Να βρει διαθέσιμο επιπλέον δημοσιονομικό χώρο θα είναι η συνεχής προσπάθεια του υπουργείου Οικονομικών τα επόμενα χρόνια καθώς πλέον το Μεσοπρόθεσμο Διαρθρωτικό Πρόγραμμα φοράει στα δημόσια οικονομικά ένα πολύ στενό κορσέ.
Τα κρατικά αυτοκίνητα και ο δημοσιονομικός χώρος
Η μία πηγή που μπορεί να δημιουργήσει επιπλέον δημοσιονομικό χώρο όπως είπε και ο υπουργός Οικονομικών σε συνέντευξη του είναι τα μέτρα για την πάταξη της φοροδιαφυγής. Μάλιστα όπως ανέφερε μπορούν να αντληθούν περί τα 2,5 δισ. ευρώ που με τη σειρά τους μπορούν να κατευθυνθούν στη μείωση των άμεσων φόρων.
Παρόλα αυτά δεν είναι η μόνη πηγή που μπορεί να «γεννήσει» δημοσιονομικό χώρο.
Το υπουργείο Οικονομικών θα προχωρήσει σε επισκόπηση των δαπανών της γενικής κυβέρνησης αρχίζοντας από τις δαπάνες των κρατικών αυτοκινήτων. Θα προσπαθήσει να νοικοκυρέψει με λίγα λόγια τις δαπάνες για τα κρατικά αυτοκίνητα –ουσιαστικά πρόκειται για χρήματα των Ελλήνων που μπορεί να μέχρι και σήμερα να σπαταλούνται χωρίς μέτρο.
Μεσοπρόθεσμο 2025-2028: Η μάχη κατά της φοροδιαφυγής φέρνει νέες μειώσεις φόρων
Στο στόχαστρο του υπουργείου Οικονομικών μπαίνουν περίπου 300-400 εκατ. ευρώ δαπανών κάπου εκεί υπολογίζονται που θα μπορούσαν να μειωθούν και ουσιαστικά να ελευθερώσουν δημοσιονομικό χώρο που θα μπορούσε να διοχετευθεί σε άλλες παροχές.
Παλαιότερη υπουργική Απόφαση προέβλεπε την απόσυρση όλων των κρατικών οχημάτων με κυβισμό μεγαλύτερο των 1.400 κ.εκ. και την αντικατάστασή τους με άλλα μικρότερης ιπποδύναμης
Τα κρατικά αυτοκίνητα χοντρικά είναι κοντά στις 60.000 ενώ το ετήσιο κόστος κίνησης και συντήρησης – επισκευών είναι κοντά στα 300-400 εκατ. ευρώ. Το 2009-2010 είχε γίνει επίσης μια προσπάθεια συγκράτησης των δαπανών των κρατικών αυτοκινήτων.
Η προσπάθεια τότε περιλάμβανε την αντικατάσταση των κρατικών αυτοκινήτων με άλλα μικρότερα με μικρότερη κατανάλωση αλλά και κόφτη στις μηνιαίες δαπάνες των καυσίμων. Η τότε Κοινή Υπουργική Απόφαση προέβλεπε την απόσυρση όλων των κρατικών οχημάτων με κυβισμό μεγαλύτερο των 1.400 κ.εκ. και την αντικατάστασή τους με άλλα μικρότερης ιπποδύναμης.
Κάτι ανάλογο θα ψάξει και αυτή τη φορά το Υπουργείο Οικονομικών καθώς θα προσπαθήσει να εξοικονομήσει όσους περισσότερους πόρους μπορεί.
Το σχέδιο
Το σχέδιο που επεξεργάζεται το Υπουργείο Οικονομικών σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ θα εστιάσει στα εξής :
-Στα έξοδα συντήρησης και που υπάρχουν απώλειες
– Που είναι μεγαλύτερα τα κόστη και γιατί
-Στον λογαριασμό των καυσίμων και εάν χρειαστεί ίσως το πλαφόν που υπάρχει σήμερα πέσει και άλλο
-Εάν είναι καλύτερη εναλλακτική η μεγαλύτερη χρήση leasing από το κράτος να έχει ιδιόκτητα αυτοκίνητα
– Πως μπορεί να γίνει καλύτερη διαχείριση των κατεσχεμένων από το Δημόσιο αυτοκίνητα
– Ακόμη και η αντικατάσταση παλαιότερων αυτοκινήτων με νέα ηλεκτρικά
Η πολιτική ηγεσία
Σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία το υπουργείο Εσωτερικών είχε περίπου 160 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα μισά είναι προς κάλυψη των αναγκών της πολιτικής ηγεσίας ενώ τα υπόλοιπα έχουν διατεθεί για χρήση σε άλλες υπηρεσίες.
Τα πρόσωπα που εξυπηρετούνται με τα αυτοκίνητα του στόλου των κρατικών αυτοκινήτων του υπουργείου Εσωτερικών είναι:
- Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας
- Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος
- Οι Αντιπρόεδροι της Κυβέρνησης
- Ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και οι αρχηγοί των κομμάτων που εκπροσωπούνται στη Βουλή των Ελλήνων και την Ευρωβουλή.
- Οι υπουργοί, αναπληρωτές υπουργού και υφυπουργοί.
- Ο Πρόεδρος του ΣτΕ, ο Πρόεδρος και ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, ο Πρόεδρος και ο Γενικός Επίτροπος της Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ο Γενικός Επίτροπος της Επικρατείας των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων και ο Πρόεδρος του ΝΣΚ.
- Οι Πρόεδροι των Συνταγματικά Κατοχυρωμένων Ανεξάρτητων Αρχών. Οι τέως πρόεδροι κοινοβουλευτικών κυβερνήσεων που έλαβαν ψήφο εμπιστοσύνης από τη Βουλή, καθώς και οι τέως πρόεδροι δημοκρατικών κυβερνήσεων και Πρόεδροι Δημοκρατίας που χρημάτισαν πρόεδροι μετά το 1974 (μεταπολίτευση). Οι επίσημοι προσκεκλημένοι της ελληνικής κυβέρνησης.
Latest News
Περισσότερη διαφάνεια για το ΡΕΡΡ υποσχέθηκε η ΕΚΤ - Τι αλλάζει από τη νέα χρονιά
Οι επανεπενδύσεις των ομολόγων θα σταματήσουν την επόμενη εβδομάδα καθώς οι εργασίες της ΕΚΤ κλείνουν ενόψει των Χριστουγέννων
Δεσμεύεται η περιουσία του Πηλαδάκη - Κατηγορία για φοροδιαφυγή και απάτη από την «Αρχή για το Ξέπλυμα»
Περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι αποκόμισε ο επιχειρηματίας Κ. Πηλαδάκης από παράνομες δραστηριότητες
Στα 20 δισ. ευρώ ο προϋπολογισμός του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το δημογραφικό
Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης θα έχει δεκαετή χρονικό ορίζοντα και θα περιλαμβάνει περισσότερες από 100 δράσεις, ενώ η κυβέρνηση το έχει προϋπολογίσει σε 20 δισ. ευρώ.
Σήμερα αποπληρώνονται 7,9 δισ. για μνημονιακό χρέος
H Ελλάδα έχει ήδη προπληρώσει 5,29 δισ. ευρώ το 2023 από την Δανειακή Διευκόλυνση (Greek Loan Facility – GLF), ενώ εξόφλησε πλήρως το ΔΝΤ το 2022
Την Κυριακή οι ανακοινώσεις για τις τράπεζες - Ερχεται δέσμη μέτρων
Eίναι μια συνολική δέσμη παρεμβάσεων που θα ανακοινώσει πρωθυπουργός που έχει να κάνει και με τις προμήθειες, είπε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΥΠΟΙΚ σχετικά με τις αναμενόμενες πρωθυπουργικές ανακοινώσεις
Τι ζητά η Κομισιόν για τους πλειστηριασμούς – Πώς προχωράει ο Φορέας Επαναμίσθωσης Ακινήτων
Μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου 2024 οι προγραμματισμένοι πλειστηριασμοί αυξήθηκαν κατά 7%
Βενζινάδικα: Πρόστιμα – φωτιά και διετές «λουκέτο» για πειραγμένες αντλίες
Τι προβλέπει το νέο ποινολόγιο της ΑΑΔΕ για όσα βενζινάδικα κλέβουν καταναλωτές και κράτος
Γερμανικά ΜΜΕ εξαίρουν τις οικονομικές επιδόσεις της Ελλάδας
Την επίτευξη ρυθμών ανάπτυξης στην Ελλάδα υψηλότερων από ό,τι στη Γερμανία επισημαίνουν Zeit και δίκτυο RND με δημοσιεύματά τους
Παραμένει το χάσμα στην παραγωγικότητα σε Ελλάδα και ευρωζώνη - Έκθεση ΚΕΠΕ
Παρουσίαση από το ΚΕΠΕ της Ετήσιας Έκθεσης του Εθνικού Συμβουλίου για την παραγωγικότητα στην Ελλάδα
Δήμας για προϋπολογισμό: Τα 12+1 σημεία που δείχνουν τη βελτίωση της οικονομίας
Κατά την ομιλία του για τον προϋπολογισμό, ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών τόνισε πως «η Ελλάδα του 2025 είναι πολύ καλύτερη από την Ελλάδα του 2019»