
Μια ελληνίδα η Χριστίνα Μαργέλλου, επικεφαλής του ναυτιλιακού τμήματος της Eurobank, περιλαμβάνεται τη λίστα των 10 κορυφαίων στελεχών της ναυτιλιακής χρηματοδότησης της παγκόσμιας ναυτιλίας «Top 10 in ship finance 2024» της Lloyd’s List.
Πρόκειται για μια κορυφαία διάκριση για τη κα Μαργέλλου, που αντανακλά όχι μόνο την ισχυρή παρουσία της Eurobank αλλά του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση.
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Οι ελληνικές τράπεζες συνεχίζουν να αυξάνουν το μερίδιό τους στη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας, που αποτελεί το μεγαλύτερο κομμάτι της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και τη μεγαλύτερη ενιαία αγορά χρηματοδότησης και άλλων υπηρεσιών στον κόσμο, εξηγεί η Lloyd’s List.
Μια «χούφτα» ελληνικές τράπεζες έχουν κάνει πολλά για να καλύψουν το κενό που άφησαν κάποιες από τις παραδοσιακές διεθνείς τράπεζες που αποσύρθηκαν από τον ναυτιλιακό κλάδο, προσθέτει η βρετανική εφημερίδα. Σήμερα, το συνδυασμένο χαρτοφυλάκιό τους ανέρχεται σε περισσότερα από 15 δισ. δολάρια, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 30% της τραπεζικής χρηματοδότησης του ελληνόκτητου στόλου. Ως εκπρόσωπος του κλάδου προς το παρόν είναι δύσκολο να κοιτάξει κανείς πέρα από τη Χριστίνα Μαργέλλου, επικεφαλής του ναυτιλιακού τμήματος της Eurobank, η οποία ηγείται της «παρέας» και έχει αυξήσει το χαρτοφυλάκιό της σε περισσότερα από 4 δισ. δολάρια, σημειώνει η βρετανική έκδοση.
Η τράπεζα λέει ότι η ποιότητα και όχι η ανάπτυξη για χάρη της ανάπτυξης είναι η προτεραιότητα, αλλά οι πελάτες της επενδύουν σε μεγαλύτερα έργα, συμπεριλαμβανομένων νεότευκτων πλοίων που ωθούνται από τις ανάγκες αποδοτικότητας και απεξάρτησης από τον άνθρακα.
Η βιωσιμότητα έχει καταστεί καθοδηγητικός παράγοντας στη δανειοδότηση της τράπεζας. Ενώ η ανάπτυξη ήταν οργανική μέχρι τώρα, στα τέλη του 2024, η Eurobank ήταν έτοιμη να εξαγοράσει την Ελληνική Τράπεζα με έδρα την Κύπρο, η οποία έχει το δικό της χαρτοφυλάκιο με περισσότερα από 200 εκατ. δολάρια σε ναυτιλιακά δάνεια, κυρίως στην ελληνική αγορά, καταλήγει στην αναφορά της.
Η λίστα των 10 κορυφαίων «χρηματοδοτών» της παγκοσμίου ναυτιλίας
1. Xu Bin, Bocomm Leasing Bocomm Leasing
2.Bertrand Dehouck, BNP Paribas
3. Wu Fulin, Export-Import Bank of China
4. Yoon Hee-sung, Export-Import Bank of Korea
5. Michael Parker, Citigroup
6. Christina Margelou, Eurobank
7. Mark Friedman, Evercore Shipping M&A
8. Doug Mavrinac, Jefferies
9. Andrian Dacy, JP Morgan Asset Management
10. Sebastian Blum, KfW IPEX-Bank


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα