
Ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα είναι ο χαμένος από τον εμπορικό πόλεμο δασμών μεταξύ ΗΠΑ – Κίνας, ενώ οι κλάδοι των δεξαμενοπλοίων και των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) είναι πιο ανθεκτικοί, σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανέστειλε για 30 ημέρες την επιβολή δασμών στους δύο μεγαλύτερους εξαγωγείς αργού πετρελαίου στις ΗΠΑ (Κανάδα και Μεξικό), αλλά επιμένει στην άμεση επιβολή δασμών στην Κίνα. Το Πεκίνο απάντησε με επιβολή δασμών κατά 15% στις εισαγωγές άνθρακα και LNG από τις ΗΠΑ από τις 10 Φεβρουαρίου, ενώ πρόσθετοι δασμοί 10% θα επιβληθούν στο αργό πετρέλαιο, στον αγροτικό εξοπλισμό και στα μηχανήματα, στα επιβατικά οχήματα, στα φορτηγά και στα ρυμουλκούμενα που εισάγονται από τις ΗΠΑ.
Πλοία μεταφοράς LNG: Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς
Ο Jorgen Lian, ναυτιλιακός αναλυτής της DNB Markets, δήλωσε ότι ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα είναι ο περισσότερο χαμένος από την κλιμάκωση των δασμών των ΗΠΑ. Οπως προσθέτει, κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, με τις εισαγωγές από τη Βόρεια Αμερική να ανέρχονται στο 16% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων.
Η κλιμάκωση του προστατευτισμού είναι πιθανό να περιορίσει την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη – τον καθοριστικό παράγοντα της αύξησης του εμπορίου, σημειώνει ο αναλυτής.
Ενας εμπορικός πόλεμος θα μπορούσε επίσης να πλήξει τις εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων. Από την άλλη πλευρά, τα αμερικανικά εμπόδια θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μια ευνοϊκή για τα δεξαμενόπλοια αναδιάταξη της ζήτησης αργού πετρελαίου. Οι δασμοί που θα επιβληθούν στον Καναδά και στο Μεξικό θα ανακατευθύνουν τις διαθέσιμες ροές αργού σε πιο μακρινές αποστάσεις και ίσως να αυξήσουν τη ζήτηση για εισαγωγές στις ΗΠΑ από άλλες πηγές προσθέτοντας τονοχιλιόμετρα, δήλωσε ο Lian. Επίσης ο αναλυτής της DNB εκτιμά ότι οι όποιοι δασμοί θα έχουν μικρότερο αντίκτυπο στους κλάδους των LNG Carriers και των πλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers).
Εναλλακτικές
Οι ΗΠΑ είναι ο κορυφαίος εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου, με τις περισσότερες ποσότητες να προορίζονται προς την Ευρώπη και ένα περιορισμένο μερίδιο να κατευθύνεται στην Κίνα. Η DNB εκτιμά ότι οι δασμοί και τα αντίμετρα είναι λιγότερο πιθανό να παρεμποδίσουν τα θεμελιώδη μεγέθη της ναυτιλίας υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς υπάρχουν επαρκείς εναλλακτικές διαθέσιμες πηγές.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών