Το 1992 όταν ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης μόλις στα 24 του ξεκινούσε να εργάζεται στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία σίγουρα δεν φανταζόταν πως 32 χρόνια μετά θα γινόταν μέρος της διοικητικής ελίτ του πολυεθνικού κολοσσού Heineken.
Μπύρα: Ανοδικοί οι ρυθμοί ανάπτυξης στην ελληνική αγορά
Μετά από έξι χρόνια στο τιμόνι της μεγαλύτερης ζυθοποιίας στη χώρα, ο κος Δανιηλίδης τον επόμενο μήνα αναλαμβάνει τον ρόλο του Managing Director G9 Europe της Heineken, καλύπτοντας εννέα χώρες και συγκεκριμένα Ελλάδα, Βουλγαρία, Κροατία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβακία, Σλοβενία και Τσεχία.
Η διπλή επιτυχία
Άνθρωπος προσιτός, που δεν διστάζει να πει ελεύθερα τη γνώμη του, ο CEO της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας πιστώνεται μια διπλή επιτυχία: την άκρως εντυπωσιακή πορεία των θυγατρικών του ομίλου Heineken σε Ελλάδα και Σερβία, γεγονός που αναμφίβολα έπαιξε το ρόλο στην αναβάθμισή του στη διοικητική ιεραρχία της πολυεθνικής.
Στην εξαετία 2018 – 2023 και με μια πανδημία στο ενδιάμεσο, τα καθαρά κέρδη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας υπερτριπλασιάστηκαν (σ.σ. από 12,073 εκατ. ευρώ το 2018 έφθασαν στα 37,529 εκατ. ευρώ το 2023), ενώ στην εξαετία που είχε προηγηθεί ως επικεφαλής της Heineken Σερβίας οδήγησε την εταιρεία στην κορυφή της αγοράς από την τρίτη θέση που κατείχε μέχρι τότε.
Μάλιστα η θητεία του στη Σερβία έχει ιδιαίτερη σημασία για τον ίδιο, τόσο επαγγελματικά όσο και προσωπικά, αφού εκτός τα πολύ θετικά αποτελέσματα που πέτυχε με τη δημιουργία μιας πολύ δυνατής ομάδας, η απόφαση να αναλάβει καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου στη γειτονική χώρα ήταν και μια προσωπική πρόκληση, καθώς ήταν η πρώτη φορά που εργάστηκε εκτός του comfort zone της Ελλάδας.
Εξίσου μεγάλη πρόκληση όμως ήταν και το «άνοιγμα» της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας σε άλλα προϊόντα πέραν της μπύρας, μια κίνηση που αποδείχθηκε game changer για τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας.
Ο λόγος για την ανάληψη της διανομής των προϊόντων Bacardi στην ελληνική αγορά, ένα «πρωτόγνωρο βήμα για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία αλλά και για τα δεδομένα του μητρικού ομίλου», όπως είχε πει εν μέσω πανδημίας ο κος Δανιηλίδης.
Η σύμβαση για τη διανομή των προϊόντων Bacardi, που ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2021, ισχύει μέχρι την 31η Μαρτίου του 2026 και υπάρχει δυνατότητα ανανέωσης.
Βιώσιμη ανάπτυξη
Την ίδια ώρα, η άρρηκτη σύνδεση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας με τον πρωτογενή τομέα απέκτησε νέο περιεχόμενο με το νέο πρωτοποριακό πρόγραμμα Ευφυούς Γεωργίας «Έξυπνη Σπορά», μια πρωτοβουλία που ενισχύει τους καλλιεργητές – συνεργάτες της εταιρείας με σύγχρονα εργαλεία για να αντιμετωπίσουν τις μεγάλες προκλήσεις της εποχής. Το πρόγραμμα ξεκινά από τη Θεσσαλία, την καρδιά της παραγωγικής Ελλάδας και μια περιοχή που έχει πληγεί ιδιαιτέρως από τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης.
«Πιστεύουμε βαθιά πως αντίστοιχες πρωτοβουλίες, οι οποίες με οδηγό την καινοτομία προωθούν τόσο την περιβαλλοντική όσο και την οικονομική βιωσιμότητα, αποτελούν μέρος ενός καλύτερου αύριο», είχε δηλώσει ο κος Δανιηλίδης.
Υπενθυμίζεται ότι με στρατηγικό προσανατολισμό στη βιώσιμη ανάπτυξη και εστίαση σε τρεις βασικούς πυλώνες (Περιβάλλον – Κοινωνία – Υπευθυνότητα), η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αναπτύσσει ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο ύψους 85-90 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2024-2026, εκ των οποίων τα 65 εκατ. ευρώ αφορούν σε αμιγώς παραγωγικές επενδύσεις ενώ ένα ποσό 25-30 εκατ. ευρώ κατευθύνεται στα υλικά συσκευασίας.
Τι ξεχωρίζει έναν καλό manager από έναν πραγματικά σημαντικό;
Για τον Αλέξανδρο Δανιηλίδη, ο ηγέτης πρέπει να είναι εκεί για τα δύσκολα, ενώ πιστεύει βαθιά στην αξία των ομάδων, που είναι χτισμένες για να παράγουν προστιθέμενη αξία, η οποία θα διαχέεται με τρόπο βιώσιμο σε μετόχους, εργαζόμενους, συνεργάτες και κοινωνία.
Latest News
Οικογένεια Χαΐτογλου: Οι μικρασιάτες που έμαθαν στους ξένους τον «Μακεδονικό Χαλβά»
Η οικογένεια Χαΐτογλου ασχολείται 100 χρόνια με την παραγωγή χαλβά - Στο τιμόνι βρίσκεται σήμερα η τρίτη γενιά
Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Χαΐτογλου - Ο άνθρωπος πίσω από τον «Μακεδονικό Χαλβα»
Ήταν πρόεδρος της βιομηχανίας τροφίμων Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ - Ιδρύθηκε το 1924 στη Θεσσαλονίκη και είχε την μορφή οικοτεχνίας στο κέντρο της πόλης