Νέα ώθηση στις δυο αγορές- «χρυσωρυχείο» της Μαύρης Ηπείρου, την Νιγηρία και την Αίγυπτο όπου δραστηριοποιείται επιχειρεί η Coca Cola HBC.
Η εταιρεία των επιχειρηματιών Δαυίδ – Λεβέντη δίνει σύμφωνα με στελέχη του ομίλου ιδιαίτερη έμφαση στην Αφρική, επενδύοντας σημαντικούς πόρους στην ανάπτυξη των υποδομών της και εισάγοντας καινούργιες πρακτικές μάρκετινγκ πολύ πιο εξελιγμένες.
H απόβαση της Coca Cola στην Αφρική
Μόνο στη Νιγηρία, η οποία θεωρείται από τις δυναμικές αγορές χάρη στον μικρό μέσο όρο ηλικίας του πληθυσμού της δρομολογούνται επενδύσεις ύψους 1 δισ. δολαρίων τα επόμενα πέντε χρόνια.
Coca Cola: Eπένδυση – μαμούθ στη Νιγηρία – Ρίχνει 1 δισ. για ενίσχυση παραγωγής
Ο CEO της Coca Cola HBC, Ζόραν Μπογκντάνοβιτς στο πλαίσιο πρόσφατης συνάντησης με τον πρόεδρο της αφρικανικής χώρας, Τινούμπου έχει επενδύσει, 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια από το 2013 για να επεκτείνει την παραγωγική της ικανότητα, να βελτιώσει την αλυσίδα εφοδιασμού της και να εκπαιδεύσει και να αναπτύξει,
Αγορά «κλειδί» η Νιγηρία
«Η Νιγηρία είναι κρίσιμης σημασίας στην μακροχρόνια ανάπτυξή μας», σημείωσε χαρακτηριστικά η επικεφαλής του τμήματος ανάλυσης δεδομένων της Coca Cola HBC Ruchika Sachdeva μιλώντας πρόσφατα σε webinar, τονίζοντας μάλιστα πως στόχος είναι η αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης.
Σύμφωνα με την κα. Sachdeva, η εταιρεία έχει εντοπίσει 6 διαφορετικά προφίλ καταναλωτών και προσπαθεί μέσα από σύγχρονα εργαλεία ανάλυσης να προωθήσει τα κατάλληλα προϊόντα σε κάθε κατάστημα ξεχωριστά.
Στα σχέδιο εμπλέκεται και η μητρική Coca Cola της Ατλάντα (The Coca Cola Company), με την οποία σχεδιάζονται πολλές από κοινού πρωτοβουλίες, προκειμένου την τόνωση της ζήτησης.
73 χρόνια ιστορίας στην Νιγηρία
Η Coca-Cola είναι παρούσα στη Νιγηρία για περισσότερα από 70 χρόνια και σήμερα απασχολεί πάνω από 2.800 άτομα σε 8 εργοστάσια παραγωγής.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από τον Steward Redqueen, διαπίστωσε ότι για κάθε θέση εργασίας που δημιουργείται από το σύστημα Coca-Cola, υποστηρίζονται επιπλέον 31 θέσεις εργασίας σε ολόκληρη τη χώρα.
Όλα ξεκίνησαν το 1951 όταν η AG Leventis ιδρύει την Nigerian Bottling Company (ΝΒC) στο Λάγος της Νιγηρίας και δυο χρόνια αργότερα το 1953 αρχίζει η παραγωγή στο εργοστάσιο σην Ebute-Metta. Οκτώ χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 1961, ανοίγει το δεύτερο εργοστάσιo στην πολη Ibadan.
Με βάση τη τελευταία οικονομικά στοιχεία, η ανάπτυξη πωλήσεων σε όγκο ανήλθε σε 24%.
Ανεβαίνει ο πήχης στην Αίγυπτο
Εξίσου ψηλά μπαίνει ο πήχης στην Αίγυπτο, στην οποία η εταιρεία εισήλθε πριν από δυο χρόνια μέσα από την εξαγορά της Coca-Cola Bottling Company of Egypt (CCBCE).
Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, καθώς πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά –από πλευράς όγκου πωλήσεων στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα ποτά– της Αφρικής. Επιπλέον, έχει πληθυσμό πάνω από 100 εκατ. κατοίκους και μάλιστα νέο πληθυσμό, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 25 έτη.
Τα νέα εργαλεία μάρκετινγκ
Σύμφωνα με την κα. Sachdeva, ύστερα από δυο χρόνια η εταιρεία έχει καλύτερη εικόνα από την τοπική αγορά και στα 200.000 και πλεόν καταστήματα ενώ συγκεντρώνονται δεδομένα από τις πωλήσεις και τη «συμπεριφορά» του κάθε πελάτη κάθε έξι μήνες.
H νέα προσέγγιση μέσα από σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ, τα οποία δίνουν τη δυνατότητα στους πωλητές της εταιρείας να προωθήσουν το κατάλληλο μείγμα προϊόντων και τιμών έχει καταφέρει να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 30% σε 11.000 σημεία πώλησης ενώ στόχος είναι να διευρυνθεί η ακτίνα εφαρμογής του νέου εργαλείου σε πολλά περισσότερα καταστήματα.
Το «αγκάθι» του μποικοτάζ
«Αγκάθι» στην ανάπτυξη της εταιρείας στην τοπική αγορά αποτελεί το μποικοτάζ στα αμερικανικά προϊόντα λόγω του πολέμου που διεξάγει το Ισραήλ και το γεγονός πως υπάρχει οργή μεταξύ των Αράβων κατά των ΗΠΑ και της Ευρώπης, που δεν έκαναν περισσότερα για να πείσουν το Τελ Αβίβ να τερματίσει την επίθεσή του στη Γάζα.
Latest News
Ακόμη μια Κυριακή ανοιχτά τα καταστήματα - Τι περιμένει η αγορά
Το 54% των Ελλήνων δήλωσαν ότι θα ξοδέψουν περίπου τα ίδια με πέρυσι για εορταστικές αγορές, ενώ περισσότερα προτίθενται να ξοδέψει το 4%
Προϋπολογισμός 2025: Οι παροχές 1,1 δισ. και η δέσμη μέτρων για τις προμήθειες των τραπεζών
Ο προϋπολογισμός 2025 ψηφίζεται σήμερα Κυριακή 15 Δεκεμβρίου - Ο Μητσοτάκης για παροχές και προμήθεια τραπεζών
Πώς η Ελλάδα γίνεται κόμβος δεδομένων- Από τον Φάρο και τον Δαίδαλο μέχρι τα data centers
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάγκη της για δεδομένα «φέρνει» και ένα κύμα επενδύσεων, από τα data centers και τα καλώδια οπτικών ινών μέχρι τον «Φάρο» και τον «Δαίδαλο»
Πώς θα κινηθεί η αγορά τα Χριστούγεννα - Τι σχεδιάζουν Jumbo, Κωτσόβολος, Πλαίσιο
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι παραδοσιακές αγορές - το βάρος και τα ερωτηματικά για τις «δεύτερες ανάγκες» μετατίθενται για την εκπτωτική σεζόν του Ιανουαρίου
Τα «παράδοξα» του εμπορικού συνδικαλισμού – Τα 30 χρόνια ΕΣΕΕ και το ντεμπούτο της Αθήνας
Τα πρόσωπα που σημάδεψαν τον θεσμό – Η γένεση της ΕΣΕΕ και η πρώτη φορά πρόεδρος από την πρωτεύουσα
Τι φέρνει ο «γάμος» Entersoft με SoftOne – Στα σχέδια νέες εξαγορές
Όπως είπε ο κ. Κοτζαμανίδης μέχρι πρότινος Entersoft και Softone ήταν ανταγωνιστές μεν αλλά με αμοιβαίο μεταξύ τους σεβασμό, ενώ χαρακτήρισε τις δύο εταιρείες «διαμάντια του κλάδου»
«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη
Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία
Στη Newsphone το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά μετά από πλειστηριασμό
Ο σημερινός πλειστηριασμός για το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά, είχε μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 3.417.000 ευρώ
Πράσινο φως από την Κομισιόν για παράταση του «Ηρακλή» - Στα 3 δισ. ο προϋπολογισμός
Η Κομισιόν ενέκρινε νέα παράταση του προγράμματος έως το τέλος του Ιουνίου
«Πράσινο φως» στην Ικτίνος για υπόγειο λατομείο στη Δράμα - Η ανακοίνωση
Η νέα αυτή εκμετάλλευση του υπόγειου λατομείου από την Ικτίνος θα αυξήσει κατά 20% την παραγωγή δολομίτικου Μαρμάρου του Βώλακα