
Στην προώθηση καινοτομιών και λύσεων αυτοματοποίησης επενδύει η ΟΛΘ Α.Ε. προκειμένου να εξελιχθεί σε λιμάνι του μέλλοντος. Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο Σπύρος Νικολάου, διευθυντής τμήματος Τεχνολογιών, Πληροφορικής, Επικοινωνιών και Ψηφιακού Μετασχηματισμού στην εταιρεία Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΟΛΘ Α.Ε.), κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας του συνεδρίου Southeast Europe Connectivity Forum II, που πραγματοποιείται στο ξενοδοχείο Makedonia Palace.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Νικολάου σημασία έχει πριν την έναρξη του ψηφιακού μετασχηματισμού μιας εταιρείας να ενημερωθούν για τα οφέλη που θα προκύψουν οι εργαζόμενοι αυτής.
ΟΛΘ: Νέο ρεκόρ στην ιστορία του Λιμένα Θεσσαλονίκης – Κατέπλευσε το CMA CGM Jean Gabriel
Την ίδια ώρα, το συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο των κυβερνο-απειλών αυξάνει τους κινδύνους και οδηγεί τους οργανισμούς σε μια προσπάθεια να φέρουν εις πέρας το δύσκολο έργο της εξισορρόπησης της ταχείας ψηφιοποίησης με την ασφάλεια. Σύμφωνα με τον κ. Νικολάου, στο πλαίσιο αυτό ο ΟΛΘ θωρακίζεται επενδύοντας στην κυβερνοασφάλεια.
Η γραφειοκρατία
Για τους λόγους που καθυστερούν, συνήθως, την εξέλιξη των έργων μίλησε ο Ηλίας Περτσινίδης, πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας. Σύμφωνα με τον κ. Περτσινίδη, η γραφειοκρατία, η οποία πλέον έχει ψηφιοποιηθεί αποτελεί τον κύριο λόγο που δεν μπορούν να ολοκληρωθούν τα έργα εντός των αρχικών χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί.
Στο μεταξύ, σε βραχνά εξελίσσεται και η έλλειψη εργαζομένων στον κλάδο – στη Ευρώπη, μάλιστα, καταγράφεται έλλειψη και σε μηχανικούς κάτι που στη χώρα μας επί του παρόντος δεν παρατηρείται – αλλά και λόγω των οποίων αλλαγών θα προκύψουν κατά τη διάρκεια του έργου και δεν θα μπορούσαν να προβλεφθούν στη διάρκεια της μελέτης.
Οι προκλήσεις
Στις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει κατά τη διάρκεια υλοποίησης ενός project μια πολυεθνική εταιρεία αναφέρθηκε ο Nishal Sooredoo, associate director Haskoning UK Ltd, UK υπογραμμίζοντας πως μεταξύ αυτών είναι το κανονιστικό πλαίσιο που επικρατεί σε μια χώρα.
Προς αυτή την κατεύθυνση εργάζεται, όπως είπε, ειδική ομάδα ώστε να μην προκύψουν εκπλήξεις κατά την υλοποίηση του έργου, ενώ σημαντικές παράμετροι για την υλοποίηση ενός project με επιτυχία είναι η βελτιστοποίηση χρήσης των διαθέσιμων πόρων, η διαχείριση του κινδύνου, η ανάπτυξη στερεών σχέσεων με τον πελάτη μέσω της σωστής και ουσιαστικής επικοινωνίας, αλλά και η αντίληψη της κουλτούρας ανάλογα με τη χώρα, στην οποία εξελίσσεται το έργο.
Συντονίστρια της συζήτησης ήταν η Φαίη Μακαντάση, Διευθύντρια Ερευνών στον ερευνητικό οργανισμό διαΝΕΟσις. Το συνέδριο SECF διοργανώνεται από την Tsomokos Communications με στρατηγικό εταίρο την ΟΛΘ Α.Ε.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)