτό σημαίνει πως θα είναι περιορισμένη η διάθεση των προϊόντων, άρα και συγκεκριμένες οι εκπτώσεις και οι προσφορές».
Η ελληνική ιδιαιτερότητα
Σύμφωνα με τον κ. Σαββίδη, «η ιδιαιτερότητα της ελληνικής εμπορικής οικονομίας είναι και το γεγονός ότι δεν μπόρεσε να δουλέψει με μεγάλες εκπτώσεις, είναι ότι δεν μπορούν να λειτουργήσουν με μεγάλα εμπορικά περιθώρια κερδών καθώς υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός σε μια ορισμένη αγορά».
Πρόκειται για ένα ξεκάθαρα εμπορικό θέμα και δεν έχει να κάνει με την εφοδιαστική αλυσίδα ή τα προβλήματα στις ασιατικές αγορές.
Δεν υπάρχει κάποια σύγκριση με την αμερικανική αγορά, γιατί εδώ τα περιθώρια κέρδους είναι ούτως ή άλλως μικρά.
Χωρίς ροδοπέταλα για τις επιχειρήσεις
Όλα αυτά έχουν ως συνέπεια φέτος οι εκτιμήσεις να μιλούν για περιορισμένη διάρκεια των εκπτωτικών events που στην πατρίδα τους διαρκούν ακόμη και μήνα. «Το περισσότερο θα είναι Black Week, ωστόσο θεωρούμε πως η κορύφωση θα επικεντρωθεί στην Παρασκευή και το Σάββατο», πρόσθεσε.
Κάποιες εταιρείες κάνουν flash sales σε ένα προϊόν υψηλής ζήτησης, πχ. μια τηλεόραση, ωστόσο δεν μιλάμε για το μαζικό φαινόμενο όπως παρατηρείται στην αμερικανική αγορά.
Σχετικά δε με την Cyber Monday, ο κ. Σαββίδης επισήμανε πως διοργανώνεται και Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου με αντίστοιχες εκπτώσεις και προσφορές από την GRECA μέσα στο χειμώνα, όπου η ζήτηση πολλές φορές εμφανίζεται μειωμένη.
Κάποιες εταιρείες κάνουν flash sales σε ένα προϊόν υψηλής ζήτησης, πχ. μια τηλεόραση, ωστόσο δεν μιλάμε για το μαζικό φαινόμενο όπως παρατηρείται στην αμερικανική αγορά.
89 ημέρες για τα Χριστούγεννα
«Στην ελληνική εμπορική πραγματικότητα, όλα κρίνονται την παραδοσιακά χριστουγεννιάτικη σεζόν.
Σε αυτήν εξάλλου κάνει τις αγορές του ο Έλληνας καταναλωτής, οπότε και το ενδιαφέρον μεταφέρεται προς τα εκεί», κατέληξε ο κ. Σαββίδης, κάνοντας λόγο ωστόσο για τη μόνιμη ανησυχία σχετικά με την οικονομική κατάσταση του καταναλωτή όπως την έθιξαν ήδη από τον περασμένο Ιανουάριο και στον πρωθυπουργό.
Latest News
Business Banking Εθνικής Τράπεζας: Στο επίκεντρο η ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας
Το Business Banking της Εθνικής Τράπεζας αποτελεί ένα ολοκληρωμένο μοντέλο εξυπηρέτησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Η νέα εταιρική ταυτότητα της ΕΧΑΕ
Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του Χρηματιστηρίου
Στην ΙΟΝ πέρασε και με την... βούλα η Λάβδας - Το μήνυμα Κωτσιοπούλου
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική τόσο της ΙΟΝ όσο και της Λάβδας
Ο Βασίλης Σπίνος αναλαμβάνει νέος General Manager στην Wolt
Ο Βασίλης Σπίνος ξεκίνησε την καριέρα του στη Wolt τον Νοέμβριο του 2018
Έφθασαν τα 300 καταστήματα franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος
H επέκταση του δικτύου franchise αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού πλάνου της ΑΒ Βασιλόπουλος
Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]
H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ
Στις top 3 επιλογές της Citi η Metlen για το 2025 – Βλέπει άνοδο 40%
Σύμφωνα με τη Citi, η δραστηριότητα της Metlen στον τομέα της ενέργειας βρίσκεται σε σταθερές βάσεις
Attica Bank: Πρώτη τιτλοποίηση ενήμερων δανείων 220 εκατ.
Η Attica Bank ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση της πρώτης της Συνθετικής Τιτλοποίησης χαρτοφυλακίου εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων ΜΜΕ και Μεγάλων Επιχειρήσεων (Project Perseus)
Στον Παπαλέκα για 7,7 εκατ. περνά το Αθηνών Αρένα - Μετατρέπεται σε γραφεία
Το τίμημα θα καταβληθεί τμηματικά με την πρώτη δόση 3 εκατ. ευρώ να πληρώνεται μετά την υπογραφή των τελικών συμβολαίων
Αρέσουν τα Marks & Spencer στους Έλληνες - Αύξηση τζίρου και κερδοφορία για την Μαρινόπουλος το 2023
Το μέλλον ανήκει στην ανάπτυξη δικτύου φυσικών καταστημάτων - Συνεχίζει το e-shop - Αλλαγή στρατηγικής σε διεθνές επίπεδο