
Αλυσιδωτές επιπτώσεις στην αγορά δεξαμενοπλοίων θα έχει μία συμφωνία Τραμπ – Πούτιν για ειρήνευση στην Ουκρανία. Παρότι δεν είναι σίγουρο ότι οι εμπορικές ροές θα μπορούσαν να επανέλθουν στο «κανονικό» επίπεδο σε περίπτωση ειρηνευτικής συμφωνίας, καθώς οι ηγεσίες του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας και της Γερμανίας και των κρατών της Βαλτικής ενδέχεται να είναι αρνητικές σε μία επιστροφή στο ρωσικό ενεργειακό εμπόριο, ωστόσο αν μια συμφωνία μειώνει τις κυρώσεις τότε είναι πιθανή μια εξομάλυνση των εμπορικών ροών, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Gibson.
Το κλειδί είναι αν θα επιτραπεί ή όχι στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια να επιστρέψουν στις προμήθειες ρωσικού αργού. Εάν αυτό συμβεί, τότε με την πάροδο του χρόνου οι εμπορικές ροές μπορεί να μετατοπιστούν και να μοιάζουν με τα εμπορικά πρότυπα που ίσχυαν πριν από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία. Στην περίπτωση αυτή μένει να φανεί τι θα συμβεί με άλλους παραγωγούς πετρελαίου που έχουν αυξήσει στο μεταξύ το μερίδιό τους στην ευρωπαϊκή αγορά, όπως είναι οι ΗΠΑ.
Με εναλλακτικά καύσιμα 1 στα 2 νέα δεξαμενόπλοια
Για την αγορά των δεξαμενοπλοίων μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου, ο αντίκτυπος θα μπορούσε να είναι πιο σημαντικός από ό,τι για τα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου. Τα τονοχιλιόμετρα των δεξαμενοπλοίων μεταφοράς προϊόντων (βενζίνες, κ.λπ.) αυξήθηκαν καθώς η Ευρώπη προσπαθεί να αντικαταστήσει τις ρωσικές προμήθειες με φορτία από τη Μέση Ανατολή, την Ινδία, την Απω Ανατολή και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ταυτόχρονα, τα ρωσικά φορτία που συνήθως διακινούνταν στην Ευρώπη ωθήθηκαν σε νέες αγορές στη Λατινική Αμερική, την Αφρική και την Ασία, προς όφελος των ιδιοκτητών δεξαμενοπλοίων και των εμπόρων. Μια επιστροφή στην «κανονικότητα» σημαίνει μείωση των αποστάσεων και της ζήτησης δεξαμενοπλοίων.
Από την άλλη, εάν αρθούν οι κυρώσεις, οι Ινδοί και οι κινέζοι αγοραστές αργού θα στραφούν για αγορές στη Δυτική Αφρική, την Αμερική και τη Μέση Ανατολή ανάλογα με τις τιμές και τα περιθώρια διύλισης για συγκεκριμένες ποιότητες.
Επιπτώσεις
Επιπτώσεις θα υπάρχουν και στις διάφορες κατηγορίες δεξαμενοπλοίων. Τα δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου, τα Aframaxes, ακολουθούμενα από τα Suezmaxes, ήταν οι μεγαλύτεροι ωφελημένοι από τη σύγκρουση, ενώ τα VLCC έχασαν μερίδιο αγοράς. Ως κύριοι προορισμοί VLCC, η Ινδία και η Κίνα θα προτιμούσαν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια, αλλά λόγω των περιορισμών των ρωσικών λιμένων, υποχρεώθηκαν να στραφούν σε χωρητικότητα Aframax και Suezmax.
Έτσι, οποιαδήποτε αύξηση των ινδικών ή κινεζικών αγορών εκτός Ρωσίας είναι πιθανό να ωφελήσει τα VLCC περισσότερο από τα άλλα μεγέθη, δεδομένου ότι τα φορτία είναι πιθανό να προέρχονται από τη Δυτική Αφρική, την Αμερική ή τη Μέση Ανατολή – βασικές αγορές VLCC.
Επίσης, πιθανή θεωρείται η αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια, καθώς αναμένεται να εγκαταλειφθούν πλοία του «σκοτεινού» στόλου τα οποία είναι μεγάλης ηλικίας και όχι καλά συντηρημένα.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

«Κανονικότητα» στην Ερυθρά Θάλασσα με πτώση των ναύλων - Τι αναφέρει η Intermodal
Mε την επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, οι αποστάσεις των ταξιδιών σε βασικές διαδρομές, όπως Ασία - Ευρώπη, θα συντόμευαν

Ενημέρωση Κικίλια από το Λιμενικό ενόψει των ημερών του Πάσχα
Ο κ. Κικίλιας ενημερώθηκε για θέματα λειτουργίας και επιχειρησιακής ετοιμότητας, προκειμένου να αξιοποιηθούν στο έπακρο όλα τα μέσα και το προσωπικό ενόψει των ημερών του Πάσχα

ΟΛΘ: «Ξεκλειδώνει» το εμβληματικό έργο επέκτασης του Προβλήτα 6
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στην πλήρη υλοποίηση του αναπτυξιακού και επενδυτικού σχεδιασμού της
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1% στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
Αύξηση 1% στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία

Συνάντηση Τραυλού - Τζιτζικώστα στις Βρυξέλλες για την ευρωπαϊκή ναυτιλία
Ο Απόστολος Τζιτιζικώστας βρέθηκε στην Ευρωπαϊκή Σύνοδο για τη Ναυτιλία στις Βρυξέλλες - Η Ευρώπη θα συνεχίσει να υποστηρίζει τον διάλογο για την επίλυση των θαλάσσιων εμπορικών διαφορών, είπε ο Επίτροπος

Το 35% του παγκόσμιου στόλου ελέγχει η ΕΕ
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός στόλος είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο - Τι δείχνουν μελέτες της Deloitte και της CE Delft

Εντολή Κικίλια για έκτακτες επιθεωρήσεις στα πλοία σε όλα τα λιμάνια της χώρας
Οι επιθεωρητές καλούνται να προχωρήσουν στον έγκαιρο προγραμματισμό των επιθεωρήσεων με αφετηρία όλα τα λιμάνια της χώρας

Ικανοποίηση της Ένωσης Ρυμουλκών για τον νέο κανονισμό ρυμουλκήσεων των ΕΛΠΕ Βορείου Ελλάδος
Με ιδιαίτερη ικανοποίηση υποδέχτηκαν τα μέλη της Ένωσης Ρυμουλκών το νέο κανονισμό των ΕΛΠΕ Β. Ελλάδος σχετικά με τις ρυμουλκήσεις

Τέλη σε κινεζικά πλοία - Η πρόταση «φωτιά» της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ
Πρέπει να αντισταθμίσουμε τις επιδοτήσεις που έχει δώσει η Κίνα στη ναυπηγική βιομηχανία της, δηλώνει ο πρόεδρος της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ

Πιο κοντά το έργο επέκτασης του προβλήτα 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης - Τι ζητά ο ΟΛΘ
Μετά το προεδρικό διάταγμα και την έγκριση του master plan, ο ΟΛΘ κατέθεσε τα απαραίτητα έγγραφα στο υπουργείο για το project