Ναυπηγεία: Συμβόλαια 204 δισ. δολ. το 2024 για νέα πλοία

Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons

Ναυπηγεία: Συμβόλαια 204 δισ. δολ. το 2024 για νέα πλοία

Οι περισσότερες παραγγελίες νεότευκτων πλοίων τα τελευταία 17 χρόνια τοποθετήθηκαν στα ναυπηγεία το 2024, καθώς υπάρχει ανάγκη ανανέωσης του παγκόσμιου στόλου σε «πράσινη» κατεύθυνση, αλλά και κάλυψη της αυξημένης ζήτησης πλοίων που προκαλείται από τις γεωπολιτικές εξελίξεις και την ανάπτυξη νέων θαλάσσιων εμπορικών δρόμων, μεγαλύτερης απόστασης.

Ναυπηγεία: «Έμφραγμα» από παραγγελίες πλοίων 188 δισ. δολ.

Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, το 2024 ήταν μια απίστευτα ενεργή χρονιά για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία με τα συμβόλαια ναυπήγησης να είναι συνολικού ύψους 66 εκατ. cgt και αξίας 204 δισ. δολ. Η ζήτηση νέων κατασκευών το 2024 ήταν ισχυρή τόσο στο σύνολο όσο και ανά ναυτιλιακό κλάδο.

Το 2024 ήταν μια απίστευτα ενεργή χρονιά για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία με τα συμβόλαια ναυπήγησης να είναι συνολικού ύψους 66 εκατ. cgt και αξίας 204 δισ. δολ.

Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η αναδρομολόγηση πλοίων γύρω από την Αφρική λόγω του «αποκλεισμού» της Ερυθράς Θάλασσας από τους αντάρτες Χούθι δημιούργησαν επιπλέον ανάγκες σε πλοία. Επίσης ενισχυτικά για την «προσφυγή» των ναυτιλιακών εταιρειών στα ναυπηγεία λειτούργησαν οι δεσμεύσεις για την ανανέωση του πράσινου στόλου. Ετσι, οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liner) που εξυπηρετούν με τα πλοία τους συγκεκριμένα δρομολόγια και συνεπώς μπορούν πιο εύκολα να εξασφαλίζουν στα λιμάνια που πιάνουν διαθέσιμα εναλλακτικά καύσιμα, σπεύδουν στα ναυπηγεία και κλείνουν θέσεις για νέα πιο «πράσινα» πλοία.

Στο πλαίσιο αυτό τοποθέτησαν παραγγελίες άνω των 38 δισ. δολαρίων (72% των TEU που παραγγέλθηκαν ήταν από τους liners). Υπήρξε επίσης μια καλή ροή παραγγελιών (άνοδος 34%) από τις εταιρείες με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carrier) και υγραερίου (LPG Carriers) με 77 μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG και 78 VLGC / VLAC / VLEC. Αύξηση κατά 41% σε όρους dwt κατέγραψαν και οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων, ενώ υπήρχε μια σταθερή ροή πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και άλλων κλάδων όπως μεταφοράς αυτοκινήτων (π.χ. 69 πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων) κ.λπ.

Τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία

Ενθαρρυντική για τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία υπήρξε και η επιστροφή στις παραγγελίες για μεγάλα κρουαζιερόπλοια (10 παραγγελίες). Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών έχει αυξηθεί στα 364,5 εκατ. dwt και στο 15% του στόλου όταν το 2008 οι παραγγελίες είχαν φτάσει τα 628,8 εκατ. dwt (52% του στόλου). Οσον αφορά το 2025 ο Clarksons εκτιμά ότι η δραστηριότητα ναυπήγησης μπορεί να είναι λίγο πιο ήσυχη δεδομένης της πολύ ισχυρής ροής παραγγελιών πέρυσι, αν και οι μακροπρόθεσμες απαιτήσεις ανανέωσης του στόλου παραμένουν πολύ ισχυρές.

Τέλος, να σημειωθεί ότι η παγκόσμια παραγωγική δυναμικότητα στα ναυπηγεία αυξήθηκε κατά 13% το 2024, με την Κίνα (παραγωγή +18% σε ετήσια βάση, 53% μερίδιο αγοράς κατά CGT) και τη Νότια Κορέα (+22%, μερίδιο 28%) να αυξάνουν τη δυναμικότητά τους σε αντίθεση με την Ιαπωνία (-3%, μερίδιο 12%) και την Ευρώπη (μερίδιο 4%).

Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ

Περισσότερα από Ποντοπόρος

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο