
Νέα δεδομένα διαμορφώνει και για την ευρωπαϊκή ναυτιλία η «πυξίδα ανταγωνιστικότητας» που παρουσίασε προχθές η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς για πρώτη φορά περιγράφεται σε κοινοτικό ντοκουμέντο τόσο καθαρά η ανάγκη κατάρτισης ενός επενδυτικού σχεδίου βιώσιμων μεταφορών (Sustainable Transport Investment Plan – STIP).
Ενός σχεδίου που, όπως αναφέρεται στην «πυξίδα», θα καταγράφει μια νέα στρατηγική που θα αναδείξει τον ρόλο τον οποίο διαδραματίζουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια και η ναυτιλιακή βιομηχανία στη μελλοντική οικονομία της ΕΕ. Το επενδυτικό αυτό σχέδιο όπως και η ευρωπαϊκή λιμενική και ναυτιλιακή στρατηγική θα δημοσιοποιηθούν εντός του 2025.
Ναυτιλία: Τι θα κρίνει τις τάσεις σε ναύλους και αγοραπωλησίες
Η νέα «πυξίδα ανταγωνιστικότητας» κάνει ρητή αναφορά στον ουσιαστικό ρόλο της ναυτιλίας για την ευρωπαϊκή οικονομία, η οποία βασίζεται στις συστάσεις της έκθεσης Ντράγκι σχετικά με την ανάγκη να διατηρηθεί η ευρωπαϊκή ναυτιλία διεθνώς ανταγωνιστική, επισημαίνει σε δήλωσή της η Ενωση των Εφοπλιστικών Φορέων της ΕΕ, η European Community Shipowners’ Associations (ECSA).
Οι εφοπλιστές
Ως εκ τούτου οι ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν την εστίαση της νέας «πυξίδας ανταγωνιστικότητας» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην ανταγωνιστικότητα και στο ανοικτό εμπόριο ως προϋπόθεση για την ασφάλεια, την ανθεκτικότητα και την ανάπτυξη της ηπείρου. Η ναυτιλία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της Ευρώπης σε θέματα ενέργειας, τροφίμων και εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς διακινεί περίπου το 76% του διεθνούς εμπορίου της ΕΕ, προωθεί διεθνείς συνεργασίες και μειώνει τις στρατηγικές εξαρτήσεις, αναφέρει η ECSA.
H «πυξίδα» προβλέπει επίσης πρόσθετα μέτρα για την απομείωση του κινδύνου των επενδύσεων που απαιτούνται για την ταχεία κλιμάκωση της παραγωγής ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τη ναυτιλία στο πλαίσιο ενός νέου επενδυτικού σχεδίου βιώσιμων μεταφορών (STIP).
Η νέα «πυξίδα ανταγωνιστικότητας» κάνει ρητή αναφορά στον ουσιαστικό ρόλο της ναυτιλίας για την ευρωπαϊκή οικονομία, η οποία βασίζεται στις συστάσεις της έκθεσης Ντράγκι
Οι ευρωπαίοι εφοπλιστές υποστηρίζουν παράλληλα την εστίαση της «πυξίδας» στην ταχύτερη και απλούστερη διεκπεραίωση των διαδικασιών για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Η ECSA χαιρετίζει τη νέα προσέγγιση απλούστευσης και τη δέσμευση της Επιτροπής να μειώσει τον φόρτο υποβολής εκθέσεων κατά τουλάχιστον 25% για όλες τις εταιρείες και τουλάχιστον 35% για τις ΜΜΕ, οι οποίες αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας.
«Η “πυξίδα ανταγωνιστικότητας” υπογραμμίζει ότι η ασφάλεια της Ευρώπης εξαρτάται περισσότερο από ποτέ από την ικανότητά μας να καινοτομούμε, να ανταγωνιζόμαστε και να αναπτυσσόμαστε. Καθορίζει επίσης μια πορεία προς μια ανταγωνιστική βιομηχανία με την κάλυψη του χάσματος καινοτομίας και με επενδύσεις στην καθαρή τεχνολογία και τα καθαρά καύσιμα. Ο τομέας της ναυτιλίας αποτελεί ουσιαστικό μέρος της ενεργειακής μετάβασης της οικονομίας μας. Χαιρετίζουμε τη σημερινή ρητή αναγνώριση της ναυτιλίας ως τομέα-κλειδί για την ανάπτυξη της Ευρώπης και τη δέσμευση για κλιμάκωση της παραγωγής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία στο πλαίσιο του επερχόμενου επενδυτικού σχεδίου για τις βιώσιμες μεταφορές» δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.
Πηγή: Premium Έκδοση Τα Νέα


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες