Μετά τα βίντεο αποκάλυψης των αγορών της Gen Z στα περίφημα hauls που κατακλύζουν TikTok, Youtube και Instagram, οι νέοι στρέφονται στα είδη παντοπωλείου, smoothies και λαχανικών, στα αναδυόμενα grocery haul.
Δίπλα στον οικογενειακό προγραμματισμό γευμάτων και τα ψώνια της εβδομάδας που μέχρι τώρα πρωταγωνιστούσαν στα συγκεκριμένα hauls, τα γκουρμέ σνακ κάνουν την εμφάνισή τους από τους Gen Z-ers. Και είναι απλώς πανάκριβα.
Doom spending: Γιατί η Gen Z και οι millennials ξοδεύουν όλο και πιο αλόγιστα
Μια εξ αυτών, η 26χρονη TikToker, Τζέιντ Λίλυ, αποκάλυπτε μπροστά στην κάμερα του κινητού της το ένα αντικείμενο μετά το άλλο: συμπληρώματα διατροφής που υποστηρίζονται από διασημότητες, συσκευασμένα μούρα, γιαούρτι καρύδας, ζωμό, kombucha και προπαρασκευασμένα τρόφιμα από το hot bar.
@jadeswildparty Went a little too hard at erewhon, Lemme Purr has literally sold out everywhere and now you can buy it in store 🍍🐈 #erewhonhaul #lemme ♬ original sound – Jadeswildparty
Τα τρόφιμα που κάνουν την εμφάνισή τους, προήλθαν από την πολυτελή αλυσίδα τροφίμων Erewhon του Λος Άντζελες, γνωστή για τα smoothies της αξίας 19 δολαρίων, τα οποία δημιουργήθηκαν μαζί με τις Κόρτνεϊ Καρντάσιαν και την Κέιτι Πέρι. Η Λίλυ είπε στους ακολούθους της ότι τα τρόφιμα κόστισαν 500 δολάρια. «Αυτά είναι όλα τα πράγματα χωρίς τα οποία δεν μπορώ να ζήσω», σημείωσε στο TikTok.
Gen Z: Γιατί αγοράζουν ακριβά σνακ
Όλο και περισσότερο, οι νέοι άνθρωποι λαχταρούν τα ακριβά τρόφιμα.
Σε μια έρευνα της McKinsey τον Φεβρουάριο, τα είδη παντοπωλείου αντιπροσώπευαν την κορυφαία κατηγορία στην οποία οι ερωτηθέντες της Gen Z και των millenials δήλωσαν ότι σχεδίαζαν να ξοδέψουν χρήματα στο συγκεκριμένο τομέα, αφήνοντας πίσω τα εστιατόρια, τα ταξίδια και τη γυμναστική.
Η έκπληξη από τα στοιχεία προκύπτει καθώς το 2017, οι Gen X ήταν οι πρώτοι που ξόδευαν χρήματα για είδη παντοπωλείου, ακολουθούμενοι από τους boomers.
Κι όμως, σήμερα, ορισμένοι 20χρονοι δεν διστάζουν να αναλάβουν δεύτερη και τρίτη δουλειά για να αντέξουν οικονομικά τις καθημερινές επισκέψεις στα Erewhon.
Ενδεικτικό της νέας τάσης είναι ότι τον Ιούνιο, η Bank of America ανέφερε ότι οι καταναλωτές της Gen Z ξόδευαν περισσότερα σε premium παντοπωλεία από οποιαδήποτε άλλη γενιά.
Τον Ιούνιο, η Bank of America ανέφερε ότι οι καταναλωτές της Gen Z ξόδευαν περισσότερα σε premium παντοπωλεία από οποιαδήποτε άλλη γενιά
Η τάση και τα It-products
Λαμβάνοντας υπόψη ότι το κανονικό κόστος των παντοπωλείων αυξάνεται τα τελευταία χρόνια, η τάση αυτή προκαλεί σύγχυση.
Σύμφωνα με το Business Insider, η CreditKarma ανέφερε ότι σε έρευνα που διεξήγαγε τον Μάιο, πάνω από το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων που δήλωσαν ότι είχαν παρατηρήσει ότι οι τιμές των τροφίμων αυξάνονται, πρόσθεσαν επίσης ότι είχαν παραλείψει γεύματα για να εξοικονομήσουν χρήματα.
Ορισμένοι Gen Z-ers, ωστόσο, δεν τρομάζουν από την αύξηση του κόστους, δίνοντας προτεραιότητα στα υγιεινά τρόφιμα και τα ακριβά σνακ.
Τα ακριβά σνακ και τα διασκεδαστικά ποτά είναι τα «It» αντικείμενα για πολλούς νέους καταναλωτές. Η αγορά ενός κουτιού δημητριακών σε σχήμα κρουασάν αξίας 53 δολαρίων ή μιας κονσέρβας πατατάκια αξίας 45 δολαρίων μπορεί να φαίνεται εξωφρενική, αλλά εξακολουθούν να είναι πιο προσιτές από μια σακούλα αξίας 2.000 δολαρίων.
Με άλλα λόγια, ο πληθωρισμός δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την αγάπη της Gen Z για τσυγκεκριμένα σνακ.
Η Gen Ζ οδηγεί την κατανάλωση
Μετά την πρεμιέρα ντοκιμαντέρ όπως το «Super Size Me» και το «Food, Inc.» τη δεκαετία του 2000, η διατροφική ανησυχία εξαπλώθηκε σαν πυρκαγιά. Οι millennials ξεκίνησαν μια τρέλα υγιεινής διατροφής με μόδες όπως το τοστ με αβοκάντο και τα σούπερ μπολ με δημητριακά, υπερτροφές και γιαούρτι.
Η τάση απογειώθηκε με την Gen Z. Οι millennials και οι Gen Z-ers οδηγούν τη ζήτηση για χορτοφαγικά και vegan τρόφιμα.
Σε μια πρόσφατη έρευνα της YouGov για την Whole Foods, το 70% των ερωτηθέντων της Gen Z δήλωσε ότι είναι πρόθυμο να πληρώσει περισσότερα για τρόφιμα υψηλής ποιότητας. Δεδομένου ότι οι φυτικές και βιολογικές επιλογές είναι συχνά πιο ακριβές, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο λογαριασμός του παντοπωλείου της Gen Z βαίνει την ανιούσα.
Το νέο «φαινόμενου του κραγιόν»
Η αγάπη της γενιάς αυτής για τα τρόφιμα με γνώμονα την υγεία είναι επίσης μια επίδειξη οικονομικής δύναμης.
Δεδομένου ότι η αγορά σπιτιού είναι όλο και πιο απρόσιτη και όλο και λιγότεροι νέοι έχουν δίπλωμα οδήγησης (πόσο μάλλον ένα φανταχτερό αυτοκίνητο για να επιδεικνύουν), η Gen Z στρέφεται σε ένα πιο προσιτό status symbol: το καλάθι του παντοπωλείου τους.
Η Αντρέα Χερνάντεζ, συγγραφέας του ενημερωτικού δελτίου Snaxshot, αποκαλεί αυτό το φαινόμενο «το νέο φαινόμενο του κραγιόν» – μια οικονομική θεωρία που λέει ότι οι καταναλωτές ξοδεύουν χρήματα σε πιο προσιτές πολυτέλειες, όπως το κραγιόν, κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης. «Πρόκειται για μια μορφή προσιτής ευμάρειας», δήλωσε η ίδια. «Μπαίνουμε τώρα σε αυτό το φαινόμενο, όπου το φαγητό να μην αποτελεί βασική ανάγκη, αλλά εμπειρία πολυτέλειας».
Gen Z: Και δεν είναι οι πρώτοι
Ένα άρθρο των New York Times από το 1986 με τίτλο «Pure Food: The Status Symbol of the Decade» (Καθαρό φαγητό: Το σύμβολο του στάτους της δεκαετίας) ανέφερε ότι η σύμβουλος τροφίμων και συγγραφέας βιβλίων μαγειρικής Μπάρμπαρα Κάφκα έλεγε: «Το φαγητό που αγοράζετε είναι μια αντανάκλαση της θέσης σας στην κοινωνία». Και πρόσθεσε: «Είναι ένας τρόπος να αναβαθμίσεις την εικόνα του εαυτού σου. Είναι θέμα τάξης και έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με την κοινωνική κινητικότητα προς τα πάνω».
Και η Gen Z το πάει αυτό στο επόμενο επίπεδο.
Latest News
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC
Γιατί οι Millennials δεν αγοράζουν πλέον σπίτια;
Οι τιμές των σπιτιών δεν είναι το μόνο που εμποδίζει τους millennials να αγοράζουν ακίνητα - Τι άλλο τους ανησυχεί
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους
Ιράν: Νέα πτώση για το ριαλ έναντι του δολαρίου
Συνεχίζεται η καταβαράθρωση του νομίσματος του Ιράν έναντι του δολαρίου. Το ριάλ έπεσε στα 756.000 ανά δολάριο
Μπροστά στην απαγόρευση του TikTok - Πώς προετοιμάζονται οι αγορές μόδας και ομορφιάς
Το timing της απαγόρευσης έρχεται αν και κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, οι πωλήσεις του TikTok Shop έχουν αυξηθεί κατακόρυφα