Με «συνταγή» Σκλαβενίτη στο κομμάτι των εξαγορών η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, που ξεκίνησε από ένα μικρό μπακάλικο στην Αίγινα πριν από 76 χρόνια, «χτυπάει» εφέτος τζίρο 800 εκατ. ευρώ, συνεχίζοντας να αναπτύσσεται με διψήφιο ρυθμό.
«Κρητικός»: Τι αλλάζει στη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας – Πώς «απαντά» στην ακρίβεια
Αν και εφέτος μπήκε φρένο στα deals προκειμένου να «χωνευτούν» οι επεκτατικές κινήσεις των προηγούμενων χρόνων, η αλυσίδα των Άγγελου, Νεκτάριου και Δημήτρη Κρητικού εξακολουθεί να αναπτύσσει το δίκτυο των καταστημάτων της που πλέον ξεπερνά τα 890 σημεία (εταιρικά, franchise και αντιπρόσωποι) πανελλαδικά, ενώ διαθέτει και 8 κέντρα διανομής.
Πάνω από 700 εκατ. ευρώ ο τζίρος του 2023 για την Κρητικός
Για εφέτος η διοίκηση εκτιμά ότι τα έσοδα θα εμφανίσουν μια αύξηση πάνω από 11% σε σχέση με το πληθωριστικό 2023, χρονιά κατά την οποία η αλυσίδα Κρητικός εμφάνισε κύκλο εργασιών στα 703,78 εκατ. ευρώ ενισχυμένο σε ποσοστό 41,38% συγκριτικά με το 2022 που είχε κλείσει με έσοδα 497,81 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι το 2023 η αγορά των σούπερ μάρκετ αναπτύχθηκε με 8,9% (στοιχεία της NielseniQ).
Σε επίπεδο ομιλικής κερδοφορίας η κάποτε «μεσαίου βεληνεκούς» αλυσίδα που πλέον έχει μπει με αξιώσεις στο κλαμπ των «μεγάλων», εμφάνισε πέρσι αποτελέσματα μετά φόρων 2.304.360 ευρώ έναντι 2.137.011 ευρώ το 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 7,83%.
Πολύ υψηλότερη ήταν η αύξηση των μετά φόρων κερδών όσον αφορά την εταιρεία, καθώς ανήλθαν σε 4.577.336 ευρώ για την χρήση 2023 από 2.137.011 ευρώ το 2022 καταγράφοντας αύξηση 114,19%.
Αξίζει να αναφερθεί πάντως ότι ο όμιλος και η εταιρεία κατά την χρήση του 2023 ανέθεσε σε ανεξάρτητο πιστοποιημένο εκτιμητή ακινήτων την εκτίμηση της αξίας των κτιρίων/οικοπέδων της, από την οποία προέκυψε κέρδος 2.829.344 ευρώ.
Σε επίπεδο ομίλου, τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 36,73% και ξεπέρασαν τα 159,5 εκατ. ευρώ ενώ τα EBITDA κινήθηκαν περί τα 32,1 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 50,42%. Τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 24,82% στα 2,66 εκατ. ευρώ.
Το μέρισμα και η Κρητικός Holdings
Τα θετικά μεγέθη της περασμένης χρονιάς επέτρεψαν στο Διοικητικό Συμβούλιο να εισηγηθεί την διανομή μερίσματος ύψους 780 χιλ. ευρώ, στο ίδιο ύψος που ήταν το μέρισμα για το 2022.
Ας σημειωθεί ότι μέτοχος κατά 100% της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ΑΕ είναι η αμιγώς ελληνική εταιρεία Holding KRITIKOS HOLDING AE με μετόχους τα αδέλφια Άγγελο, Νεκτάριο και Δημήτρη Κρητικό με ποσοστά 33,3348%, 33,3326% και 33,3326% αντίστοιχα, προηγούμενοι μέτοχοι της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ΑΕ.
Σημαντική αύξηση των εργαζομένων
Ο αριθμός προσωπικού του ομίλου στις 31 Δεκεμβρίου 2023 ανερχόταν στα 3.853 άτομα ενώ στις 31 Δεκεμβρίου 2022 ο αντίστοιχος αριθμός του προσωπικού ήταν 3.023 άτομα.
Το χρονικό των εξαγορών
Η ιστορία της αλυσίδας ξεκινά από το 1948 όταν ο Ανδρέας Κρητικός άνοιξε ένα μικρό μπακάλικο στην Αίγινα, με τα παιδιά του Άγγελο, Νεκτάριο και Δημήτρη Κρητικό να δημιουργούν το πρώτο μεγάλο κατάστημα στο νησί το 1983.
Δεκαεπτά χρόνια αργότερα η αλυσίδα ξεπερνάει τα όρια της Αίγινας και επεκτείνεται στον Αργοσαρωνικό με 5 νέα καταστήματα, ενώ το 2007 ιδρύεται κέντρο διανομής στη Μαγούλα Αττικής.
Τα αμέσως επόμενα χρόνια, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, μέσω εξαγορών και δημιουργίας νέων καταστημάτων, επεκτείνεται στην Κορινθία, Αργολίδα, Εύβοια αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Επιπλέον, εισέρχεται στην Αττική μέσω της ανάπτυξης ενός ευέλικτου μοντέλου συνεργασίας Franchise με την επωνυμία Κρητικός Τοp Market.
Στις αρχές του 2017, η είσοδος της Κρητικός, στο μετοχικό κεφάλαιο της αλυσίδας Υπέρ Γρηγοριάδης, με παρουσία στους νομούς Καστοριάς, Κοζάνης, Φλώρινας και Γρεβενών, ήταν το πρώτο βήμα για την άνοδό της στη βόρεια Ελλάδα, ενισχύοντας έτσι την παρουσία της στη δυτική Μακεδονία με 35 επιπλέον καταστήματα.
Τον Ιούλιο του 2017 αποκτά το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της αλυσίδας «CRM–Αριάδνη» στην Κρήτη. Η αλυσίδα αριθμεί 92 συνδεδεμένα μέλη και λειτουργεί μέσω συμβάσεων δικαιόχρησης. Επιπλέον, στα τέλη του 2017 εισήλθε στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ το 2018 εξαγόρασε τα σούπερ μάρκετ Μέριμνα στην Αττική.
Το 2019 ενίσχυσε την παρουσία της στην Θεσσαλονίκη εξαγοράζοντας την αλυσίδα «ΜΑΚΟ», που διέθετε δίκτυο 11 καταστημάτων και το 2020 η αλυσίδα πρόσθεσε στο δίκτυο της ακόμη 11 καταστήματα.
Από 1/1/2021, ύστερα από μια δεκαετή πολύ επιτυχημένη και δημιουργική σύμπλευση με την οικογένεια του ΕΛΟΜΑΣ, η Κρητικός συνεχίζει αυτόνομα με σκοπό την επέκτασή της, ενώ προχώρησε στην απόκτηση του υπόλοιπου ποσοστού 49% της θυγατρικής CRM Αριάδνη με την εταιρεία να απορροφάται από την αλυσίδα.
Το 2022 η Κρητικός ενίσχυσε σημαντικά την παρουσία της σε βόρεια Ελλάδα και Κρήτη αφενός με την εξαγορά του ομίλου σούπερ μάρκετ Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες και την ένταξη στο δυναμικό της των 52 εταιρικών σημείων του, αναλαμβάνοντας και τη διαχείριση των εμπορικών σημάτων Ελληνικά Μάρκετ, Πρόοδος Μάρκετ, Ήλιος Μάρκετ και Γρήγορα, μαζί με το ευρύτατο δίκτυο franchise των 350 περίπου καταστημάτων τους και αφετέρου με τη σταδιακή ενσωμάτωση της Μαθιουδάκης με παρουσία σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο.
Η αλυσίδα το 2023 εισήλθε στην αγορά της Μεσσηνιακής Μάνης, εξαγοράζοντας 4 καταστήματα της Katerina’s Market σε Καλαμάτα, Στούπα, Άγιο Νικόλαο και Κάμπο.
Latest News
Η συγχώνευση έφερε οργανική κερδοφορία 27,3 εκατ. ευρώ για την Attica Bank
Στόχος για την Attica Bank η πλήρης εξυγίανση εντός του 2024 και η λειτουργική συγχώνευση μέσα στο 2025
Startups στην Ελλάδα: Οι επενδυτικές ευκαιρίες, οι εξαγορές και οι προοπτικές για το 2025
Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital και την υποστήριξη της EATE παρουσίασε για όγδοη συνεχόμενη χρονιά το report Startups in Greece
Νέες προοπτικές για την Υδρόγειο Ασφαλιστική με την ένταξή της στον Όμιλο Reale
Το Ετήσιο Συνέδριο Συνεργατών της πραγματοποίησε η Υδρόγειος Ασφαλιστική με βραβεύσεις των κορυφαίων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της
Business Banking Εθνικής Τράπεζας: Στο επίκεντρο η ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας
Το Business Banking της Εθνικής Τράπεζας αποτελεί ένα ολοκληρωμένο μοντέλο εξυπηρέτησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Η νέα εταιρική ταυτότητα της ΕΧΑΕ
Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του Χρηματιστηρίου
Στην ΙΟΝ πέρασε και με την... βούλα η Λάβδας - Το μήνυμα Κωτσιοπούλου
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική τόσο της ΙΟΝ όσο και της Λάβδας
Ο Βασίλης Σπίνος αναλαμβάνει νέος General Manager στην Wolt
Ο Βασίλης Σπίνος ξεκίνησε την καριέρα του στη Wolt τον Νοέμβριο του 2018
Έφθασαν τα 300 καταστήματα franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος
H επέκταση του δικτύου franchise αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού πλάνου της ΑΒ Βασιλόπουλος
Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]
H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ
Στις top 3 επιλογές της Citi η Metlen για το 2025 – Βλέπει άνοδο 40%
Σύμφωνα με τη Citi, η δραστηριότητα της Metlen στον τομέα της ενέργειας βρίσκεται σε σταθερές βάσεις