Μεγάλη υποχώρηση καταγράφουν οι τιμές των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV). Αιτία οι προσφορές στα καινούργια που κάνουν οι εταιρείες σε μια προσπάθεια να τονώσουν τις πωλήσεις, ο δισταγμός καταναλωτών που περιμένουν να ωριμάσει κι άλλο η τεχνολογία και πρακτικές ανησυχίες όπως η διάρκεια των μπαταριών και τα χιλιόμετρα που μπορούν αυτά να διανύσουν πριν να χρειαστούν επαναφόρτιση.
Νέα στοιχεία για τις τιμές μεταχειρισμένων EV έρχονται από τις ΗΠΑ, χώρα η οποία δείχνει όμως την τάση και για την Ευρώπη –όπου κι εκεί φορείς έχουν πραγματοποιήσει σχετικές έρευνες. Στην Ευρώπη μεταξύ άλλων πολλές χώρες όπως η Γερμανία έχουν σταματήσει τις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα, προκαλώντας μεγάλη βουτιά στις πωλήσεις ειδικά τους τελευταίους μήνες.
Ερχεται ο «χειμώνας των EV» – Απάντηση με 100 νέα μοντέλα από τις ευρωπαϊκές εταιρείες
Στη Γηραιά Ήπειρο σημαντικές πτωτικές τάσεις στις τιμές μεταχειρισμένων ηλεκτρικών καταγράφονται από τις αρχές του έτους, οι οποίες κορυφώθηκαν στις αρχές του καλοκαιριού σύμφωνα με τα πιο τελευταία διαθέσιμα στοιχεία. Οι λεγόμενες υπολειμματικές αξίες (Residual Values-RV) ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) συνέχισαν να μειώνονται σε όλες τις μεγάλες αγορές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Ευρώπης, σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο Autovista24. Ο όρος υπολειμματική αξία αναφέρεται στο υπόλοιπο της αξίας ενός αγαθού και αφορά την απομείωση της αρχικής του αξίας στο πέρασμα του χρόνου.
Η εικόνα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα ηλεκτρικά οχήματα ηλικίας τριών ετών και με 60.000 χιλιόμετρα στο οδόμετρο καταγράφουν τέτοιες χαμηλότερες τιμές από τον Ιούνιο και μετά. Στην Αυστρία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Ελβετία και τη Βρετανία, η διατήρηση της αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων βρίσκεται πολύ πίσω από αυτή των άλλων οχημάτων -βενζινοκίνητων, πετρελαιοκίνητων και ηλεκτρικών.
Και οι επτά αγορές κατέγραψαν τη χειρότερη επίδοσή τους σε υπολειμματική αξίας ηλεκτρικών οχημάτων για το 2024 με βάση τα στοιχεία της Autovista24. Η Ιταλία είχε τη χαμηλότερη υπολειμματική αξία στα ηλεκτρικά τον Ιούνιο με ποσοστό μόλις 34,3%. Πρόκειται για 18 ποσοστιαίες μονάδες πίσω από τον συνολικό μέσο όρο της αγοράς του 52,3% στη χώρα.
Στη Βρετανία τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά μοντέλα διατήρησαν μόνο το 37,3% της αρχικής τιμής καταλόγου τους, σημαντικά πίσω από τον μέσο όρο της αγοράς του 51,5% στη χώρα. Τα ηλεκτρικά στη Γερμανία είχαν υπολειμματική αξία 39,3%, ποσοστό μειωμένο κατά 2,4 ποσοστιαίες μονάδες από την αρχή του έτους.
Στη Γαλλία, το ποσοστό αυτό διαμορφώθηκε στο 41,1%. Στην Ελβετία κατά μέσο όρο τα ηλεκτρικά διατήρησαν το 43,2% της αρχικής τους τιμής καταλόγου. Ακολούθησε η Αυστρία με 44,2%, ενώ η Ισπανία κατέγραψε την υψηλότερη τέτοια με το ποσοστό να φτάνει στο 49,5%.
Πτώση στην αξία και στις ΗΠΑ
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν γίνει από ακριβές αγορές σε μεγάλες ευκαιρίες στα μεταχειρισμένα, καθώς η αξία μεταπώλησης για τα εν λόγω οχήματα έχει μειωθεί σημαντικά, δείχνουν στοιχεία που συγκέντρωσε η Wall Street Journal.
Οι μάντρες των αντιπροσωπειών και των εμπόρων είναι γεμάτες με απούλητα ηλεκτρικά οχήματα επειδή οι αυτοκινητοβιομηχανίες, με επικεφαλής σε μεγάλο βαθμό την Tesla, έχουν μειώσει τις τιμές στα νέα μοντέλα σε μια προσπάθεια να τα πουλήσουν. Όντως οι εκπτώσεις αυτές στα καινούργια ηλεκτρικά οχήματα έχουν συμβάλει στις πωλήσεις στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, η πλημμύρα των εκπτώσεων έχει προκαλέσει πτώση των τιμών για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά, σημειώνεται. Τον Σεπτέμβριο η μέση τιμή πώλησης ενός ηλεκτρικού οχήματος ηλικίας τριών ετών ήταν περίπου 28.400 δολάρια, μικρότερη από εκείνη ενός οχήματος με κινητήρα βενζίνης της ίδιας ηλικίας. Πρόκειται για πτώση 25% από τις αρχές του 2023, σύμφωνα με στοιχεία από την ιστοσελίδα αγορών αυτοκινήτων Edmunds που παρουσίασε η WSJ. Η απότομη πτώση της τιμής των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων έρχεται σε αντίθεση με την ευρύτερη αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με πιο παραδοσιακούς κινητήρες, όπου εκεί οι αξίες παρέμειναν σταθερές κατά την ίδια περίοδο σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας εταιρείας.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος