«Κανένας εφησυχασμός δεν χωρά για την κλιματική αλλαγή», επισήμανε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας Γιάννης Στουρνάρας προλογίζοντας το αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που παρουσίασαν σήμερα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θόδωρος Σκυλακάκης και η υφυπουργός Αλεξάνδρα Σδούκου.
Ο κ. Στουρνάρας τόνισε ότι «απαιτείται συνεκτικό πλαίσιο δράσης για την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα», με το ΕΣΕΚ που παρουσίασαν οι κ.κ. Σκυλακάκης και Σδούκου να θέτει ως στόχο το 2030 να μειωθούν κατά 58% οι εκπομπές αέριων ρύπων, κατά 80% το 2040 και να μηδενιστούν το 2050.
88η ΔΕΘ – OT FORUM – Στάμτσης: Πώς η αγορά διαθέσιμης ισχυος φρενάρει τις τιμές στο ρεύμα
Οι επενδύσεις και το τέλος επιδοτήσεων για την κλιματική αλλαγή
Σύμφωνα με τον υπουργό Θόδωρο Σκυλακάκη το νέο πλαίσιο για την ενεργειακή μετάβαση της χώρας περιλαμβάνει το τέλος της εποχής των επιδοτήσεων στην ενέργεια και την υλοποίηση οικονομικών αλλά αποτελεσματικών επενδύσεων.
Ο ίδιος σημείωσε πως με το αναθεωρημένο ΕΣΕΚ 2025-2050 η χώρα καθίσταται πλήρως ενεργειακά ανεξάρτητη.
Σύμφωνα με την υφυπουργό Αλεξάνδρα Σδούκου για την επίτευξη των στόχων του αναθερωρημένου ΕΣΕΚ απαιτούνται επενδύσεις έως το 2050 ύψους 436 δισ. ευρώ, επικαλούμενη σχετική μελέτη της McKinsey που αξιοποίησε το υπουργείου ΠΕΝ για τον οικονομικό αντίκτυπο του σχεδίου.
Σύμφωνα με την ίδια η συνεισφορά στην ακαθάριστη αξία ανέρχεται στα 6 δισ. ευρώ ετησίως έως το 2050, στο ΑΕΠ η συμβολή θα είναι 2,5% ετησίως, ενώ κάθε χρόνο δημιουργούνται 210.000 διατηρήσιμες θέσεις εργασίας.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός πως με τις επενδύσεις για τη διείσδυση των ΑΠΕ, τον εξηλεκτρισμό των δραστηριοτήτων και τις νέες τεχνολογίες αλλά και την εξοικονόμηση ενέργειας το μέσο ενεργειακό κόστος στο ρεύμα υποχωρεί από τα 145 ευρώ ανά Μεγαβατώρα στα 95 ευρώ ανά Μεγαβατώρα το 2050.
Οι κύριοι στόχοι
Με το αναθεωρημένο ΕΣΕΚ προβλέπονται οι δράσεις για την επίτευξη στόχων προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή.
Μεταξύ άλλων τίθενται ως στόχοι για την πράσινη ηλεκτροπαραγωγή.
Οι ΑΠΕ από 55% που είναι σήμερα προβλέπεται το 2030 να αποτελούν το 75,2% της ηλεκτροπαραγωγής και το 95,6% το 2035.
Στα δεδομένα επίσης του νέου ΕΣΕΚ προβλέπεται η αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας στις 130,5 τεραβατώρες το 2050 από 56 τεραβατώρες, ενώ η εγκατεστημένη ισχύς ηλεκτροπαραγωγής από τα 28,3 γιγαβάτ το 2025 θα ανέλθει στις 71,7 γιγαβάτ με το μεγαλύτερο μέρος 35 γιγαβάτ να προέρχεται από τα φωτοβολταϊκά, τα 13 γιγαβάτ από τα χερσαία αιολικά και τα 11 μεγαβάτ από τα υπεράκτια αιολικά, ενώ στα 6,3 γιγαβάτ από τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο.
Μέχρι το 2030 αναμένεται να έχουν εγκατασταθεί έξυπνοι μετρητές κατανάλωσης και στα 7,5 εκατομμύρια των παροχών, ενώ για τις επόμενες δύο δεκαετίες προβλέπεται η διείσδυση του βιομεθανίου και υδρογόνου στην κατανάλωση.
Βαρύτητα δίνεται και στο πρόγραμμα εξοικονόμησης ενέργειας στα κτίρια με πάνω από 800.000 ανακαινίσεις τη δεκαετία 2040 -2050.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος