
Στην έβδομη θέση στην κατάταξη των κρατών-μελών της ΕΕ βρέθηκαν τα ελληνικά λιμάνια το 2023 όσον αφορά στη διακίνηση εμπορευμάτων σε εκατομμύρια τόνους, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία Eurostat.
Ναυτιλία: Επενδύσεις 2 δισ. ευρώ «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
H Ελλάδα μέσω των λιμανιών της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023 ενώ το 2022 είχε διακινήσει 170,6 εκατομμύρια τόνους.
Να σημειωθεί ότι η Τουρκία καταλαμβάνει την δεύτερη θέση πανευρωπαϊκά με 514,3 εκατομμύρια τόνους πίσω μόνο από την κορυφαία δύναμη της Ευρώπης και της ΕΕ, Ολλανδία που διακίνησε 545,1 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων. Σε επίπεδο ΕΕ, ακολούθησε η Ιταλία με 501 εκατ. τόνους, μπροστά από την Ισπανία με 472 εκατ. τόνους. Και οι τρεις από τις κορυφαίες χώρες κατέγραψαν μειώσεις στη διακίνηση εμπορευμάτων σε σύγκριση με το 2022, με μειώσεις 7,6%, 1,7% και 3,7% αντίστοιχα.

Η Ολλανδία διακίνησε 545 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, διατηρώντας τη θέση της ως η κορυφαία χώρα θαλάσσιων μεταφορών εμπορευμάτων στην ΕΕ
Αντίθετα η Ελλάδα κατάφερε να αυξήσει τη διακίνηση εμπορευμάτων σε ετήσια βάση κατά 1,3 εκατ. τόνους και ήταν μία ανάμεσα στις τρεις που είχαν άνοδο σε ετήσια βάση, μαζί με Πολωνία και Ρουμανία.
Μεταξύ των 22 χωρών της ΕΕ με διαθέσιμα στοιχεία, 17 κατέγραψαν μειώσεις στον όγκο των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν το 2023 σε σύγκριση με το 2022. Η μεγαλύτερη σχετική πτώση καταγράφηκε στην Εσθονία (-31,0%), τη Λετονία (-21,5%) και τη Φινλανδία (-9,0%) ).
Συνολικά, τα λιμάνια της ΕΕ διακίνησαν περίπου 3,4 δισεκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων (συνολικό μεικτό βάρος). Ο όγκος των εμπορευμάτων μειώθηκε κατά 3,9% σε σύγκριση με το 2022 (3,5 δισεκατομμύρια τόνοι) και αυξήθηκε κατά 5,0% σε σύγκριση με το 2013 (3,2 δισεκατομμύρια τόνοι).
Ποια προϊόντα διακινήθηκαν στα λιμάνια της ΕΕ
Το μεγαλύτερο μερίδιο των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν από τα κύρια λιμάνια της ΕΕ το 2023, καταγράφοντας 21,0%, αποτελούνταν από άνθρακα και λιγνίτη, αργό πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Ακολούθησαν ο οπτάνθρακας και τα προϊόντα πετρελαίου, που αντιστοιχούσαν στο 16,1% του συνολικού όγκου.
Τα μεταλλεύματα μετάλλων και άλλα προϊόντα εξόρυξης και λατομίας αντιπροσώπευαν το 7,2%, τα προϊόντα της γεωργίας, του κυνηγιού, της δασοκομίας και της αλιείας ανήλθαν σε 6,8%, και τα χημικά, το καουτσούκ, τα πλαστικά και τα πυρηνικά καύσιμα αντιπροσώπευαν συνολικά το 6,4%.
Τα τρόφιμα, τα ποτά και ο καπνός αντιπροσώπευαν το 4,7% των συνολικών αγαθών που διακινούνται από τα λιμάνια της ΕΕ.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)