To συνδικάτο των μηχανικών στον κολοσσό της αεροναυπηγικής βιομηχανίας, Boeing, ανακοίνωσε το Σάββατο ότι τα μέλη του θα κληθούν να ψηφίσουν την Τετάρτη για μια «πρόταση κατόπιν διαπραγμάτευσης» που θα μπορούσε να τερματίσει την μεγάλη απεργία στην εταιρεία μετά από σχεδόν 50 χρόνια, η οποία διαρκεί περισσότερο από ένα μήνα.
Η νέα πρόταση προς συμφωνία συνδικάτου και εργοδοσίας περιλαμβάνει αύξηση μισθών κατά 35% σε διάστημα τεσσάρων ετών και θεωρείται ικανή για να τερματίσει την απεργία. Η τελευταία εργοδοτική πρόταση περιλαμβάνει επίσης επαναφορά του προγράμματος κινήτρων και ενισχυμένες εισφορές στα συνταξιοδοτικά προγράμματα 401.000 εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένης μιας εφάπαξ εισφοράς 5.000 δολάριων και επιπρόσθετα έως και 12% αύξηση στις εργοδοτικές εισφορές.
Βoeing: 5 αριθμοί που εξηγούν γιατί ο κολοσσός της αεροναυπηγικής δεν θα χρεοκοπήσει
Περίπου 33.000 από τους συνδικαλισμένους εργάτες της Boeing στη Δυτική Ακτή, οι περισσότεροι στην πολιτεία της Ουάσιγκτον, απεργούν από τις 13 Σεπτεμβρίου. Η συμμετοχή στην απεργία έχει «παγώσει» την παραγωγή του αεροσκάφους 737 MAX που είναι αυτό με τις μεγαλύτερες πωλήσεις του κατασκευαστή αεροπλάνων και των μοντέλων ευρείας ατράκτου 767 και 777.
Το συνδικάτο International Association of Machinists and Aerospace Workers Local 751 είπε το Σάββατο σε μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι με τη βοήθεια της αναπληρώτριας υπουργού Εργασίας των ΗΠΑ Julie Su έλαβαν μια πρόταση, η οποία συνιστούσε στους απεργούς εργάτες ότι «αξίζει την προσοχή σας».
Η συμμετοχή στην απεργία έχει «παγώσει» την παραγωγή του πιο δημοφιλούς αεροσκάφους της Boeing, του 737 MAX
Tη μείωση των θέσεων εργασίας εξετάζει η Boeing
Στο φόντο της συνεχιζόμενης απεργίας, η διοίκηση της Boeing εξετάζει να μειώσει κατά 10% τις θέσεις εργασίας του προσωπικού της παγκοσμίως, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 17.000 θέσεις εργασίας, ενώ παράλληλα «παγώνει» τις πρώτες παραδόσεις του αεροσκάφους 777Χ για ένα έτος. Ήδη η εταιρεία καταγράφει απώλειες 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο τρίτο τρίμηνο του 2024, μετά την απεργία που πλέον έχει εισέλθει στην έκτη εβδομάδα της.
Ο εκτελεστικός διευθυντής της Boeing, Κέλι Όρτμπεργκ, σε μήνυμα προς τους εργαζόμενους τόνισε ότι μια σημαντική μείωση των εργαζόμενων στην εταιρία είναι απαραίτητη «προκειμένου να υπάρξει προσαρμογή στην οικονομική μας πραγματικότητα», μετά την απεργία των 33.000 εργαζόμενων της Δυτικής Ακτής που προκάλεσε εμπόδια στην παραγωγή των αεροσκαφών 737 ΜΑΧ, 767 και 777.
Αντιμέτωπη με ζημίες 100 εκατ. δολαρίων ημερησίως
«Αλλάζουμε τα επίπεδα του προσωπικού μας για να προσαρμοστούμε στην οικονομική πραγματικότητά μας, αλλά και για να επικετρώσουμε την προσοχή μας στις προτεραιότητες μας. Μέσα στους επόμενους μήνες προγραμματίζουμε να μειώσουμε τον αριθμό του συνολικού προσωπικού μας κατά περίπου 10%. Οι μειώσει αυτές θα περιλαμβάνουν στελέχη της διοίκησης, διευθυντές και εργαζόμενους», ανέφερε μεταξύ άλλων στο μήνυμά του.
Μόλις έγινε γνωστή η απόφαση για τη μείωση των θέσεων εργασίας, η χρηματιστηριακή τιμή των μετοχών της Boeing κατέγραψε μείωση 1,1%. Η Boeing ανέφερε έσοδα προ φόρων 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τον τομέα της άμυνας, αλλά και από δύο προγράμματα επιβατικών αεροσκαφών. Στις 20 Σεπτεμβρίου, η εταιρία απέλυσε τον υπεύθυνο του προβληματικού τομέα διαστήματος και άμυνας, Τεντ Κόλμπερτ.
Η επίσημη ανακοίνωση των κερδών της Boeing αναμένεται στις 23 Οκτωβρίου, ενώ σε μία ξεχωριστή ανακοίνωση η εταιρία ανέφερε ότι τώρα αναμένει έσοδα 17,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με μέση απώλεια ανά μετοχή στα 9,97 δολάρια, αλλά κι ένα καλύτερο από το αναμενόμενο αποτέλεσμα λειτουργικής οικονομικής ρευστότητας 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Latest News
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών
Merger Monday: Σε μία ημέρα έκλεισαν deals 35 δισ. δολαρίων
Η επανεκλογή Τραμπ προκαλεί ευφορία στις επιχειρήσεις και τονώνει εξαγορές και συγχωνεύσεις
Η φιλοδοξία του Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου ίσως αποδειχθεί ένα όνειρο - Ανάλυση Economist
Η φιλοδοξία του Ντόναλντ Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου μπορεί να αποδειχθεί ένα όνειρο, καταλήγει ο Economist