Νέο γύρο επιλεγμένων εξαγορών στον κλάδο των σούπερ μάρκετ προβλέπουν για το προσεχές διάστημα παράγοντες της αγοράς, καθώς η πίεση προς μικρές και μικρομεσαίες αλυσίδες αυξάνεται, ενώ η απόκτηση «έτοιμων» καταστημάτων έχει αποδειχθεί πιο φθηνός και πιο εύκολος τρόπος επέκτασης των ισχυρών του κλάδου.
Σούπερ μάρκετ: Ξοδεύουμε 2.144 ευρώ το χρόνο – Πόσα δίνουμε σε εστίαση και delivery [γραφήματα]
Ο στόχος των αγοραστών, που αναζητούν ευκαιρίες στο «μεσαίο ράφι», εξακολουθεί να εστιάζεται στη μεγέθυνση του γεωγραφικού τους αποτυπώματος και συγκεκριμένα σε περιοχές που ευνοούνται από τις αυξημένες τουριστικές ροές.
Πάντως, με βάση τα λεγόμενα πολύπειρου στελέχους, δεν θα πρέπει να αποκλειστεί και ένα mega deal που θα σημάνει την είσοδο πολυεθνικού παίκτη στην ελληνική αγορά. Και ο λόγος είναι και πάλι η ενίσχυση της θέσης της Ελλάδας στη διεθνή τουριστική αγορά.
Πέφτουν οι υπογραφές για την εξαγορά της Τερζής από την ΑΒ Βασιλόπουλος
Μέχρι όμως το mega deal, στην αγορά γίνονται… πραγματάκια, όπως για παράδειγμα η «μικρομεσαία» εξαγορά που ετοιμάζεται να υπογράψει η ΑΒ Βασιλόπουλος. Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για την αλυσίδα Τερζής με παρουσία κυρίως στον Πύργο Ηλείας, τα έξι καταστήματα της οποίας θα προστεθούν στο δίκτυο franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Για την επικείμενη εξαγορά είχε μιλήσει πριν λίγες μέρες ο Νίκος Λαβίδας, Brand Manager της αλυσίδας, χωρίς να αναφέρει το όνομα της εταιρείας, αφήνοντας όμως να εννοηθεί ότι θα ενταχθεί στο νέο concept ανάπτυξης της ΑΒ που εστιάζει στη δικαιόχρηση.
Τα 6 καταστήματα της Τερζής που οσονούπω θα αλλάξουν χέρια, θα προστεθούν στα 178 σημεία μικρομεσαίων αλυσίδων, τα οποία εξαγοράστηκαν εν μέσω πληθωριστικής κρίσης, δηλαδή την τριετία από 2022 μέχρι και σήμερα.
Ας σημειωθεί ότι η Τερζής παλιότερα είχε έρθει πολύ κοντά και με τη Μασούτης αλλά δεν έκλεισε το deal.
Οι εξαγορές της Σκλαβενίτης στην περιφέρεια
Με στοχευμένες εξαγορές μικρών τοπικών αλυσίδων συνεχίζει την επέκτασή της σε περιοχές που δεν έχει παρουσία η Σκλαβενίτης, leader του κλάδου.
Την περίοδο 2022 – 2024 η αλυσίδα ισχυροποίησε έτι περαιτέρω το οικονομικό της αποτύπωμα, που μεταφράζεται σε 5 δισ. ευρώ τζίρο, εξαγοράζοντας την AS Αγορά με καταστήματα σε Λάρισα, Αγιά, Αμπελώνα και Νέους Πόρους, τη Γέγος με καταστήματα σε Μαρκόπουλο, Λούτσα και Πόρτο Ράφτη και τη SEP Markets Παπαδόπουλος στα Ιωάννινα, ενώ φέτος πρόσθεσε στο δυναμικό της και δύο καταστήματα της αλυσίδας Φλεβάρης στη Ρόδο.
Πρωταγωνιστής των deals ο Γιάννης Μασούτης
Με τζίρο που ξεπέρασε το 1 δισ. η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα σούπερ μάρκετ Μασούτης αύξησε τα μεγέθη της κατά τη χρήση του 2023 και ετοιμάζεται να διευρύνει το «αποτύπωμά» της πανελλαδικά και μέσω νέων εξαγορών.
Από τις αρχές του 2022 μέχρι σήμερα η Διαμαντής Μασούτης έχει ενισχύσει το δίκτυό της εξαγοράζοντας περισσότερα από 50 καταστήματα.
Πιο αναλυτικά, η αλυσίδα διεύρυνε την παρουσία της σε νέες περιοχές μέσα από την απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου επί 10 καταστημάτων της Family Super Market σε Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Κατερίνη, Γιαννιτσά, Βέροια, Πτολεμαΐδα και Κομοτηνή.
Επιπλέον, τον Ιανουάριο του 2023 εξαγόρασε δύο καταστήματα της αλυσίδας Γέγος που βρίσκονται σε Αργυρούπολη και Κερατέα, ενώ απέκτησε επίσης την εταιρεία Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ, με 6 καταστήματα σε Σαντορίνη, Μύκονο και Αττική.
Το 2022 η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα σούπερ μάρκετ είχε προχωρήσει σε στρατηγική συνεργασία με τη συνεταιριστική αλυσίδα ΣΥΝΚΑ, με παρουσία σε Κρήτη, Αιγαίο και Κέρκυρα.
Συγκεκριμένα απέκτησε 18 καταστήματα στην Κέρκυρα και 14 καταστήματα σε νησιά του Αιγαίου (2 Χίος, 2 Μήλος, 1 Πάρος, 2 Νάξος 1 Σαντορίνη, 1 Σύρος, 3 Τήνος, 2 Κάλυμνος).
Εξαγόρασε 73 καταστήματα η Κρητικός
Με «συνταγή» Σκλαβενίτη στο κομμάτι των εξαγορών η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, που ξεκίνησε από ένα μικρό μπακάλικο στην Αίγινα πριν από 76 χρόνια, «χτυπάει» εφέτος τζίρο 800 εκατ. ευρώ, συνεχίζοντας να αναπτύσσεται με διψήφιο ρυθμό.
Εν μέσω πληθωριστικής κρίσης η αλυσίδα των Άγγελου, Νεκτάριου και Δημήτρη Κρητικού πρόσθεσε μέσω εξαγορών 73 καταστήματα στο δίκτυό της που σήμερα ξεπερνά τα 890 σημεία (εταιρικά, franchise και αντιπρόσωποι) πανελλαδικά, ενώ διαθέτει και 8 κέντρα διανομής.
Συγκεκριμένα, το 2022 προχώρησε στην εξαγορά του ομίλου σούπερ μάρκετ Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες Α.Ε. εντάσσοντας στο δυναμικό της τα 52 εταιρικά καταστήματα του ομίλου αλλά και τη διαχείριση των εμπορικών σημάτων Ελληνικά Μάρκετ, Πρόοδος Μάρκετ, Ήλιος Μάρκετ και Γρήγορα, μαζί με το ευρύτατο δίκτυο των 350 καταστημάτων τους.
Παράλληλα, προχώρησε στην εξαγορά του ομίλου Σούπερ Μάρκετ Μαθιουδάκης με 17 καταστήματα σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο, ενώ πέρυσι τον Μάρτιο απέκτησε τα Katerina’s Market με καταστήματα σε Καλαμάτα, Στούπα, Άγιο Νικόλαο και Κάμπο.
OK Anytime Market
Στην εξαγορά 6 καταστημάτων στη βόρεια Ελλάδα από την εταιρεία Kosmoplus, προχώρησε στο τέλος του 2023 η OK Anytime Market συνεχίζοντας την δυναμική της ανάπτυξη.
Πέρσι η αλυσίδα, που αναπτύσσεται κυρίως μέσω franchise, εμφάνισε περίπου διψήφια ανάπτυξη, τόσο σε πωλήσεις – οι οποίες προσέγγισαν τα 75 εκατ. ευρώ – όσο και σε προ φόρων κερδοφορία ξεπέρασε το 1 εκατ. ευρώ, με άνοδο 10,72% συγκριτικά με το 2022.
Market In
Το 2022 η αλυσίδα Market In απέκτησε το 100% των μετοχών της εταιρείας Χαρά Α.Ε., της μεγαλύτερης τοπικής αλυσίδας super market στο νησί της Χίου με 9 καταστήματα.
Από την ίδια αλυσίδα πραγματοποιήθηκε ακόμη μια εξαγορά στις αρχές του 2024, καθώς απέκτησε δύο καταστήματα της εταιρείας Αφοί Δημοθεόδωροι Α.Ε. (Dimarket) σε Γλυφάδα και Νέο Ηράκλειο.
Δύο εξαγορές από τον Ν. Βαρδινογιάννη
Εφέτος η Retail & More, συμφερόντων του Ν. Βαρδινογιάννη, υλοποίησε σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργική ενσωμάτωση των καταστημάτων economy και το rebranding αυτών σε Carrefour express, προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία και την αναγνωρισιμότητα του σήματος και στην Αττική.
Υπενθυμίζεται ότι η εξαγορά του 100% των μετοχών της Χουλιόπουλος ΕΠΕ με την προσθήκη των 11 καταστημάτων economy στο δίκτυο εταιρικών καταστημάτων της Carrefour ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2023, ενώ το τίμημα της εξαγοράς ανήλθε στα 3,15 εκατ. ευρώ. Ακολούθησε εφέτος η απόκτηση του σούπερ μάρκετ Πηγή στο Παγκράτι, που πλέον έχει γίνει εταιρικό για λογαριασμό της Carrefour.
Στα τέλη Ιουνίου 2024 ο αριθμός των καταστημάτων Carrefour στην Ελλάδα έφτασε τα 43, εκ των οποίων τα 17 είναι εταιρικά, με τη Retail & More να στοχεύει σε πάνω από 50 καταστήματα στο τέλος του 2024.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου AVE, στον οποίο ανήκει η Retail & More, οι καθαρές πωλήσεις του κλάδου χονδρικού εμπορίου προϊόντων ευρείας κατανάλωσης στο πρώτο εξάμηνο του έτους πλησίασαν τα 6 εκατ. ευρώ, αν και το αποτέλεσμα μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε ζημίες 1,27 εκατ. ευρώ.
Πίτσιας
Στην ενίσχυση του δικτύου των καταστημάτων της μέσω εξαγοράς και στην είσοδο της σε περιοχές όπου μέχρι σήμερα δεν είχε παρουσία, προχώρησε το 2022 η αλυσίδα Πίτσιας από την Πιερία.
Συγκεκριμένα εξαγόρασε 3 καταστήματα της Μαζί Markets, δύο εκ των οποίων βρίσκονται στη Βέροια και ένα στη Χαλκιδώνα στη Θεσσαλονίκη.
Latest News
Bank of America /UBS: Τι συστήνουν για Alpha Bank και Eurobank
Οι νέες τιμές στόχοι για τις μετοχές
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Πριν πατήσετε το “ON” ή πριν επιλέξετε νέο κλιματιστικό για θέρμανση, δείτε χρήσιμες συμβουλές αποδοτικής λειτουργίας που πρέπει να γνωρίζετε από την Fujitsu
Διανομή μερίσματος από το 50% των κερδών του 2024 από την Τράπεζα Κύπρου
Η ανταμοιβή από την Τράπεζα Κύπρου στους μετόχους θα γίνει κυρίως με μετρητά και σε μικρότερο βαθμό με επαναγορά μετοχών
AKTOR: Rebranding της Ιntrakat από την Unlimited Creativity
Το rebranding της ΙΝΤΡΑΚΑΤ σε AKTOR Όμιλος Εταιρειών ανέλαβε και υλοποίησε η Unlimited Creativity του Όμιλου V+O
Το συλλυπητήριο μήνυμα του ΣΕΒ για την απώλεια του Βαρδή Βαρδινογιάννη
«Με επιχειρηματική τόλμη και ευφυΐα, πέτυχε να δημιουργήσει έναν πολυσχιδή και εξωστρεφή διεθνή επιχειρηματικό όμιλο»
Άντλησε 650 εκατ. από το πράσινο ομόλογο η Εθνική - Πάνω από 3,5 δισ. οι προσφορές
Πάνω από €3,5 δισ. ήταν οι προσφορές σύμφωνα με το βιβλίο προσφορών για το ομόλογο που εξέδωσε η Εθνική Τράπεζα
Πώς ο Βαρδής Βαρδινογιάννης έχτισε την αυτοκρατορία της Motor Oil
Ο όμιλος που διοικούσε ο Βαρδής Βαρδινογιάννης - Το deal με Ελλάκτωρ - Οι ΑΠΕ, η ηλεκτροπαραγωγή και το υδρογόνο
ΟΠΤΙΜΑ ΑΕ: Βραβεύτηκε στην κατηγορία FOOD SAFETY CULTURE STAND OUT στα Food Experts Awards 2024
Το συγκεκριμένο βραβείο έρχεται να επιστεγάσει τη συμβολή της Διεύθυνσης Διασφάλισης Ποιότητας & Ανάπτυξης Νέων Προϊόντων της ΟΠΤΙΜΑ
Τρία νέα φωτοβολταϊκά έργα από την Metlen στην Ισπανία
Η Metlen προχωρά στη στρατηγική διεθνοποίησής της, αξιοποιώντας την εμπειρία της για τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας στις τοπικές αγορές
Motor Oil για Βαρδή Βαρδινογιάννη: Οι αξίες του πυξίδα για την πορεία της εταιρείας
Οι ανακοινώσεις του ομίλου της Motor Oil και των εργαζομένων για τον Βαρδή Βαρδινογιάννη