
Η Check Point Research, ο τομέας Threat Intelligence της Check Point Software, δημοσίευσε την τελευταία κατάταξη Brand Phishing για το δ’ τρίμηνο του 2024. Η έκθεση αναδεικνύει τις μάρκες που μιμούνται συχνότερα οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου, στις προσπάθειές τους να κλέψουν προσωπικές πληροφορίες και διαπιστευτήρια πληρωμών, υπογραμμίζοντας τις συνεχιζόμενες απειλές που δημιουργούν οι επιθέσεις phishing σε έναν ολοένα περισσότερο ψηφιακό κόσμο.
Κατά το τέταρτο τρίμηνο, η Microsoft διατήρησε τη θέση της ως η μάρκα με τις περισσότερες απομιμήσεις, αντιπροσωπεύοντας το 32% του συνόλου των απόπειρων phishing. Η Apple διατήρησε τη δεύτερη θέση με 12%, ενώ η Google την τρίτη θέση. Το LinkedIn επανήλθε στη λίστα στην τέταρτη θέση, μετά από μια σύντομη απουσία. Ο τομέας της Τεχνολογίας αναδείχθηκε ως ο κλάδος με τις περισσότερες απομιμήσεις, ακολουθούμενος από τα Κοινωνικά Δίκτυα και τον τομέα του Λιανεμπορίου.
Το πιο «δημοφιλές» κακόβουλο λογισμικό για τον Δεκέμβριο 2024
Top Phishing Brands
Ακολουθούν τα 10 περισσότερο βαλλόμενα σήματα με βάση τη συνολική τους εμφάνιση σε γεγονότα διαδικτυακού ηλεκτρονικού «ψαρέματος» κατά το 4ο τρίμηνο του 2024:
- Microsoft – 32%
- Apple – 12%
- Google – 12%
- LinkedIn – 11%
- Alibaba – 4%
- WhatsApp – 2%
- Amazon – 2%
- Twitter – 2%
- Facebook – 2%
- Adobe – 1%
Brands ένδυσης και καμπάνιες phishing
Κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, διάφορες εκστρατείες ηλεκτρονικού «ψαρέματος» στόχευαν αγοραστές μιμούμενες τους ιστότοπους γνωστών εταιρειών ένδυσης. Για παράδειγμα, τομείς όπως nike-blazers[.]fr, nike-blazer[.]fr και nike-air-max[.]fr σχεδιάστηκαν για να παραπλανήσουν τους χρήστες και να τους κάνουν να πιστέψουν ότι πρόκειται για επίσημες πλατφόρμες της Nike.
Αυτές οι δόλιες ιστοσελίδες αντιγράφουν το λογότυπο της μάρκας και προσφέρουν εξωπραγματικά χαμηλές τιμές για να δελεάσουν τα θύματα. Στόχος τους είναι να εξαπατήσουν τους χρήστες ώστε να μοιραστούν ευαίσθητες πληροφορίες, όπως στοιχεία σύνδεσης και προσωπικά στοιχεία, επιτρέποντας στους χάκερ να κλέψουν αποτελεσματικά τα δεδομένα τους.
Άλλα παραδείγματα:
- Adidas – adidasyeezy[.]co[.]no, adidassamba[.]com[.]mx, adidasyeezy[.]ro and adidas-predator[.]fr
- LuluLemon – lululemons[.]ro
- Hugo Boss – www[.]hugoboss-turkiye[.]com[.]tr, hugobosssrbija[.]net and www[.]hugoboss-colombia[.]com[.]co
- Guess – www[.]guess-india[.]in
- Ralph Lauren – www[.]ralphlaurenmexico[.]com[.]mx
Σελίδα σύνδεσης PayPal – Παράδειγμα κλοπής στοιχείων πρόσβασης
Πρόσφατα εντοπίσαμε μια κακόβουλη ιστοσελίδα ηλεκτρονικού «ψαρέματος» που λειτουργεί υπό τον τομέα wallet-paypal[.]com, η οποία έχει δημιουργηθεί για να υποδυθεί το εμπορικό σήμα της PayPal. Αυτός ο ψεύτικος ιστότοπος μιμείται τη σελίδα σύνδεσης της PayPal, συμπεριλαμβανομένου του επίσημου λογότυπου, για να εξαπατήσει τους χρήστες. Δημιουργώντας μια ψευδή αίσθηση νομιμότητας, παρασύρει τα θύματα να συνδεθούν ή να εγγραφούν, κλέβοντας τελικά τις προσωπικές και οικονομικές τους πληροφορίες.
Προσποίηση ως Facebook
Κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2024, εντοπίστηκε ο ιστότοπος (svfacebook[.]click) σχεδιασμένος να μιμείται τη σελίδα σύνδεσης στο Facebook. Ο ιστότοπος ζητούσε από τα θύματα να εισάγουν προσωπικές πληροφορίες, όπως το email και τον κωδικό πρόσβασης. Παρόλο που το domain δεν καταλήγει πλέον σε μια ενεργή ιστοσελίδα, δημιουργήθηκε πρόσφατα και είχε προηγουμένως φιλοξενήσει πολλαπλά subdomains που μιμούνταν τη σελίδα σύνδεσης του Facebook.
Με τη συνεχή αύξηση των προσπαθειών ηλεκτρονικού «ψαρέματος» με στόχο παγκοσμίως αναγνωρισμένα εμπορικά σήματα, οι χρήστες πρέπει να παραμείνουν σε εγρήγορση και να υιοθετούν προληπτικά τις βέλτιστες πρακτικές ασφαλείας. Η εγκατάσταση ενημερωμένου λογισμικού ασφαλείας, η αναγνώριση των κόκκινων σημαιών σε μη ζητηθείσες επικοινωνίες και η αποφυγή αλληλεπιδράσεων με ύποπτους ιστότοπους μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο να πέσουν θύματα συστημάτων phishing.


Latest News

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Πόσο κοστίζουν τα «ευχαριστώ» και «παρακαλώ» στο ChatGPT
Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Όλτμαν, εξήγησε ότι η φράση «η ευγένεια δεν κοστίζει τίποτα» δεν ισχύει ακριβώς στην περίπτωση του ChatGPT.

Πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων σε Meta και Apple από την ΕΕ
Τα πρόστιμα θα μπορούσαν να πυροδοτήσουν εντάσεις με τον Τραμπ, ο οποίος έχει απειλήσει με δασμούς χώρες που τιμωρούν τις αμερικανικές εταιρείες

Οι ψηφιακοί κίνδυνοι της AI για τη δημιουργία action figures και χαρακτήρων Ghibli
Οι εικόνες αυτές μπορεί να χρησιμοποιηθούν για περαιτέρω εκπαίδευση των μοντέλων AI ή ακόμα και να συμπεριληφθούν σε δημόσια datasets

SAP: Άνοδος 58% στα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας
Η μετοχή του γίγαντα λογισμικού SAP σημειώνει άνοδο 9,3% μετά την αύξηση των κερδών πρώτου τριμήνου

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

Γιατί η Samsung επιδιώκει τεχνολογική συμμαχία με κορυφαία πανεπιστήμια των ΗΠΑ
Η πρωτοβουλία έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τη μετατόπιση του επιχειρηματικού στόχου της Samsung από ακόλουθο σε πρωτοπόρο

Η Silicon Valley θέλει να δημιουργήσει ρομποτικό στρατό για τους «καλούς τύπους» με σύμμαχο την ΑΙ
H Silicon Valley έχει κάνει σημαντική στροφή προς την άμυνα τα τελευταία χρόνια με επενδύσεις εκατοντάδων δισεκατομμυρίων

Τι περιμένουν οι επενδυτές απο τον Ιλον Μασκ ;
Απαντήσεις για την πτώση των πωλήσεων αλλά και για την παραγωγή ενός φθηνότερου μοντέλου της Tesla αναμένουν οι επενδυτές

Η Huawei έτοιμη να προωθήσει προηγμένο τσιπ τεχνητής νοημοσύνης
Το νέο τσιπ τεχνητής νοημοσύνης 910C που ετοιμάζει η Huawei έρχεται τη στιγμή που η Κίνα αναζητά εναλλακτικές λύσεις στα τσιπ της Nvidia