
Σημάδια ζωής έδειξαν στο κλείσιμο του 2024 τα τέσσερα εμπορικά σήματα της Gap, μετά τα προηγούμενα«πέτρινα» χρόνια. Από τα απόλυτα it-brands της δεκαετίας του ’90 μέχρι σήμερα, τα Old Navy, Banana Republic, Athleta και Gap βρέθηκαν στη μέση ενός εξελισσόμενου τοπίου, όπου κυριαρχεί το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι προτιμήσεις αλλάζουν ταχύτερα από ποτέ.
Η άνοδος της εργασίας από το σπίτι λόγω πανδημίας έπληξε τη μάρκα της Banana Republic, η οποία ειδικεύεται στην επαγγελματική ένδυση, η Athleta εξακολούθησε να αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 10% των ετήσιων πωλήσεων της μητρικής εταιρείας, ενώ η προσπάθεια της Gap να αποκαταστήσει το κύρος της μέσω μιας πολυδιαφημισμένης συνεργασίας με τον Kanye West «σκόνταψε» στη φήμη του. Ακόμη και η Old Navy, που κάποτε ήταν ο μόνος λόγος για να κατέχει κανείς τη μετοχή, κινήθηκε πτωτικά.
Gap: Εκτόξευση στο γ’ τρίμηνο – Όλα τα βλέμματα στον νέο CEO
Συνολικά, οι μετοχές της Gap απέδωσαν 3,6% ετησίως, συμπεριλαμβανομένων των επανεπενδυόμενων μερισμάτων, τα τελευταία 20 χρόνια, έναντι της απόδοσης 11% του δείκτη S&P 500, και δεν έχουν ποτέ επαναλάβει τα υψηλά τους επίπεδα από το 2014. Η φετινή χρονιά όμως ορίζεται ως το απόλυτο comeback στη διεθνή αγορά, με την Ελλάδα και τη συνεργασία με την Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ να προκαλεί ανάμικτες εντυπώσεις μετά και τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων του 2023.
Η Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων έχει εξασφαλίσει συμφωνία franchise agreement με τον οίκο του Σαν Φρανσίσκο μέχρι τις αρχές του 2028
Η επιστροφή της Gap στις αγορές
Υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Richard Dickson, ο οποίος ανέλαβε το τιμόνι τον Αύγουστο του 2023 προερχόμενος από τη Mattel και την επιτυχία της Barbie, οι τέσσερις μάρκες της σημειώνουν πρόοδο, ενώ η εταιρεία έχει επωφεληθεί από τα προβλήματα άλλων παικτών, όπως η Kohl’s, για να πάρει μερίδιο αγοράς.
Επιπλέον, η Gap γίνεται όλο και πιο κερδοφόρα, ενώ παράλληλα αποπληρώνει τα χρέη της και προχώρησε στην κίνηση-ματ της ανάθεσης της καλλιτεχνικής διεύθυνσης στο αγόρι-θαύμα της μόδας, Zac Posen, με μοναδικό στόχο να κάνει ξανά τα ρούχα μοντέρνα.
Οι δυνατότητες της Gap φάνηκαν όταν η εταιρεία ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου του οικονομικού έτους στις 21 Νοεμβρίου. Τα κέρδη ήταν καλύτερα από τα αναμενόμενα- οι προοπτικές της ξεπέρασαν επίσης τις προβλέψεις των αναλυτών και η Gap σημείωσε το τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο αύξησης των πωλήσεων, καθώς όλες οι μάρκες της κέρδισαν μερίδιο αγοράς.
Ο Posen συμμετέχει στο σχεδιασμό, το λιανικό εμπόριο και τη διαφήμιση σε όλες τις μάρκες της εταιρείας, ωστόσο η μόνη συλλογή που σχεδιάζει στην πραγματικότητα είναι η GapStudio, μια νέα σειρά που θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο και η οποία προορίζεται για μια εκλεπτυσμένη εκδοχή των κλασικών κομματιών της Gap.
Η συλλογή των 53 τεμαχίων περιλαμβάνει tailored παντελόνια ναυτικού, καμπαρντίνες σε τζιν και χακί, φούτερ με λογότυπο και νέες χρωματικές εκδοχές του λεγόμενου «Anne Hathaway dress», που πήρε το όνομά του από το πουκάμισο που ο Posen δημιούργησε για την ηθοποιό για να φορέσει σε μια εκδήλωση της Bvlgari πέρυσι.

Το ευπώλητο «Anne Hathaway dress»
Βελτίωση στις μετοχές το 2025
Τα νέα ήταν αρκετά καλά ώστε οι μετοχές να σημειώσουν άνοδο 13% μεν, θεωρούμενες δε ακόμη φθηνές. Με τους αναλυτές να αυξάνουν τις εκτιμήσεις για τα κέρδη της εταιρείας , διαπραγματεύονται μόλις 12,1 φορές τα 12μηνα μελλοντικά κέρδη, πολύ κάτω από το ανώτατο όριο του Μαρτίου 2024, που ήταν 20,2 φορές. Τα κέρδη αναμένεται να αυξηθούν κατά 6%.
Αυτός ο συνδυασμός αύξησης των κερδών, αποτίμησης και δυναμικής της τιμής της μετοχής χάρισε στη μετοχή της Gap μια θέση στο αμοιβαίο κεφάλαιο Hennessy Cornerstone Growth και θα μπορούσε να είναι ένα σημάδι ότι όλοι αρχίζουν να παρατηρούν τη μικρή αλλά σημαντική στροφή στα θεμελιώδη μεγέθη της.
Τα σημάδια βελτίωσης είναι ορατά και στις τέσσερις μάρκες. Η Old Navy, η οποία απευθύνεται σε αγοραστές με μεγαλύτερη ευαισθησία στις τιμές και αποτελεί το 56% των εσόδων της Gap, αύξησε τις πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων κατά 2,5% τους τελευταίους 12 μήνες και η εταιρεία είναι πιθανό να λάβει ώθηση από τα ενεργά ρούχα, σύμφωνα με τον αναλυτή της J.P. Morgan Matthew Boss.
Η Athleta, κατασκευαστής αθλητικών και αθλητικών ενδυμάτων, θα πρέπει να είναι σε θέση να αυξήσει τις πωλήσεις στα ίδια καταστήματα κατά 6% το οικονομικό έτος 2025 και 2026, καθώς η εταιρεία αυξάνει το μάρκετινγκ στο TikTok και προσφέρει περισσότερα νέα προϊόντα για να ενθαρρύνει τους αγοραστές να αγοράζουν συχνότερα. Η Banana Republic, η οποία αντιπροσωπεύει το 13% των πωλήσεων, εξακολουθεί να αγωνίζεται – οι πωλήσεις ίδιων καταστημάτων μειώθηκαν κατά 1% τους τελευταίους 12 μήνες – αλλά η εταιρεία έχει δει καλύτερη απόδοση στα ανδρικά ρούχα.
Παρά το ότι αποτελεί τη μητρική-ομπρέλα εταιρεία, το brand της Gap αποτελεί μόλις το ένα τέταρτο των συνολικών εσόδων, αλλά είναι σημαντική για την οπτική της μητρικής της εταιρείας.
Η Gap αύξησε τις πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων κατά 3,3% κατά μέσο όρο τα τελευταία τέσσερα τρίμηνα, προσεγγίζοντας τους σωστούς πελάτες και χρησιμοποιώντας συνεργασίες με οίκους μόδας όπως οι Dôen και Cult Gaia για να ενισχύσει τη «συνάφεια» με την ευρύτερη αγορά και τα trends.
Το δίκτυο της Gap που «τρέχει» η Μαρινόπουλος στην Ελλάδα
Η αμερικανική Gap μπήκε στην ελληνική αγορά κατόπιν συμφωνίας με την εταιρεία Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ, η οποία συστήθηκε στα τέλη του 2002.
Από τότε μέχρι σήμερα, η παρουσία της Gap πέρασε από «σαράντα κύματα» καθώς βρέθηκε με βάρη και αμφίβολη παρουσία στην εγχώρια αγορά. Γεγονός που οδήγησε σε αναδιάρθρωση του δικτύου και σχέδιο εξυγίανσης που «τρέχει» η Yamaran, βασικός μέτοχος, εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας του Στέφανου Μαρινόπουλου.
Οι οικονομικές καταστάσεις του ΓΕΜΗ που αφορούν το 2023, έδειξαν πως η διοίκηση της Μαρινόπουλος υπό την ηγεσία του Ιωάννη Μαρινόπουλου, προέβλεψε σταθερές πωλήσεις γύρω στα 12,5 εκατ. ευρώ, με την εταιρεία να υλοποιεί σχέδιο εξυγίανσης για τη δραστηριότητα, η οποία έχει περιοριστεί σε 8 καταστήματα, συμπεριλαμβανομένου του e-shop.
Υπενθυμίζεται πως τον Φεβρουάριο του 2024 έκλεισε το shop in shop της Gap, που λειτουργούσε στο πολυκατάστημα Attica της Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη.
Ενώ, σύμφωνα με τις καταστάσεις που έχουν δημοσιευτεί, τον Ιούλιο η εταιρεία προχώρησε σε μετεγκατάσταση του καταστήματος Gap που λειτουργεί στη Θέρμη Θεσσαλονίκης σε νέο, μεγαλύτερο χώρο, εντός του εμπορικού κέντρου Mediterranean Cosmos, όπου μέχρι πρότινος λειτουργούσε μόνο κατάστημα Gap Kids.
Επίσης, το shop in shop της Gap στο attica του City Link, στην Πανεπιστημίου, διαθέτει μόνο την παιδική και βρεφική συλλογή του σήματος. Σημειώνεται επίσης ότι το κατάστημα Gap στο Golden Hall ανανέωσε το συμφωνητικό μίσθωσης του χώρου μέχρι το 2030.
Η Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων έχει εξασφαλίσει συμφωνία franchise agreement με τον οίκο του Σαν Φρανσίσκο μέχρι τις αρχές του 2028.
Ποια είναι η Gap
Η Gap ιδρύθηκε το 1969 από τον Don και την Doris Fischer που είχαν μια πολύ απλή ιδέα – να διευκολύνει την εύρεση ενός τζιν που να ταιριάζει στον πελάτη τους, γι’ αυτό και συνεργάστηκε για πολλά χρόνια με τη Levi’s.
Η εταιρεία τους The Gap Stores, Inc. «βγήκε στο χρηματιστήριο» με αρχική προσφορά 1,2 εκατομμυρίων μετοχών προς 18 δολάρια ανά μετοχή το 1974 και από τότε αναπτύχθηκε μέσω λανσαρίσματος νέων σημάτων, εξαγορών και οργανικής ανάπτυξης με ένα ευρύ δίκτυο καταστημάτων σε όλο τον κόσμο και τέσσερα διαφορετικά brands, Gap, Old Navy, Banana Republic, Athleta.
Σήμερα, 50 και πλέον χρόνια από την ίδρυση της Gap, η οικογένεια Fisher παραμένει στην εταιρεία, κατέχοντας συλλογικά μεγάλο μέρος των μετοχών της. Ο Don Fischer διετέλεσε πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου μέχρι το 2004, παίζοντας ρόλο στην απομάκρυνση του τότε διευθύνοντος συμβούλου Millard Drexler το 2002, και παρέμεινε στο διοικητικό συμβούλιο μέχρι το θάνατό του στις 27 Σεπτεμβρίου 2009.
Διάφορα μέλη της οικογένειας κατέχουν μια σειρά από ποσοστά. Συγκεκριμένα, ο William Sydney Fisher κατέχει περίπου το 26,07% της εταιρείας, ο John J. Fisher κατέχει περίπου το 24,58%, ο Robert J. Fisher κατέχει περίπου το 18,16%.
Ενώ πλέον, οι μεγαλύτεροι μέτοχοι περιλαμβάνουν τις Dodge & Cox, DODGX – Dodge & Cox Stock Fund, Vanguard Group Inc, BlackRock Inc., Dimensional Fund Advisors Lp, Arrowstreet Capital, Limited Partnership, Pacer Advisors, Inc., Fmr Llc, VTSMX – Vanguard Total Stock Market Index Fund Investor Shares, και IJH – iShares Core S&P Mid-Cap ETF.


Latest News

UBS: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες παρά το ράλι ανόδου
Τι λέει η UBS για τις ελληνικές τράπεζες και το ράλι που καταγράφουν οι μετοχές

ISOMAT: Πάνω από 114 εκατ. ο κύκλος εργασιών το 2024
Η ISOMAT έκλεισε το 2024 πετυχαίνοντας αύξηση του κύκλου εργασιών σε επίπεδο Ομίλου κατά 7%, σε σχέση με το 2023

Σε αύξηση 10% των πωλήσεων στοχεύει η JYSK στην Ελλάδα φέτος - Άνοιγμα 6 νέων καταστημάτων
O αντίκτυπος της κρίσης λόγω του πολέμου στην Ουκρανία αναμένεται να αρχίσει να μειώνεται σταδιακά, εκτιμά ο όμιλος από τη Δανία

Το turn around της Κουρτάκης και πώς η Cavino θα φθάσει τα 60 εκατ.
Η Cavino δημιουργεί τον εθνικό πρωταθλητή στο κρασί με τζίρο 60 εκατ. το 2025 – Στη διοίκηση της Κουρτάκης ο Γιάννης Αναστασίου

Coca-Cola HBC: Τα σχέδια για το 2025 και το σενάριο ειρήνευσης στην Ουκρανία
Το επενδυτικό πλάνο της Coca-Cola HBC για το 2025 και οι ανατιμήσεις «όπου χρειαστούν» - Τι ειπώθηκε για την πιθανή κατάπαυση του πυρός στην Ουκρανία

Ακριβέ μου Βαλεντίνε: «Χρυσά» τα σοκολατάκια και τα τριαντάφυλλα – Αυξήσεις έως 74%
Το ράλι στο κακάο σχεδόν διπλασίασε την τιμή στα σοκολατάκια - Έως 750 ευρώ για μια ανθοδέσμη – Πόσο ξοδεύουν οι Έλληνες για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου

Ασφυξία στα τραπεζικά καταστήματα από τα χιλιάδες προγραμματισμένα ραντεβού
Κλεισμένες έως και τις αρχές Μαρτίου οι περισσότερες θέσεις - Η απάντηση στο πρόβλημα είναι η ψηφιοποίηση

Καραβίας από Βομβάη: «Η Eurobank πόλος αναφοράς για τις ινδικές επιχειρήσεις»
Μνημόνιο συνεργασίας της Eurobank με το Ινδικό Εμπορικό Επιμελητήριο - Στόχος η διευκόλυνση των επενδύσεων

Ενίσχυση 111,7 εκατ. στη Motor Oil από Κομισιόν για την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου
Την Motor Oil Hellas θα στηρίξει οικονομικά η Κομισιόν στην παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου- Το project στους Αγίους Θεοδώρους

ΑΒ Βασιλόπουλος: Cage – free αυγά σε όλα τα καταστήματα, κατάργηση των αυγών κλωβοστοιχίας
Η πρωτοβουλία για cage-free αυγά είναι ένα βήμα της ΑΒ Βασιλόπουλος για την ηθική εκτροφή και την ευημερία των ζώων