Αυξάνουν το μερίδιό τους τα ηλεκτρικά οχήματα στις χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως προκύπτει από τα νέα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία Eurostat, ενώ στην Ελλάδα επιμένουμε κυρίως στα υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα.
Ηλεκτρικά οχήματα: Εργοστάσιο – μαμούθ για μπαταρίες EV από Stellantis – CATL
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα με 48.267 αυτοκίνητα καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση στην κατηγορία αυτή, σε απόλυτους αριθμούς, πίσω από Γερμανία, Πολωνία και Ιταλία. Όσον αφορά στις νέες ταξινομήσεις οχημάτων με δύο καύσιμα (βενζίνη και αέριο – bi-fuel) στη χώρα μας ταξινομήθηκαν 3.380 νέα οχήματα καταλαμβάνοντας την έκτη θέση της σχετικής κατάταξης.
Συγκεκριμένα, το 2023, 10,7 εκατομμύρια νέα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στην ΕΕ. Μεταξύ αυτών, τα αμιγώς βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αμιγούς είχαν το υψηλότερο μερίδιο με 34,5%, ακολουθούμενα από τα μη plug-in υβριδικά αυτοκίνητα που συνδυάζουν καύσιμο και ηλεκτροκίνηση (21,1%), τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία BEV (14,5%) και τα αμιγώς πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα (14,3%) .
Μετά την ταχεία αύξηση των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μόνο με μπαταρίες μεταξύ 2013 και 2023, το συνδυασμένο μερίδιο όλων των υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων μόνο με μπαταρία, το 2023, κινήθηκε στα ίδια επίπεδα τα αμιγώς βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα (48,3% έναντι 48,8%).
διάγραμμα
Ηλεκτρικά οχήματα: Το υψηλότερο μερίδιο στη Φινλανδία
Σε εννιά χώρες της ΕΕ το μερίδιο που καταλάμβαναν τα υβριδικά και ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα στις νέες ταξινομήσεις ξεπέρασε το 50% το 2023.
Τα υψηλότερα ποσοστά αναφέρθηκαν στη Φινλανδία (78%), με 44% υβριδικά και 34% ηλεκτρικά, ενώ ακολούθησε η Σουηδία (69%), με 30 % υβριδικά και 39% ηλεκτρικά, και η Ολλανδία (68%), με 37% υβριδικό και 31% ηλεκτρικό.
Latest News
«Τρέχει» η επιδότηση για νέο ηλιακό θερμοσίφωνα – Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι δείχνει μελέτη του ΙΟΒΕ για τα οφέλη από την εφαρμογή κινήτρων για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Ηλιακή ενέργεια: Η νέα κυρίαρχη πηγή στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Για πρώτη φορά, η ηλιακή ενέργεια ξεπερνά τον άνθρακα στην παραγωγή ηλεκτρισμού στην ΕΕ – Tα ορυκτά καύσιμα υποχωρούν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Πράσινη μετάβαση: Οι κίνδυνοι που απειλούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία
Εάν τα υπάρχοντα πλοία μπορούν να μετασκευαστούν σε πλοία με σχεδόν μηδενικές εκπομπές, θα μπορούσε να σωθεί μεγάλο μέρος του στόλου, και αυτό αποτελεί κίνητρο για τους επενδυτές
Τεχνική βοήθεια στην Ελλάδα από την ΕΤΕπ για την απολιγνιτοποίηση
Η τεχνική βοήθεια της ΕΤΕπ, συνολικής αξίας 2,75 εκατομμυρίων ευρώ, σε πρώτη φάση, θα προσφερθεί δωρεάν σε πέντε περιφέρειες
Στα βήματα του Τραμπ.... Ο Μιλέι «αποχαιρετά» τη Συμφωνία του Παρισιού
Η κυβέρνηση στην Αργεντινή διερευνά την πρόταση να ακολουθήσει τις ΗΠΑ στην αποχώρηση από τη συμφωνία ορόσημο
Από το σβήσιμο του λιγνίτη στο «drill baby drill» - Γιατί ο Μητσοτάκης φρενάρει την πράσινη μετάβαση
Οι ρυθμοί για την πράσινη μετάβαση της Ελλάδας χαμηλώνουν - Η δημόσια μεταστροφή του πρωθυπουργού – Τα μηνύματα και σε Βρυξέλλες
Πώς ο κλάδος οικοδομών χρησιμοποιεί την τεχνολογία για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Ο κλάδος οικοδομών παράγει «με διαφορά» τη μεγαλύτερη εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου από οποιονδήποτε τομέα, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.
«Συναγερμός» από την πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη [γραφήματα]
Οι εταιρείες ζητούν παρέμβαση Βρυξελλών για τους νέους κανονισμούς ρύπων - Φοβίζει ο ανταγωνισμός από Κίνα και τυχόν εμπορικές εντάσεις με ΗΠΑ
Στην «κούρσα» για τα σπάνια ορυκτά μπαίνει η Ελλάδα – Μετά το γάλλιο ο διαγωνισμός για το αντιμόνιο
Οι ελληνικές σπάνιες γαίες και οι κρίσιμες πρώτες ύλες προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον μεγάλων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Πράσινη συμφωνία και... πράσσειν άλογα - Ξανά εκτός οι ΗΠΑ διά χειρός Τραμπ
Το προεδρικό διάταγμα Τραμπ αναφέρει ότι η Συμφωνία του Παρισιού είναι μεταξύ πολλών διεθνών συμφωνιών που δεν αντικατοπτρίζουν τις αξίες των ΗΠΑ