
Με διευρυμένο χαρτοφυλάκιο, επώνυμες μάρκες με κυρίαρχη της Nike, φυσικά σημεία πώλησης που πλέον ξεπερνούν τα 80 και 6 ηλεκτρονικά καταστήματα, ο όμιλος JD/Cosmos Sport κέρδισε τους Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι οδήγησαν τον τζίρο σε αλματώδη αύξηση της τάξεως του 40,97% για το 2023.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις στο ΓΕΜΗ, ο κύκλος εργασιών της ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ -που «τρέχει» την ανάπτυξη των JD Sports για λογαριασμό της βρετανικής εταιρείας στην οποία ανήκει κατά 80%- ανήλθε σε 144,22 εκατ. ευρώ έναντι 102,31 εκατ. ευρώ το 2022, αυξημένος κατά 40,97%.
JD Sports: Νέο κατάστημα στην Ερμού
Στον ίδιο ρυθμό εμφανίζονται και τα μικτά αποτελέσματα (κέρδη) που έφτασαν στα 61,90 εκατ. ευρώ, με το μικτό περιθώριο κέρδους να διαμορφώνεται στο 42,92% έναντι 43,78% στην αμέσως προηγούμενη χρήση. Η εταιρεία εμφάνισε προ φόρων κέρδη ύψους 10,60 εκατ. ευρώ από 7,47 εκατ. ευρώ στη χρήση 2022, αυξημένα κατά 41,98%, ενώ τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 24,81 εκατ. ευρώ.
JD/Cosmos Sport: Το πλάνο ανάπτυξης
Εκτός από την ταχύτατη επέκταση, ο όμιλος αποφάσισε να αλλάξει και τη στρατηγική ανάπτυξης των σημάτων κατευθύνοντας το καταναλωτικό κοινό σε διαφορετικά δίκτυα ανάλογα με το τι θέλει να αγοράσει, προσφέροντας ένα ενιαίο περιβάλλον «πλοήγησης» στον καταναλωτή, είτε αυτός επισκέπτεται ένα φυσικό είτε ένα ηλεκτρονικό κατάστημά της.
Η omnichannel εμπειρία του καταναλωτή και το επίπεδο αυτής, διαδραματίζει ήδη πολύ σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη των εταιρειών του κλάδου. Στους βραχυπρόθεσμους στόχους περιλαμβάνονται η αύξηση των πωλήσεων και η διεύρυνση του μεριδίου αγοράς με απώτερο στόχο την βελτίωση της κερδοφορίας και ρευστότητας της εταιρείας.
O όμιλος JD/Cosmos Sport κέρδισε τους Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι οδήγησαν τον τζίρο σε αλματώδη αύξηση της τάξεως του 40,97% για το 2023.
Διεύρυνση δικτύου
Καθόλη την περσινή χρονιά η στρατηγική επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη των JD Sports, ενώ όσον αφορά την επέκταση των Cosmos Sport δόθηκε έμφαση στην Βόρεια Ελλάδα.
Ενδεικτικό είναι πως κατά την 31/1/2024, διέθετε 76 φυσικά υποκαταστήματα, 25 στο νομό Αττικής, 7 στο νομό Θεσσαλονίκης, 5 στο νομό Ηρακλείου, 3 στους νομούς Χανίων, Δωδεκανήσου, Λασιθίου, Εύβοιας και Κέρκυρας, 2 στους Νομούς Αχαΐας, Λάρισας , Μεσσηνίας, Μαγνησίας και από 1 υποκατάστημα στους Νομούς Ξάνθης, Βοιωτίας, Χίου, Έβρου, Φθιώτιδας, Δράμας, Αιτωλοακαρνανίας, Ηλείας, Καρδίτσας, Κοζάνης, Ημαθίας, Σερρών, Λέσβου , Κορινθίας, Τρικάλων και Ιωαννίνων. Όπως και 6 ηλεκτρονικά καταστήματα e-shop.
Μέχρι στιγμής κατά την τρέχουσα χρονιά, έχουν ανοίξει περισσότερα από 10 καταστήματα, ανάμεσά τους το JD Sports στην Καλλιθέα και το Cosmos Sport στην Κομοτηνή, όπως και το flagship κατάστημα JD Sports #KingofTrainers στην Ερμού.
Η αλυσίδα Cosmos Sport εγκαινίασε νέο κατάστημα στη Γλυφάδα, ενώ υιοθέτησε μια νέα sport-driven στρατηγική μειώνοντας το «αποτύπωμά» της σε street fashion και athleisure, κατηγορίες που αναπτύσσονται μέσω της αλυσίδας JD, η οποία κατάφερε να αποκτήσει γρήγορα ένα σημαντικό μερίδιο μεταξύ των νεαρότερων καταναλωτών της Gen Z και της Gen Α.
Έχοντας ως στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη και επέκταση του δικτύου, εξάλλου, η εταιρεία ίδρυσε Απρίλιο του 2021 την θυγατρική εταιρεία Cosmossport trading (Cyprus) Limited στην Κύπρο της οποίας κατέχει το σύνολο του εκδοθέντος μετοχικού κεφαλαίου ως μοναδική μέτοχος.
Η θυγατρική εταιρεία απαριθμεί ήδη 10 φυσικά καταστήματα στην Κυπριακή επικράτεια με τις εμπορικές επωνυμίες (Cosmos Sport, Sneaker10, JD), τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά sites τους (www.cosmossport.cy, www. jdsports.cy, www.sneaker10.cy) καθώς και δύο σύγχρονα κέντρα αποθήκευσης και διανομής.
Από την Κρήτη σε ολόκληρη την Ελλάδα
Η Cosmos Sport ιδρύθηκε το 1982 από τον Φραγκίσκο Τσικνάκη στο Ηράκλειο της Κρήτης και έκτοτε αναπτύχθηκε σε μία δυναμική αλυσίδα στον κλάδο της λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών στην Ελλάδα. Το πρώτο κατάστημα των 40 τ.μ. στη Χερσόνησο έδωσε μέσα σε μερικά χρόνια τη σειρά του σε δεκάδες σημεία στην Κρήτη, ενώ το 2008 επιχειρείται η επέκταση στην αθηναϊκή αγορά.
Από το ένα σημείο στο Περιστέρι, η εταιρεία προχώρησε στο δεύτερο στη Νέα Ερυθραία, ενώ παράλληλα η Cosmos Sport λάνσαρε το δικό της eshop και απέκτησε θετικό feedback από τους πελάτες σε σύντομο χρονικό διάστημα καθώς έκανε το αδιανόητο για τα δεδομένα της εποχής: λάνσαρε την υπηρεσία click & collect με την οποία μπορούσαν να παραγγέλνουν το προϊόν που ήθελαν ηλεκτρονικά και να το παραλάβουν από το κατάστημα της επιλογής τους.
Πώς φτάσαμε στην JD/Cosmos Sport
Το fund EOS Capital Partners του Απόστολου Ταμβακάκη επένδυσε στην εταιρεία το Δεκέμβριο του 2019, όταν η εταιρεία πια διέθετε 43 σημεία πώλησης – 39 φυσικά καταστήματα και 4 e-shop.
Τα κεφάλαια της EOS χρησιμοποιήθηκαν προκειμένου η εταιρεία να υλοποιήσει το αναπτυξιακό της πλάνο, που συμπεριελάμβανε κυρίως την επέκταση του φυσικού δικτύου καταστημάτων και την περαιτέρω ενδυνάμωση της ηλεκτρονικής της πλατφόρμας.
Το 2021 η αποεπένδυση το 80% της ελληνικής αλυσίδας αθλητικών ειδών Cosmos Sport συμφερόντων Μιχάλη Τσικνάκη, μετά την αποεπένδυση του fund EOS Capital Partners του Απόστολου Ταμβακάκη.
Τον Οκτώβριο του 2021 μετά την αποεπένδυση της EOS η πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας αποκτήθηκε από την JD Sports Fashion PLC, ενός εκ των κορυφαίων Sportwear & Outdoor Retail Groups στον κόσμο.


Latest News

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο

AXIA: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες - Οι νέες τιμές στόχοι [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εστιάζει ανάλυση της ΑΧΙΑ - Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους επενδυτές

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank