Οι Χούθι έδωσαν στη δημοσιότητα νέα πλάνα που δείχνουν τη στιγμή που ένα θαλάσσιο μη επανδρωμένο σκάφος χτύπησε δεξαμενόπλοιο suezmax που ελέγχεται από την Ultrapetrol στην Ερυθρά Θάλασσα.
Το βίντεο, που διανεμήθηκε στον επίσημο ιστότοπο των ανταρτών της Υεμένης, ισχυρίζεται ότι δείχνει την επίθεση στο δεξαμενόπλοιο Cordelia Moon (χωρητικότητας 163.300-dwt) (κατασκευής 2013).
Στα πλάνα φαίνεται ένα μικρό σκάφος να κινείται με ταχύτητα προς το δεξαμενόπλοιο και στη συνέχεια να εκρήγνυται. Φλόγες και μαύρος καπνός βγαίνουν από την πλευρά του πλοίου.
Χούθι: Χτύπημα με drone σε ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο
Το Cordelia Moon χτυπήθηκε από θαλάσσιο μη επανδρωμένο αεροσκάφος στις 05:00 GMT την Τρίτη, μετά από αρκετές αποτυχημένες πυραυλικές επιθέσεις των Χούθι.
Το πλοίο υπέστη ζημιές, αλλά το πλήρωμά του δεν έπαθε τίποτα και συνέχισε το ταξίδι του. Τα δεδομένα εντοπισμού του σκάφους την Πέμπτη έδειξαν, σύμφωνα με το Tradewinds, ότι συνέχιζε βόρεια στην Ερυθρά Θάλασσα, δυτικά του λιμανιού της Τζέντα στη Σαουδική Αραβία.
Οι ναυτιλιακές βάσεις δεδομένων δείχνουν ότι το πλοίο ελέγχεται από την Ultrapetrol Bahamas, η οποία δεν ήταν δυνατό να προσεγγιστεί για σχόλια.
Το Equasis αναφέρει ως εγγεγραμμένο ιδιοκτήτη την Amber Shipping, μια οντότητα του Παναμά, και διαχειριστής του είναι η ινδική Margao Marine Solutions.
Το περιστατικό με τους Χούθι
Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη Τρίτη 1/10 οι Χούθι επανεμφανίστηκαν με επιθέσεις σε δυο εμπορικά πλοία το ελληνόκτητο Minoan Courage, σημαίας Λιβερίας, το οποίο διαχειρίζεται η Modion Maritime και το Cordelia Moon. Η τελευταία επίθεση τους πριν την επαναμφάνιση είχε καταγραφεί ένα μήνα πίσω την 1η Σεπτεμβρίου όταν πύραυλοι και μη επανδρωμένα αεροσκάφη έπληξαν το δεξαμενόπλοιο Blue Lagoon I (χωρητικότητας 148.600-dwt, κατασκευής 2003) και το VLCC Amjad (χωρητικότητας 298.900-dwt, κατασκευής 2017).
Ερωτηματικό παραμένει γιατί επί ένα μήνα οι αντάρτες δεν εμφανίσθηκαν. Σίγουρα πάντως αναφέρουν οι αναλυτές δεν οφείλεται η «απουσία» αυτή στην έλλειψη μέσων για επιθέσεις σε πλοία.
Επίσης πρόκειται για την πρώτη επίθεση των Χούθι κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν μετά τις πρόσφατες αεροπορικές επιδρομές του Ισραήλ κατά στόχων της οργάνωσης στην Υεμένη
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση