
Το πρώτο επιβατικό αεροσκάφος εγχώριας κατασκευής της Κίνας στοχεύει σε αγορές που προηγουμένως κυριαρχούσαν δυτικές εταιρείες όπως η Boeing και η Airbus.
Boeing: Γιατί χάνει μηχανικούς – Αποχωρούν τα έμπειρα στελέχη
Το νέο αεροσκάφος C919 επιχειρεί ήδη σε 10 πόλεις στην Κίνα, με τις εγχώριες αεροπορικές εταιρείες να κάνουν ουρά για να αγοράσουν περισσότερες μονάδες. Το μοντέλο έχει μεταφέρει πάνω από ένα εκατομμύριο επιβάτες από την κυκλοφορία του το 2023.

Γιατί έχει σημασία για την Boeing
Η παραγωγή επιβατικών αεροπλάνων κυριαρχείται ιστορικά από δυτικές εταιρείες, όπως η Boeing και η Airbus, με έδρα τις ΗΠΑ και την Ευρώπη αντίστοιχα. Ωστόσο, η Boeing έχει υποφέρει από μια δραστική πτώση της κοινής γνώμης, με τα μοντέλα της 737 να εμπλέκονται στη συντριβή του Δεκεμβρίου στη Νότια Κορέα και σε άλλα περιστατικά στο διάδρομο προσγείωσης.
Το νέο κινεζικό μοντέλο, που σχεδιάστηκε για να ανταγωνιστεί τη χωρητικότητα 170 και πλέον επιβατών του 737 και την αυτονομία 7.000 χιλιομέτρων, αποτελεί πλήγμα για την Boeing, η οποία παραδοσιακά προμήθευε τις κινεζικές αγορές με εξοπλισμό αεροπορίας.
Τι πρέπει να ξέρετε
Το C919 κυκλοφόρησε για πρώτη φορά τον Μάιο του 2023, με την China Eastern Airlines να είναι η πρώτη εταιρεία που το χρησιμοποίησε για εμπορικές πτήσεις. Σε λίγο περισσότερο από ένα χρόνο, το μοντέλο εισήχθη σε μεγάλες διαδρομές μεταξύ 10 μεγάλων πόλεων της Κίνας.
Ο κατασκευαστής του C919, η Commercial Aircraft Corporation of China έχει λάβει μέτρα για να αυξήσει γρήγορα την παραγωγή. Ενώ μόνο 13 αεροπλάνα χρησιμοποιούνται αυτήν τη στιγμή, η εταιρεία με έδρα τη Σαγκάη σχεδιάζει να έχει 360 σε κυκλοφορία τα επόμενα 10 χρόνια, με τις τοπικές κυβερνήσεις να βοηθήσουν τις περιοχές τους να επωφεληθούν από τις εσωτερικές συνδέσεις.
Η Σαγκάη παραμένει ο κόμβος για το νέο μοντέλο, με την πόλη να λειτουργεί ως κέντρο παραγωγής της Commercial Aircraft Corporation, καθώς και η βάση για τα τμήματα έρευνας και ανάπτυξης.
Οι εξελίξεις έρχονται καθώς η Boeing, ο κύριος ανταγωνιστής στην εσωτερική αγορά αεροπλάνων της Κίνας, υπέστη πλήγμα στη φήμη της μετά τη συντριβή του 737-800 στη Νότια Κορέα λόγω προβλημάτων με τον εξοπλισμό προσγείωσης, προκαλώντας το θάνατο 179 ανθρώπων. Ως αποτέλεσμα, όλα τα αεροπλάνα αυτού του μοντέλου στη χώρα έχουν προσγειωθεί προσωρινά για επιθεώρηση.
Τι λένε στην Κίνα
Ο Χε Ντονγκφένγκ, πρόεδρος της Commercial Aircraft Corporation of China, δήλωσε σε μια ανακοίνωση που αναφέρει το Newsweek: «Το C919 μπαίνει σε ένα νέο ταξίδι. Υπάρχουν περισσότερα μοντέλα, ταχύτεροι ρυθμοί παραγωγής και περισσότερες παραδόσεις διαφοροποιημένων μοντέλων σε πολλές αεροπορικές εταιρείες. Αυτές οι αλλαγές προκάλεσαν νέες και υψηλότερες απαιτήσεις».
Τι θα συμβεί στη συνέχεια
Περίπου 365 παραγγελίες μονάδων για το C919 βρίσκονται υπό κατασκευή που προβλέπεται να συνεχιστεί μέχρι τη δεκαετία του 2030. Η Commercial Aircraft Corporation of China προσπαθεί επίσης να λάβει έγκριση για το C919 για να χρησιμοποιηθεί στο εξωτερικό, κάτι που θα άνοιγε την αγορά ακόμη ευρύτερα.


Latest News

Οι δασμοί Τραμπ και οι άλλες προκλήσεις για τον κλάδο του καφέ
Οι δασμοί Τραμπ αναμένεται να είναι μία ακόμα πρόκληση για τον κλάδο του καφέ, που ήδη δοκιμάζεται από τις συνεχείς ανατιμήσεις και την κλιματική αλλαγή

Μεγάλη, έως και επικίνδυνη, η έκθεση των ξένων στις αγορές των ΗΠΑ
H προειδοποίηση που απευθύνει η Deutsche Bank σε όσους έχουν επενδύσει στα αμερικανικά περιουσιακά στοιχεία

Το σχέδιο του Κρετίνσκι πίσω από εξαγορά της Daily Mail - Πώς σκοπεύει να την μεταμορφώσει
Η Royal Mail αναμένεται -εκτός απροόπτου- να περάσει στα χέρια του Τσέχου μεγιστάνα, Ντάνιελ Κρετίνσκι, στα τέλη Απριλίου

Με καθυστέρηση οι προπαραγγελίες του Nintendo Switch 2 λόγω δασμών
Η προπαραγγελίες για το Nintendo Switch 2 θα ξεκινήσουν στις 24 Απριλίου - Οι προπαραγγελίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για τις 9 Απριλίου

Επένδυση 256 εκατ. ευρώ από την τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία Tofas
Η Αρχή Ανταγωνισμού στην Τουρκία ενέκρινε την πώληση της επιχείρησης τοπικής διανομής από την Stellantis στην Tofas

Οι ΗΠΑ ήταν ο μεγαλύτερος παραγωγός σπάνιων γαιών - Υστερα ήρθε... η Κίνα
Μέχρι τη δεκαετία του 1980 οι ΗΠΑ ήταν στην πραγματικότητα ο μεγαλύτερος παραγωγός για σπάνιες γαίες

Δύσκολο στοίχημα το Made in USA- Πώς θα γυρίσει η παραγωγή στις ΗΠΑ
Η αισιοδοξία των CEO's για την ενίσχυση της μεταποιητικής δραστηριότητας αλλά και οι επιφυλάξεις τους

Η διπλή «απειλή» Τραμπ για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες [γραφήματα]
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την Stellantis έως την BMW - Σε συνομιλίες ΕΕ και Κίνα για να αποφευχθούν τα χειρότερα

Η βιομηχανία διατηρεί την ανοδική της τάση στην οικονομία της Κίνας
Η Κίνα είναι σίγουρη και ικανή να σταθεροποιήσει την εκτεταμένη βιομηχανική της οικονομία, δηλώνουν αξιωματούχοι της χώρας

Βιετνάμ: Ο «μοναδικός δεσμός» με τις ΗΠΑ – Οι ασκήσεις ισορροπίας
Το Βιετνάμ είναι από τις πρώτες χώρες που έσπευσαν να διαπραγματευτούν με τις ΗΠΑ τους δασμούς - Η επίσκεψη του Σι Τζινπίνγκ