Για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια οι ξενοδόχοι της Αθήνας εκφράζουν μια σχετική ικανοποίηση για τα δεδομένα της τουριστικής αγοράς και τους βασικούς ξενοδοχειακούς δείκτες.
Η άνοδος της πληρότητας τον Οκτώβριο πιστοποιεί ότι η πρωτεύουσα βελτιώνει την ελκυστικότητα της στη διεθνή τουριστική αγορά, όπως εκτιμά και η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) και φαίνεται ότι αρχίζει να κερδίζει έδαφος ως city break προορισμός.
ΕΞΑΑΑ: Αύξηση 1,6% της πληρότητας στο 10μηνο – Πώς συγκρίνεται η Αθήνα με διεθνείς προορισμούς
Μια τάση που προφανώς θα βελτιωθεί περαιτέρω με τις επενδύσεις που υλοποιούνται στην Αθηναϊκή Ριβιέρα αλλά και τις νέες μονάδες που δημιουργούνται στο κέντρο της Αθήνας και αναβαθμίζουν τις ξενοδοχειακές υποδομές.
Όπως τονίζει μιλώντας στον ΟΤ ο νέος πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ, Ευγένιος Βασιλικός ενώ ο ιδιωτικός τομέας επενδύει στον προορισμό Αθήνα απομένουν ακόμη να γίνουν πολλά και από το δημόσιο τομέα για να εμπεδωθεί η έννοια του city break προορισμού για την πρωτεύουσα.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό, το πρώτο που θα πρέπει να εστιάσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι είναι στην διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του προϊόντος κάτι που δεν εξασφαλίζεται με τις επιπλέον επιβαρύνσεις του τουρισμού όπως το τέλος παρεπιδημούντων και το τέλος κλιματικής ανθεκτικότητας αλλά και η υπερφορολόγηση του ξενοδοχειακού τομέα.
Άμβλυνση της εποχικότητας
Όλες οι πρωτοβουλίες θα πρέπει να στοχεύουν στην άμβλυνση της εποχικότητας, όπως αυτή αποτυπώνεται σε αφίξεις, πληρότητες και τιμές των ξενοδοχείων ανά μήνα. Σε ένα city break προορισμός δεν υπάρχει τόσο έντονη η εικόνα της εποχικότητας, εξηγεί ο κ. Βασιλικός. Όσον αφορά τις αφίξεις τα στοιχεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών αποτυπώνουν ήδη μια άνοδο της ζήτησης στα «άκρα» της σεζόν, αλλά τα περιθώρια βελτίωσης είναι ακόμη πολλά.
Όσον αφορά πληρότητες και τιμές τα δεδομένα που συλλέγει η ΕΞΑΑΑ δείχνουν ότι οι τα εν λόγω μεγέθη εμφανίζουν πολύ μεγάλη διαφορά μεταξύ των χειμερινών και των υπόλοιπων μηνών, σημειώνει ο κ. Βασιλικός.
Από τον Νοέμβριο μέχρι και σχεδόν όλο τον Μάρτιο η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας κυμαίνεται γύρω στο 50% ενώ τους μήνες της υψηλής σεζόν φτάνουν μέχρι 90%.
Επίσης η μέση τιμή δωματίου το διάστημα Νοέμβριος-Μάρτιος είναι κάτω από 100 ευρώ όταν τους επόμενους μήνες (Απρίλιος-Οκτώβριος) κυμαίνονται από 160-210 ευρώ.
Και βέβαια ακόμη μεγαλύτερες είναι οι διαφορές μεταξύ των μηνών υψηλής και χαμηλής ζήτησης στο μέσο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο που τους «νεκρούς» μήνες κυμαίνεται στα 45-70 ευρώ ενώ στους μήνες υψηλής ζήτησης φτάνει από τα 125 ευρώ μέχρι τα 185 ευρώ.
Όταν μειωθεί η εποχικότητα αυτό θα σημαίνει ότι η Αθήνα είναι πλέον προορισμός 12μηνών, σύμφωνα με όσα εξηγεί ο κ. Βασιλικός.
Για να συμβεί αυτό όμως όπως σημειώνει ο ίδιος χρειάζεται διεύρυνση του τουριστικού προϊόντος, βελτίωση των υποδομών και νέα «προϊόντα» όπως ένα μεγάλο μητροπολιτικό συνεδριακό κέντρο, ένα θέμα που συζητείται δεκαετίες χωρίς όμως μέχρι στιγμής να φαίνεται κάποια προοπτική.
Επίσης σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό απαιτείται ένας στρατηγικός σχεδιασμός με την συνεργασία όλων των φορέων όπως η Περιφέρεια, ο Δήμος Αθηναίων, οι ξενοδόχοι, ενδεχομένως υπό την ομπρέλα του ΕΟΤ, με στόχο την προώθηση του προορισμού.
Ενδιαφέρουσα δημοφιλία
Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Αθήνα, όπως αναφέρει η ΕΞΑΑΑ «διανύει μια ενδιαφέρουσα εποχή για την δημοφιλία της και κατάφερε να βελτιώσει αρκετά τη θέση της έναντι των ανταγωνιστών της – συγκριτικά με προηγούμενες δεκαετίες».
Τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της ΕΞΑΑΑ αποτυπώνουν μια αισιοδοξία καθώς σε επίπεδο 10μηνου 2024, συγκρίνοντας τις πόλεις της Μεσογείου Ρώμη, Βαρκελώνη, Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη, η πληρότητα της Αθήνας παρουσίασε μικρή αύξηση (+1,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι), ενώ η πληρότητα σε Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη αυξήθηκε κατά 4,7% και 6,6% αντίστοιχα.
Στην Ρώμη και στη Βαρκελώνη η ζήτηση / πληρότητα παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρσι. Από πλευράς Μέσης Τιμής Δωματίου (ADR), η Αθήνα σημείωσε αύξηση του ADR κατά 8,9% στο 10μηνο 2024/23, την περίοδο που η Μαδρίτη συνέχισε να καταγράφει διψήφια αύξηση της τάξης του 14,5% και η Βαρκελώνη κατά +8,1%. Η Ρώμη κέρδισε μικρή αύξηση της τάξης του 1,4%, ενώ στην Κωνσταντινούπολη σημειώθηκε μείωση του ADR κατά 7,6%.
Latest News
Η Περ. Αττικής ακυρώνει το τέλος κατά των ξενοδοχείων του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης
Τι αναφέρει το σκεπτικό της απόφασης στην οποία κατέληξε η Περιφέρεια Αττικής
«Πέταξαν» ψηλότερα τα ξενοδοχεία της Αθήνας το 2024 - Πώς συγκρίνονται με τους ανταγωνιστές
Τα ξενοδοχεία της Αθήνας σημείωσαν μέση πληρότητα της τάξεως του 78% το περασμένο έτος
Πρωτιά της Ελλάδας στις αξιολογήσεις ξενοδοχείων στη Μεσόγειο
Τι αποκαλύπτει μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ για τα ξενοδοχεία - Οι αξιολογήσεις
Στην αντεπίθεση περνά η Accor - Τα νέα ξενοδοχεία και το deal με την Λάμψα
Αλλαγή στρατηγικής για την Accor στην Ελλάδα - Σχεδιάζει τη λειτουργία νέων μονάδων - Αυξημένα και τα έσοδα ανά δωμάτιο
TUI: To success story του ελληνικού τουρισμού – Η συνάντηση με Μητσοτάκη
Ο διευθύνων σύμβουλος της TUI είχε συνάντηση στην Αθήνα με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη - Τι είπαν
This is Athens - Agora: Οι πρωταγωνιστές του τουρισμού δίνουν ραντεβού στην Αθήνα τον Απρίλιο
Δούκας: «Ενισχύουμε την οικονομία της πόλης, θέτοντας ως προτεραιότητα τη βιώσιμη ανάπτυξή της» - Παρουσία 120 ελληνικών και 90 διεθνών τουριστικών επιχειρήσεων
Πάνω από 35 εκατ. οι τουρίστες στην Ελλάδα στο 11μηνο - Σχεδόν 21,3 δισ. οι εισπράξεις
Τουρισμός: Σύμφωνα με την ΤτΕ η μέση δαπάνη ανά ταξίδι μειώθηκε κατά 5,4% - Πώς κινήθηκαν οι Ευρωπαίοι στην ελληνική τουριστική αγορά
Άνοδος στον τουρισμό και τον Νοέμβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία [γραφήματα]
Aύξηση σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2023, κατά 2,9% στις αφίξεις και 3,5% στις διανυκτερεύσεις
Ozios: Οι τουριστικές τάσεις του 2025
Στο επίκεντρο το «Calmcations» καθώς αυξάνει η ζήτηση για ήσυχα και βιώσιμα ταξίδια
Πανευρωπαϊκή πρωτιά Αθήνας στις πτήσεις τσάρτερ το 2024 - Αύξηση 5,8% σε όλη την ΕΕ
Μεταξύ των 10 αεροδρομίων με τον μεγαλύτερο αριθμό σε εμπορικές πτήσεις, τα υψηλότερα ποσοστά μη τακτικών πτήσεων καταγράφηκαν στην Αθήνα